tk lääkärin mielipiteitä allergiasta

tänään käytiin korvia näyttämässä ja ohimennen puhuin samalla allergioista.
lääkäri sanoi että tuskinpa lapsesi on perunalle allerginen.yms ja minä hoomoilasena että olenko pöhlö koska omasta mielestäni oireilee ja juuri perunasta... no lähete saatiin polille..
lapsi nimittäin reagoinut kaikkeen kiinteiseen mitä olen antanut.
eikä viitsisi lasta huudattaa koska kipeäksi tulee kiinteistä(suoli oireilee yms...)pienillä anoksilla olen aloittanut , silti tk lääkäri sitä mieltä että aloita pienenmällä...miten voi kun millistä olen aloittanut..... hoh hoijaa kyllä itku pääsi kun kotiin tulin olenko ihan pöhlö sittenkin!!!

meinasin tämän aamuisen kakka vaipan veidä tk lääkärille näytiksi, ku ei millään meinannut uskoa väitti että limakakat normaalia.eikä ole meijän likalla ainaskaa... olenhan minä äitinä tyttöni normaalin kakan nähnyt!!!!

tyttö reagoi heti kun saa enemmän n.2-5 vauvan lusikkaa kiinteää.
suolen tottumattomuutta tuskin on koska yhtä maisteltu 1.5vko putkeen ja oireet jatkunut..

toivottavasti polilla tosissaan ottavat...

Allergioita hoitamaan tarvitaan allergialääkäri, yleislääkäreiden neuvot voi jättää omaan arvoonsa. Juttelin juuri omani kanssa imetysdieetistäni ja hän piti perunaa ihan tavallisena allergianaiheuttajana. En tajua miksi sitä tuputetaan joka paikassa. Kaikki muu paitsi suola ja sokeri voivat olla pahiksia.

me käytetään allergista ja astmaattista poikaamme yksityisellä lastenlääkärillä. on huonoja kokemuksia tk lääkäreistä enkä sinne vie ellei oo ihan pakko. onneksi meillä on vakuutus niin ei tuu konkurssi lääkärilaskujen takia... :)

wxy
Me saatiin aikoinaan esikoisesta lähete allergiakokeisiin aluesairaalaamme. Pric näytti tuolloin heikosti positiiviseksi rukiin ja vehnän. Kun verikoe ei tukenut noita tuloksia oli hoitavan lääkärin mukaan terve lapsi ja mitään ruoka-aineita ei tarvinnut häneen mukaansa välttää. Tuloksia odotellessamme olimme jättäneet kyseiset ruoka-aineet pois ja oireet katosivat, joten jatkettiin entiseen malliin.

Nyt kuopuksen kohdalla menimme suoraan yksityiselle lastenlääkärille jonka spesiaali alaa on lasten allergiat ja hänelle tämän kerrottua ihmetteli kovin, koska jos lapsen ollessa kyse, kokeet vähäänkään viittaavat allergiaan on tod.näköisesti aina kyseessä allergia ja noiden viljojen lisäksi olisi pitänyt myös ohra jättää pois. Esikoinen oireilee edelleenkin ja myös hänen osaltaan tutkimukset alkoivat uudestaan tällä kertaa yksityisellä, missä kuopuskin hoidossa.

Eli itse käytän ja tulen käyttämään näissä asioissa yksityistä, jotta tiedän lapseni olevan mahdollisimman hyvässä hoidossa. Esikoisen vakuutus ei kata allergioita, kun niitä oli keretty jo tutkimaan ennen vakuutuksen ottoa ja nyt kuopukselle viisastuneena vakuutus hommattin hyvissä ajoin jos tarvetta tulee ja tulihan sille. Esikon lääkärikäynnit menee kelan korvausta lukuun ottamatta kaikki omasta pussista, mutta eihän se auta kun kärsiä. Ovat kyllä neuvolasta tarjonneet lähetettä mollemmista tuohon samaiseen aluesairaalaan, mutta ei kiitos!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 14:58 vieras kirjoitti:
Kaverini lapsi on juuri perunalle allerginen. Jätä se pois ja aloita vaikka bataatilla. Se on myös mieto ja sopii monille allergisille. Ja omaan arvoonsa voi jättää nuo tk lekurit.
bataatti on porkkanan sukulainen, se ei välttämättä käy kaikille.

Yhteistyössä