Todella kuivat ja kipeät kantapäät- mikä neuvoksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tea

Vieras
Mitä tässä voisi näille jaloille tehdä?

Minulla on molemmat kantapäät ihan halkeilevat ja kipeät sekä muitakin todella kipeitä "viiltoja" jalkapohjissa. Jalat ovat ihan hirveän kuivat ja normaali kävelykin sattuu. Olen raspannut, rasvannut varmaan kaikilla mahdollsilla rasvoilla, pitänyt pehmeitä rasvasukkia yön yli jne. Ja nyt olen ostanut apteekista sellaiset isot kantapää laastarit jotka laitetaan pariksi päiväksi vaikuttamaan, mutta tuntuu ettei nekään mitään auta.

Mitkä ovat sinun parhaat keinosi?

Älä vaan raspaa se on just se mikä pahentaa sitä halkeilua ja kuivumista. Joka kerta kun käyt suihkussa/kylvyssä rasvaa reilusti kantapäihin heti kosteana ja illalla reilut rasvat joka ilta siis oikein reilusti paksua perusvoidetta ja aluksi vaikka pebanthenia paksu kerros niihin halkeamiin. Ei raspia ja reilusti rasvaa!

jos mahdollista niin ekana jalkahoitajalle. jos ei ole varaa tai muuten mahdollista niin schollilla on sellainen tosi hyvä halkeileville kantapäille tarkoitettu voide.

Mulla ei ihan noin paha, mut Compeedin rasva halkeilleille kantapäille auttoi (apteekista). Tota raspausta ei kai oikein suositella, ärsyttää vaan ja saa ihon kovettumaan entisestään.

schollilla on marketeissa myytävää voidetta kantapäiden halkeiluun. aivan loistavaa kamaa. mulla on ollut niin kipeät kantapäät että olen itkua vääntänyt. pari yötä rasvakerros jaloissa + sukat ja jalat olleet kunnossa, OIKEESTI!

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Mulla auttoi apteekista semmoinen kantapäille tarkoitettu puikko-rasva,ootas ku katon sen nimen...ACO jalkapuikko halkeileville kantapäille. Puna-valkoinen puikko.

Kiitos paljon neuvoista. Kävin katsomassa tuota sarjaa netistä ja sitähän on vaikka mitä tuotteita. Pitänee käydä ostamassa. Muistatko paljonko puikko maksoi?

Alkuperäinen kirjoittaja suosittelen =):
schollilla on marketeissa myytävää voidetta kantapäiden halkeiluun. aivan loistavaa kamaa. mulla on ollut niin kipeät kantapäät että olen itkua vääntänyt. pari yötä rasvakerros jaloissa + sukat ja jalat olleet kunnossa, OIKEESTI!

Tuotakin voisi kokeilla. Kiitos neuvosta :)

Kuori karkealla merisuolalla ja ruokaöljyllä, liota sen jälkeen lämpimässä vedessä niitä öljyisiä jalkoja ja huuhtele, mutta älä pese öljyä pois, paljon rasvaa ja sukat jalkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ihan noin paha, mut Compeedin rasva halkeilleille kantapäille auttoi (apteekista). Tota raspausta ei kai oikein suositella, ärsyttää vaan ja saa ihon kovettumaan entisestään.

Tuota minulla jo onkin, mutta ei ole auttanut.

älä raspaa!!!
rasvaa paljon.
Mä yritän käydä jalkahoidossa riittävän usein, mutta todellisuudessa se on ihan liian harvoin.
Ensiapuna pahimpiin halkeamiin haen apteekista keinoihoa=läskilappuja, jotka suojaa haavaumia ja mahdollistaa kivuttoman kävelyn. Suosittelen! (peittoo compeedit ihan 6-0)
Kelmutan jalat rasvauksen jälkiin sukkiin, (mutta aivan liian laiskasti ja harvoin)
ihan hyvä konsti sekin.
Mun isä laittaa saappaisiin vettä ja liottaa siellä jalkoja :D oisko ollu jopa mäntysuovalla. Vannoo Helosan-nimisen rasvan nimeen.
Samoin sukkamateriaalit vaikuttaa kuulemma.
tsemppiä vaan taisteluun. Mä häviän sen aina uudestaan ja uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kuori karkealla merisuolalla ja ruokaöljyllä, liota sen jälkeen lämpimässä vedessä niitä öljyisiä jalkoja ja huuhtele, mutta älä pese öljyä pois, paljon rasvaa ja sukat jalkaan.

haloo, halkeilleet kantapäät ja merisuolaa käsket laittaa :o

kunnon jalkahoitoon ja sieltä hoitolasta ostaa halkeamavoidetta

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

haloo, halkeilleet kantapäät ja merisuolaa käsket laittaa :o

kunnon jalkahoitoon ja sieltä hoitolasta ostaa halkeamavoidetta

Kyllä. Jalkahoito kun on vaan semmoinen viikon apu. Mä tosiaan tiedän, mistä puhun, mulla on ollu joskus jopa vaikeuksia kävellä kun kantapäät on niin auki, mutta tuo auttaa äkkiä.

Hei siskot

Kokeilkaapa www.nettex.fi verkkokaupasta löytyvää kantapäävoidetta. Siinä on 60% aloe veraa ja 0.1% mentholia. Voide auttaa erinomaisesti ko vaivaan. Samalla loppuu kutina. Sopii myös diabetikoille.

mulla kans tosi kipeet ja hirveillä haavoilla, yöks pasipackt ja laastari mielellään ainakin 2-3 yötä, ensin enimmät kevyesti raspaat raspilla pois...sit ku saa pahimmat haavat pois ni rasvaista bebanthenia aamuin illoin, muutamassa päivässä paranee!

tätä minäkin suosittelen

suosittelen lämmöllä! Kohta helpottaa! Jaksuja sinnekin!

Mulla on niin kuivat kantapäät että oikein kuuluu kopina kun kävelen paljain jaloin :|
On kantapää kerran haljennut niin että siihen tuli imusuonitulehdus.
Mulle auttaa jos otan jalkakylpyä riittävän usein ja käytän Compeedin/Schollin rasvaa.

Raspaus on merkki sinun ihon soluillesi, että nyt ulkoapäin tulee kulumista. Ja näin ihosi alkaa kasvattamaan lisää solukkoa eli kovettumaa. Heittäkää ne raspit roskiin! Niistä on lyhyt ilo, pitkällä tähtäimellä ne vain kasvattavat ihon kudoksia ja kovettumia.

Kylvyt kuivattavat ihoa. Kaikki tietävät kun suihkun jälkeen, iho näyttää sata vuotiaalta, ja rypistyneeltä. Mikäli jaloissa on ennestään halkeamia yms. ihorikkoja. Kylpyjä ei saisi ottaa, sillä näin altistat itsesi infektioille kuten jalka -ja kynsisilsa. Kylvyistä ei ole mitään hyötyä. (paitsi jalkaterapeuttien antamat lääkinnällisetkylvyt).

Paras hoito on rasvata joka päivä 30-60 prosenttisella perusvoiteella(Abobase, sininen tai punainen). Kaupoissa on saatavilla erilaisia ns. jalkavoiteita mutta suurin osa niistä on täysin hyödyttömiä, sillä niihin on lisätty säilöntäaineita, väriaineita ja hajusteita esim.juuri menthol jotka kuivattavat ihoa.

Apteekista saatava silikonista tehty kantasuoja+ rasva tulisi auttaa, jollei tehoa käänny jalkaterapeutin puoleen, syy voi olla jotakin muutakin.

Ei siis raspia, Ei kylvettämistä, päivittäinen pesu, päivittäinen rasvaus esim. punaisella Abobasella.

toivottavasti helpottaa!

Yhteistyössä