Tk-reissun saldo: 3 antibiootit ja 2 korvatipat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Ou jee. Ja mie oon tietty persaukinen. Pitää oottaa että tuo puolikas tulee työreissusta. Menee vielä monta tuntia ku paska keli...

Kuopuksella oli tulehdus molemmissa korvissa, oikea oli taas puhjennu. Sille omata antibiootit ja tipat. Huomenna jos vielä vuotaa korvat niin imulle..

Keskimmäisellä tulehdus molemmissa korvissa. Omat antibiootit.

Mulla korvissa tulehdus. Antibiootit ja tipat. Vähänkö yllätyin että mullaki oikeasti oli jotain. Aina noita vähän särkee, mutta varmaan viimeksi lapsena katottu. :whistle: En kai mie oo sitte tartuttanu noita poikia jatkuvasti...?

Mitähän nuo maksaa yhteensä?

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Korvatulehdus ei tartu.

Mitähän antibiootteja ootta saanu? Mun mielestä jostain netistä näkee noin hinnat.

Paranemisia koko köörille sinne! :hug:

No sitä minäkin. Ihmettelin ku äitini väitti, että multa ne on sen saaneet. Kuin myös että pikkuveljeni sai aina lakistaan uudelleen sen. Onko siinäkään mitään perää?

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Korvatulehdus ei tartu.

Mitähän antibiootteja ootta saanu? Mun mielestä jostain netistä näkee noin hinnat.

Paranemisia koko köörille sinne! :hug:

No sitä minäkin. Ihmettelin ku äitini väitti, että multa ne on sen saaneet. Kuin myös että pikkuveljeni sai aina lakistaan uudelleen sen. Onko siinäkään mitään perää?

Ei minkäänlaista perää, pelkkää satua koko juttu. Korvatulehdus tulee yleensä lentsun jälkitautina.

Aikoinaan mulle sanottiin ettei korvatulehdus tartu. Mutta flunssa tarttuu ja ne kenellä taipumusta on, saavat ns. jälkitautina sen korvatulehduksen.

Kokemusta kuopuksen korvatulehduskierteestä, kolmannet putket menossa ja tulehduksia on... Mutta helpommin havaittavissa ja nopeemmin menevät ohi.

Kuopus:
1) oraalisusp Ditrim duplo 50ml (2,5ml 2 krt/vrk, 7vrk)
2) silmätipat liuos Oftan akvakol 5mg/ml 10 ml (2 tippaa 3 vuorokaudessa, 7vrk korvakäytävään)

Keskimmäinen:
1) Oraalisusp Ditrim duplo 50ml (3,7ml 2krt/vrk, 7vrk)

Mie:
1) korvatipat, liuos Locacorten vioform 7,5ml (2tippaa, 3krt/vrk, 7vrk)
2) tabl, kalvopäällysteinen V-pen 1 500 000 iu N:o XIV (1tabl, 2krt/vrk tyhjään vatsaan ja vähintään 2 tuntia ennen ateriaa)

No jees.. kuinkahan paljon noita poikien antibiootteja menee? riittäiskö yks pullo kummallekki? ei sitä myytäis joku 75ml pullossa? ärsyttää ku aina noita jää melkein puolet yli ja sitte ne ehtii just mennä vanhaksi ennenku uus tulehdus tulee...

Onko nää tuttuja kelleen? Mulle ihan outoja kaikki...

miksi sitten joskus, kun pojalla on ollut korvatulehdus niin on pitänyt olla yksi kotipäivä, ettei tartu päiväkodissa muihin. Siis ei ole ollut kuumetta tai flunssaa enää, et se olis esteenä hoitoon menemiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Kuopus:
1) oraalisusp Ditrim duplo 50ml (2,5ml 2 krt/vrk, 7vrk)
2) silmätipat liuos Oftan akvakol 5mg/ml 10 ml (2 tippaa 3 vuorokaudessa, 7vrk korvakäytävään)

Keskimmäinen:
1) Oraalisusp Ditrim duplo 50ml (3,7ml 2krt/vrk, 7vrk)

Mie:
1) korvatipat, liuos Locacorten vioform 7,5ml (2tippaa, 3krt/vrk, 7vrk)
2) tabl, kalvopäällysteinen V-pen 1 500 000 iu N:o XIV (1tabl, 2krt/vrk tyhjään vatsaan ja vähintään 2 tuntia ennen ateriaa)

No jees.. kuinkahan paljon noita poikien antibiootteja menee? riittäiskö yks pullo kummallekki? ei sitä myytäis joku 75ml pullossa? ärsyttää ku aina noita jää melkein puolet yli ja sitte ne ehtii just mennä vanhaksi ennenku uus tulehdus tulee...

Onko nää tuttuja kelleen? Mulle ihan outoja kaikki...

Ditrim Duplon pakkauskoot on 30 ja 50ml , mutta se ei ole kovin kallis lääke onneksi. Muistaakseni korvausten jälkeen vähän alle 4?/pullo

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi sitten joskus, kun pojalla on ollut korvatulehdus niin on pitänyt olla yksi kotipäivä, ettei tartu päiväkodissa muihin. Siis ei ole ollut kuumetta tai flunssaa enää, et se olis esteenä hoitoon menemiselle.

Korvatulehdus ei tartu. 25 vuotta oon itse sairastanut korvatulehduksia joten syön hatullisen vaikka kakkaa jos joku sen pystyy todistaa et korvatulehdus tarttuu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Korvatulehdus ei tartu. 25 vuotta oon itse sairastanut korvatulehduksia joten syön hatullisen vaikka kakkaa jos joku sen pystyy todistaa et korvatulehdus tarttuu :laugh:

Välikorvantulehdus

Tartunta:
Riippuu välikorvantulehduksen syystä. Jos tulehdus on viruksen aiheuttama, tauti leviää ilmaan yskittäessä ja niistettäessä. Bakteerin aiheuttama tauti ei ole yhtä tarttuva. Välikorvantulehdus on usein seurausta pitkittyneestä flunssasta.

Päiväkoti:
Lapsi voi mennä päivähoitoon, kun lämpö on normaali ja kun hän voi leikkiä ja osallistua hoitopaikan toimintaan tarvitsematta erityishuomiota.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm?id=464&sprog=4&grp=4&menu=12

no meille ope sano koulussa ku mitattiin verenpaineita ja käytettii stetoskooppia et muistakaa desinfioida ne käyttöjen jälkeen koska jos jollain on tulehdus korvassa ja käyttää sitä ja sitten laittaa puhdistamatta toiselle ne korviin nii se korvatulehdus tarttuu.

Yhteistyössä