Tk-lääkärille yritin varata aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomatonta

Vieras
Poika kävi lääkärissä varpaan takia tuossa 12 pvää sitten ja sai antibiootti-kuurin, kun kynnen reuna on tulehtunut. Lääkäri sanoi että katsotaan miten lääke tehoaa ja jos ei niin sitten otetaan siihen toimenpide aika jos pahenee.
No, lääkekuri on loppu nyt ja varvas vieläkin kipeä eli lääke ei auttanut mitään vaan poika valitti että on kipeämpi. Ulkoisesti ei ole muuttunut miksikään.
Soitin sitä toimenpideaikaa, niin minulle sanottiin ensiksi etttä hoitajan pitäisi katsoa se varvas etttä onko se pahentunut kun lääkäri on toisaan kirjoittanut että jos on pahentunut niin sitten toimenpideaika.
Ihmettelin tätä käytäntöä ja kysyinkin että mistä ihmeestä se hoitsu voi tietää onko se pahentunut vai ei. No tivasin asiaa siinä jonkin aikaa ja ei se mitään auttanut vaan hoitajalle olisi pitänyt mennä.
Tää puhelimen toisessa päässä oleva kysyi että miten poika pääsee hoitajalla käymään ja ku sanoin etttä ei ennen puoli viittä minään päivänä niin sitten antoi lääkärin soittoajan,että kysyy suoraans siltä että mitä tehdään kun hoitajat ei ole enään silloin töissä jotta voisi varvasta katsoa.
Onneksi näin, mutta en käsitä tuota toimintaa yhtään. Aina väkisin hoitajalle vaikka jo kerran lääkärillä käynyt.

No onpas kyllä.
Eikö olisi millään mahdollista koettaa järjestää sitä aikaa pojan lääkärissäkäynnille jonain päivänä? Kyllähän työssäkäyvä saa töistä vapaata pienen lapsen lääkärissäkäyntiä varten,..

Tuo käytäntö on vain pakko olla, koska täällä maailmassa on niin paljon typeriä ihmisiä. Oikeasti yli kolmasosa terveyskeskuspotilasita on sellaisia, jotka eivät oikeasti tarvitse hoitoa, vaan voisivat hoitaa vaivansa kotona. Tästä aiheutuu yhteiskunnalle aivan älyttömät kustannukset ja samalla potilaat jotka oikeasti tarvitsevat hoitoa, joutuvat odottaamaan sitä suhteettoman kauan.
Eli näin ollen tuohon on ollut pakko kehittää tuo alkukarsinta-käytäntö, jotta voidaan edes jossain määrin helpottaa tilannetta.

Poika pääsee itse neljältä joka päivä koulusta. Ja me jo kerran sillä lääkärillä käytiin niin eikös se ole aikojen tuhlaamista jos vielä tässä vaieessa pitäisi johonkin hoitajalle mennä kuei se osaa siitä mitään sanoa kuitenkaan mihin suuntaa se on menny kuei ole koskaan koko varvasta nähnyt.
Miksi ei olisi voinut antaa sitä toimenpideaikaa kun siinä ei ole muuta mahdollisuutta. Kynsi on kasvanut ihon sisään ja se on tulehtunut mihin ei antibiootti auta. Mitä se hoitaja siihen tekee tai voi???? Tätä en käsitä.

Pääseehän tuo poika tuolta koulusta mut en kai mä sitä sille hoitsulle sano koska ihan turhaa se sinne menee sen pällisteltäväksi. Nyt tosiaan saan kertoa sen sille lääkärille ihan suoraan.

Sitäkään en käsitä,että lääkärit aliarvioi omaa ammattitaitoaan kun hoitajat saa päättää kuka meneelääkärille ja kuka ei. Kuka muuten ottaa sen vastuun siitä jos ei läääkärille laitetakkaan vaikka olisi ollut tarve? Tämä nyt ei siis kuulu tähän aiheeseen vaan tuli samalla mieleen. Mä en luota niihin hoitajiin pätkääkään. kaverikin sanoi kuka on tk söissä,et josku seillä ei ole edes hoitaja vaan tk-avustaja henkilösto pulan takia tutkimassa potilaita lähihoitajakoulutuksella.

No en mäkään tuota ihan ymmärrä.Mun mielestä lääkärikin on tuossa jo tarkoittanut,että varataan hänelle suoraan aika mikäli varvas ei parane kuurilla.Ehkä se,joka siellä puhelimessa oli ei ihan ymmärtänyt,mistä oli kyse..?Itse olen vastaavassa työssä ja välillä oikein hävettää kun ei heti tajua,mitä asiakas tarkoittaa ja toivoo.Ensisijaisesti kuitenkin on,että kaikki pääsee mahdollisimman nopeasti hoidettavaksi ja niin,ettei tule turhia käyntejä.

[QUOTE="joo";22437399]Koulusta saa saikkua myös. Koulu on terveyttä tärkeämpää teillä?[/QUOTE]

Hmmm...mistäs tuon nyt kehittelit että olsi tärkeämpi.
Tosin nyt on koeviikot menossa ja joka päivä kokeet eli sen suhteen tärkeät viikot menossa,mut ei teveyttä tärkeämpi.
Miksi ei voisi hoitaa tuota asiaa noin kun sitten sain sen lääkärin kiinni. Jos se ei olisi onnistunut niin sitten olisi ollut se hoitajalle meno pakollinen tai sitten yksityiselle.

[QUOTE="joo";22437453]Asennetta, prkl... Rauhoitu hyvä ihminen :D Sinä et valitettavasti voi järjestelmälle nyt mitään. Muista äänestää vaaleissa.[/QUOTE]

pystyinpäs :)

[QUOTE="huh";22437451]Tuon sinun kirjoitustyylisi perusteella voi päätelllä myös sinun sosioekonomisen taustasi :D[/QUOTE]

Ja sinä nielet kaiken mitä eteen tuodaan tyytyväisenä :) Ei ihme jos järjestelmä on tällainen ku on olemassa tuollaisia ihmisiä kuin sinä kenelle kaikki käy. Minusta se on typeryyttä suostua tuohon jos asia on ilmaistu lääkärin papereissa toisin.

Poika pääsee itse neljältä joka päivä koulusta. Ja me jo kerran sillä lääkärillä käytiin niin eikös se ole aikojen tuhlaamista jos vielä tässä vaieessa pitäisi johonkin hoitajalle mennä kuei se osaa siitä mitään sanoa kuitenkaan mihin suuntaa se on menny kuei ole koskaan koko varvasta nähnyt.
Miksi ei olisi voinut antaa sitä toimenpideaikaa kun siinä ei ole muuta mahdollisuutta. Kynsi on kasvanut ihon sisään ja se on tulehtunut mihin ei antibiootti auta. Mitä se hoitaja siihen tekee tai voi???? Tätä en käsitä.

:D Luuletko sä tosiaan, että lääkäritkään muistaa niiden satojen potilaidensa terveyden tilan vielä viikon päästä??? Sitä varten asiat kirjataan koneelle, josta MYÖS se hoitaja ne pääsee lukemaan, joten ihan yhtä pätevä kyllä on arvioimaan sen pojan varpaan tilan, kun se lääkärikin, joka myös aina ennen potilaan sisälle tuloa lukee edelliset käynnit. Operoida se hoitsu ei sitä voi mutta uuden lääkekuurin se voi siitä viereisestä kopista noutaa.

Ja kyllä, mun mielestä tuo "alkukarsinta" on ihan järkevä nykyihmisten mentaliteetin takia... Joka pienestäkin nuhasta ollaan lääkärille menossa hakemaan jotakin ihmepilleriä, joka sen parantaisi, vaikka se paranee kyllä useinmiten ihan itsestään jonkin ajan kuluttua...

Jos haluaa mennä lääkärille ilman alkukarsintaa, niin voi mennä yksityiselle.

Ja mä en nyt tajua, että miksi poika ei olisi voinut mennä hoitajan vastaanotolle yksin. Kyllä hoitaja nyt sen verran osaa katsoa, että onko varpaassa tulehdus/kasvaako kynsi sisäänpäin/pitääkö lääkärin tutkia.

[QUOTE="vieras";22437583]:D Luuletko sä tosiaan, että lääkäritkään muistaa niiden satojen potilaidensa terveyden tilan vielä viikon päästä??? Sitä varten asiat kirjataan koneelle, josta MYÖS se hoitaja ne pääsee lukemaan, joten ihan yhtä pätevä kyllä on arvioimaan sen pojan varpaan tilan, kun se lääkärikin, joka myös aina ennen potilaan sisälle tuloa lukee edelliset käynnit. Operoida se hoitsu ei sitä voi mutta uuden lääkekuurin se voi siitä viereisestä kopista noutaa.

Ja kyllä, mun mielestä tuo "alkukarsinta" on ihan järkevä nykyihmisten mentaliteetin takia... Joka pienestäkin nuhasta ollaan lääkärille menossa hakemaan jotakin ihmepilleriä, joka sen parantaisi, vaikka se paranee kyllä useinmiten ihan itsestään jonkin ajan kuluttua...[/QUOTE]

Ihan taatusti lääkäri muistaa paremmin kuin se hoitaja. et tosiaan voi väittää että ei näin olisi. No katsotaan mitälääkäri sanoo ku soittaa. Tuskinpa tulee uutta kuuria vaan toimenpiteeseen aika :) Miksi se olisi papereihin kirjoittanut niin jos ei sitten niin toimisi.
Ja huom!! tässä ei ole kyse nuhasta :) et oikein ymmärtänyt asiaa :)

Tää puhelimen toisessa päässä oleva kysyi että miten poika pääsee hoitajalla käymään ja ku sanoin etttä ei ennen puoli viittä minään päivänä niin sitten antoi lääkärin soittoajan,että kysyy suoraans siltä että mitä tehdään kun hoitajat ei ole enään silloin töissä jotta voisi varvasta katsoa.

Jos oikeasti on sairas ja tarvitsee terveydenhuoltopalveluita niin ei sitä aleta valitsemaan aikaa vaan otetaan se mikä saadaan.

[QUOTE="suski";22437620]Jos haluaa mennä lääkärille ilman alkukarsintaa, niin voi mennä yksityiselle.

Ja mä en nyt tajua, että miksi poika ei olisi voinut mennä hoitajan vastaanotolle yksin. Kyllä hoitaja nyt sen verran osaa katsoa, että onko varpaassa tulehdus/kasvaako kynsi sisäänpäin/pitääkö lääkärin tutkia.[/QUOTE]

Miksi olisi pitänyt mennä yksin?

Niin, sait soittoajan lääkärille. Kuvitteletko sä, että se lääkäri suorittaa toimenpiteen siinä puhelimessa?

Lääkäri ehkä päättää toimenpiteestä ja ihan samaan lopputulokseen olisi tultu varmasti hoitajan vastaanotolla.

Mutta nyt ei tarvitse mennä "turhaan" käymään tk:ssa jos lääkäri päättää suoraan puhelimessa antaa toimenpideajan.Eli kyllä siinä helpommalla näin pääsee mun mielestä.

Niin, sait soittoajan lääkärille. Kuvitteletko sä, että se lääkäri suorittaa toimenpiteen siinä puhelimessa?

Lääkäri ehkä päättää toimenpiteestä ja ihan samaan lopputulokseen olisi tultu varmasti hoitajan vastaanotolla.

Juu ei kai ne niin fakiireja viel ole et pystyis puhelimessa hoitaa tuollaisen vaik sehän olisi kyllä asiakaspalvelua parhaimmasta päästä. Jäähän meiltä yksi turha käynti tästä välistä pois :) ku lääkäri soittaa. Eli ihan turhaan sinne hoitajalle olisin pojan laittanut. Paljon vähemmän aikaa kuluu puhelimessa kuitenkin kuin siellä hoitajalla käynti ja siinä jää sitten yksi aika taas jollekkin muulle käytettäväksi.

OT tiedättehän että varpaankynnet leikataan suoraan, ei kaarevasti. Juuri siksi ettei tulisi noita vaivoja.

Jo ihan pienestä asti on opetettu lapsille näin ja leikattu niin. Joten kyllä on tiedossa. lääkärikin sanoi,että ainakin on oikeaoppisesti leikatut kynnet.
En tiedä voiko olla "sukuvika" ,mut pojan isällä on ollut aikoinaan sama vika ja hänen isällään myös. Molemmilta on operoitu kynnet molemmista isovarpaista. Mieheltä kahteen kertaan.

Yhteistyössä