Todella kadehdin niitä joilla on hyvä itsetunto!!

  • Viestiketjun aloittaja oppia ikä kaikki
  • Ensimmäinen viesti
oppia ikä kaikki
itselläni kun se on tosi huono!:( ei hyvällä itsetunnolla varustetuilla ihmisillä ole varmaan harmainta haisua siitä kuinka vaikeaa huonon itsetunnon omaavan ihmisen elämän on. huono itsetunto rajoittaa elämää ja vie turhaan voimavaroja. en usko itseeni,en pidä itseäni arvossa,pelkään kokoajan mokaavani ..:(

kuinka helpompaa voisi elämä olla.

miten saada hyvä itsetunto,siinäpä vasta kysymys.
 
"sone"
Jep, itse olen omannut hyvän itsetunnon ja kyllä se elämä oli paljon helpompaa. Nyt sitä ei juurikaan ole, niin paljon on elämä lykännyt eteen kuluneen vuoden aikana että maahan se vetää. Jospa sitä pikkuhiljaa alkaisi taas piristymään. Monilla huono itsetunto on ulkonäköön liittyvä asia, minulla se liittyy vastoinkäymisiin ja itsensä syyttämiseen.
 
welle
Siinäpä vasta kysymys. Ei auta kuin tiedostaa että huono itsetunto ei johdu siitä että olisi itse jotenkin muita huonompi vaan vain siitä että ajattelee itsestään väärällä tavalla.
Ja että ei mikään moka ole maailmaa kaatava asia, ne unohtuu aikanaan.
Pitää vain altistaa itseään asioille joita pelkää, ja tilanteille. Ei ne välttämättä helpommiksi tule mutta ainakin huomaat että selviät niistä ja se kasvattaa itsetuntoa.
Tsemppiä!
 
Aloita ny vaikka siitä pohtiminen missä asiassa olet hyvä. ja kieltäydyyt päästämästä niitä huonoja ajatuksia mieleesi, joita varmasti tulee kun yrittää pohtia edes sitä yhtä hyvää asiaa...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä