TJOT - mitä teidän perheessä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tjot?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tjot?

Vieras
Moi,

Olen miettinyt, mitäköhän itsekukin tarkoittaa kun puhutaan tjot:sta? Itse keksin tjotille useita tulkintoja tai "käytännön sovelluksia" esim. varmat päivät, keskeytetty yhdyntä, elämää ilman ehkäisyä, lapsihaaveita ja kuitenkin ilman ovispongailua? Olisi kiva tietää mitä tjot muille tarkoittaa?

TJOT = tämä juttu on tutkittava ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miukutti:
Tulee Jos On Tullakseen eli melkolailla vapaata yrittämistä

Niin,lyhenne on tuttu. Mutta minua mietityttääkin, miten eri ihmiset sen tulkitsevat ja sitä käytännössä toteuttavat?

Tuo "melkolailla vapaa yrittäminenkin" voi mielestäni tarkoittaa, että seurataan / ollaan seuraamatta kalenterista ovispäiviä, ajotetaan/ei ajoteta yhdyntöjä, hermoillaan ennen menkkoja, jokos on tärpännyt yms.

Itse ajattelen, että tjot on sitä että ollaan yhdynnässä ilman ehkäisyä, ihan milloin sattuu, ovispäivistä tietämättä ja mahdollista raskautta ajattelematta (ainakin teoriassa). Keskusteluissa kuitenkin osa tjoteista seuraa esim. ovis-tuntemuksia ja pyrkiin ajoittamaan yhdyntöjä. Toiset taasen puhuvat tjotista niin että ollaan ilman ehkäisyä ja käytetään ehkäisyä tai keskeytettyä yhdyntää h-hetkellä.

Mä roikun tuolla palstalla TJOT-nimikkeellä ja juu seuraan ovispäiviä ja ovistuntemuksia ja tottakai jännäilen, alkaako menkat vai ei. Mutta en esim. tikuta ovista tai juo punaviiniä. Ja elän elämääni ihan samalla tavoin kuin ennenkin. Elämäntapoja ehtinee muuttaa plussan jälkeenkin. Mulle on ihan sama onko tilanteeseeni oikea nimike TJOT vai YRITYS, vauvaa halutaan ja siihen ollaan valmiita :) Mutta parhaani mukaan yritän välttää stressiä... Eipä siltä tosin ole säästynyt.

Meilläkin mentiin tjottailulla, mutta meillä se kyllä tarkoitti kaikkea muuta; seurasin oviksen, sekstasimme joka pävä oviksen tienoilla ja viiko jälkeen, join greippimehua ja punaviiniä =) No, eipä tarvinnut kummastakaan lapsesta kauaa tjottailla, sillä heti tärppäsi =)

Olen niin malttamaton luonne, että tein kaikkeni mahdollisimman nopean raskautumisen eteen, jos sen eteen jotain on tehtävissä. Ja kyllä kannatti!!

Meillä minä Tjottailen, mies ei suostu ajoittain ajattelemaankaan asiaa...
ehkäisyä ei käytetä ( minulle ei mikään sovi- siis hormonaalinen, mies ei suostu vasektomiaan eikä kumia käyttämään )
vain keskeytettyä yhdyntää ( jos ehtii/muistaa)
pidän jonkinasteista päiväkirjaa, milloin oviksen pitäisi olla,
mutta läheskään joka kuukausi ei silloin touhuta,
eli katotaan,katotaan....
kolme lasta jo on, joten ei siinä mielessä hätää, mutta ikä alkaa tulemaan jo vastaan...
Tjottailun lopetan varmaankin ennenkuin 45 tulee täyteen.

Jätettiin ehkäisy pois pari kk sitten ja meillä tjot tarkoittaa sitä, että seksiä on silloin kun siltä tuntuu, ilman ehkäisyä tai keskeytyksiä.
Katson aina koska seuraavat kuukautiset ovat tulossa, niin tietysti alitajunnassa sitten pyörii lähes kokoajan kierron vaihe, mutta en vahtaa kalenteria siinä mielessä : )

Meidän tyttö on kohta 9kk, joten kiirettä ei vielä pikkukakkosella ole, mutta kun tuo esikoinen ei tullut ihan helpolla, niin ajateltiin, että katsotaan nyt ensin kuinka näin käy ja sitten vasta yritetään ; )

Alkuperäinen kirjoittaja TJOT:
Meilläkin mentiin tjottailulla, mutta meillä se kyllä tarkoitti kaikkea muuta; seurasin oviksen, sekstasimme joka pävä oviksen tienoilla ja viiko jälkeen, join greippimehua ja punaviiniä =) No, eipä tarvinnut kummastakaan lapsesta kauaa tjottailla, sillä heti tärppäsi =)

Olen niin malttamaton luonne, että tein kaikkeni mahdollisimman nopean raskautumisen eteen, jos sen eteen jotain on tehtävissä. Ja kyllä kannatti!!

No toihan on täysillä Yrittämistä eikä mitään "tulee jos on tullakseen" tjottailua..

Meillä TJOT on seksiä silloin kun siltä tuntuu ja elämää niinkuin ennenkin (ei siis mitään greippimehuja tai muita muutoksia elintapohin). Kuukautiskiertoa toki seuraan, mutta niin teen aina muulloinkin. Ehkäisyä ei käytetä (11-kuisen esikoisen imettämistä ei kai siksi voi laskea...) ja lapsi on erittäin tervetullut, jos "vahinko" sattuu.

Meillä TJOT tarkoittaa sitä, että ei käytetä ehkäisyä, eletään täysin normaalisti eli harrastetaan seksiä silloin kun siltä tuntuu, syödään ja juodaan mitä halutaan. Loppukierrosta ei panikoida, ei tulkita oireita eikä petytä jos/kun menkat tulevat. Lapsi on tervetullut, jos niin haluaa, mutta jos ei halua, eletään näin. Kalenteria en tutkaile muuten kuin katson milloin seuraavat menkat alkaa, koska ne alkavat niin oireetta, että pitää muistaa ottaa suojia mukaan esim kassiin. Ovis tuntuu selkeästi joissain kierroissa, joten sitä ei voi aina olla huomaamatta, mutta sitä ei erikseen testailla tai mietitä kalenterin kanssa, että koskas se mahtaa ollakaan.

Nimimerkin TJOT toiminnan minäkin miellän kyllä täydeksi yrittämiseksi, kaukana tjotista.

Meillä tjottaillaan sillä tavoin, että ehkäisyä ei käytetä, mutta keskeytettyä yhdyntää kylläkin. Vaan kyllähän kai touhutipoistakin voi tulla raskaaksi ;D Itse kyllä vahtaan kiertoani ja tiedän kyllä (ainakin luullakseni) oviksen ajankohdan aika tarkkaan. Mutta seuraavasta kierrosta alkaa tosi yritys, jeejee!!

me käytetään pääasiassa keskeytettyä, ja joskus kumia. ei varsinaisesti yritetä, koska kumikin on silloin tällöin käytössä, mutta mun mielestä keskeytetty on niin epävarmaa että vahinko voi käydä aika helposti. eli tjottailuahan tämä, ei haittais vaikka vahinko kävis, joka tapauksessa yritys alkaa joskus puolen vuoden päästä.. riippuu vähän miehestä, koska on täysin valmis toiseen muruseen. :) itse en suostu ainakaan tällä hetkellä hormonaaliseen ehkäisyyn, joten siksi näin. ja kun tuo mies ei ole ihan ehdoton kumista, niin tulkitsen sen niin että vahinko ei ole järkytys.

TJOTtia vaan, varsinainen yritys ei ole vielä alkanut (alkaa kesällä tai viimeistään syksyllä). "ehkäisynä" toimii tai on toimimatta keskeytett yhd alkukierrosta ja kumit muulloin. Tulkoon jos on tullakseen..
Tässä mietin kuinka pieni mahdollisuus on, että tämä puolihuolimaton systeemi johtaa "yllätysvauvaan"? Vahinko ei olisi suuri (ennemminkin toivottu), siis ihan vain uteliaisuuttani tuota mahdollisuutta tuumailen.

Vähänpä minä tiedän. tuo alkukierto näyttää (lääkärisivujen mukaan) olevan otollisinta aikaa raskautumiselle. JOS oikeasti haluaisi ehkäistä pitäis niitä kumeja käyttää juuri silloin ja pari päivää oviksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja pilpattaja:
Meillä tjottaillaan sillä tavoin, että ehkäisyä ei käytetä, mutta keskeytettyä yhdyntää kylläkin. Vaan kyllähän kai touhutipoistakin voi tulla raskaaksi ;D Itse kyllä vahtaan kiertoani ja tiedän kyllä (ainakin luullakseni) oviksen ajankohdan aika tarkkaan. Mutta seuraavasta kierrosta alkaa tosi yritys, jeejee!!

Touhutipoista _ei_ tule raskaaksi. En sitä linkkiä enään löydä, mutta siitä ilmestyi jopa tieteellinen julkaisukin.
Meillä tjottaillaan samanlailla kuin "njaahas".

Toivoelli, itse luin tutkimuksen jonka mukaan touhutipoista on 20-25% mahdollisuus tulla raskaaksi. Linkki oli myös täällä jossakin päin palstaa aiemmin.

Aihepiiri kiinnostaa siksi koska OLEN ITSE TULLUT RASKAAKSI TOUHUTIPOISTA vajaa kaksi vuotta sitten, eikä siihen tarvittu kuin yksi kerta.
Mies ei todellakaan lauennut sisääni, vaan homma hoidettiin loppuun ihan muilla tavoin ja siemensyöksy tapahtui vasta parin minuutin kuluttua vetäytymisestä. Joten minuun ei pure millään lailla tutkimukset jotka sanovat ettei touhutipoista raskaudu.

Lääkärikäynnillä paljastui että tuo samainen tekniikka on se ehkäisykeino jolla tulee useimmiten vahinkoraskauksia. Ja tuolloin kaksi terveydenhoitajaa ja kaksi lääkäriä olivat kaikki sitä mieltä että kyllä touhutipoista voi raskautua, ehkäisyteho on korkeintaan juuri tuota 75-80 % eli vetäytymistä harjoittavasta sadasta pariskunnasta parikymmentä raskautuu "ehkäisystä" huolimatta.

Seksuaalisen kiihottumisen aikana Cowperin rauhaset erittävät kirkasta limaa virtsaputken suulle. Kansankielellä tätä nestettä kutsutaan touhutipaksi. Cowperin rauhaset (myös nimellä bulbouretraalirauhaset) ovat kaksi noin herneenkokoista elintä. Ne sijaitsevat siittimen juuren molemmilla puolilla hiukan eturauhasen alapuolella. Miehen kiihottuessa rauhaset erittävät emäksistä nestettä, joka liukastaa virtsaputken sekä auttaa neutralisoimaan virtsaputken normaalin happamuuden. Se helpottaa siemennesteen kulkua. Tätä laihaa ja lähes väritöntä nestettä voidaan havaita virtsaputken aukolla miehen kiihottumisen aikana ja juuri ennen siemensyöksyä. Suurimmalla osalla miehistä nesteen eritystä kiihottumisen aikana ei välttämättä edes huomaa. Osalla miehistä nesteen eritys voi taas olla hyvinkin voimakasta, jolloin nestettä voi erittyä jopa yksi millilitra. Eritteen määrä riippuu miehen kiihottumisen tasosta.

Siittiöitä vai ei?
Likipitäen kaikissa seksuaalisuutta käsittelevissä kirjoissa väitetään, että jo touhutipassa saattaa olla siittiöitä ja touhutipasta voi tulla raskaaksi. Kukaan ei tiedä, mistä moinen väite on alkujaan peräsin ja kuka sen on ensimmäisenä tuonut julki. On hyvin luultavaa, että kyseessä on vanha väittämä ajoilta, jolloin ehkäisy on ollut vielä lapsenkengissä. Varmaa on, että sen on lausunut syvällä rintaäänellä joku merkittävä henkilö, jolloin asia on hyväksytty totena ilman vastaväitteitä. Väittämä on sitten siirtynyt yleisenä totuutena sukupolvelta toiselle.

Israelilaiset tutkijat Zvi Zukerman, David B. Weiss ja Raoul Orvieto päättivät vihdoin tutkia, onko moisessa väitteessä mitään perää, koska yhtään tutkimusta aiheen tiimoilta ei ole koskaan tehty. Tutkimukseen osallistui 12 miestä, joista kolmella esiintyy erittäin voimakasta Cowperin rauhasten erittämän liman eritystä. Viisi miehistä kärsii nopeasta siemensyöksystä ja neljällä koehenkilöistä on niin sanotusti normaali seksuaalireaktio. Ryhmä oli toki pieni, mutta edusti hyvin erilaisia miestyyppejä. Tutkimuksessa analysoitiin jokaisen miehet kiihottumisen aikana erittämä neste, eikä mikään niistä sisältänyt siittiöitä!

Edellä mainittujen tutkijoiden mukaan syy siihen, miksi jotkut saattavat tulla raskaaksi keskeytetyn yhdynnän seurauksena johtuu siitä, että penis vedetään ejakulaation kynnyksellä liian myöhään pois emättimestä. Mies on siis ollut jo saamassa siemensyksyn, kun hän on vetänyt siittimen ulos emättimestä. Ei tarvita kuin muutama siimahäntä uiskentelemaan emättimen suuaukolle, niin raskaus on mahdollinen. Touhutippaa raskaudesta on kuitenkin turha mennä syyttämään. Kyllä se syy on miehen, joka on halunnut nauttia seksistä viimeiseen vetoon saakka, raaskimatta kuitenkaan ostaa kondomia. KÄYTTÄKÄÄ SIIS KESÄKUMIA, NIIN EI TULE IKÄVIÄ YLLÄTYKSIÄ!

Teksti: Kari Heusala

Lähde: Zvi Zukerman, David B. Weiss and Raoul Orvieto (2003). Does Preejaculatory Penile Secretion Originating from Cowper's Gland Contain Sperm? Journal of Assisted Reproduction and Genetics.

keskeytetyllä yhdynnällä voi tulla raskaaksi, kyllä miehellä täytyy olla todella rautainen tahto, että pystyy vetäytymään ajoissa pois. Juuri sen takia ko. "ehkäisymenetelmä" on erittäin epäluotettava. Eihän siihen tarvita kuin se yksi siimahäntä.

No eikun siitä sitten vaan harrastamaan suojaamatonta yhdyntää, kaikki kirjoitettuhan on automaattisesti totta. Niinkuin maapallokin on litteä ja hämähäkki tekee poikaset korvaan...
Tiedän vain tasan tarkkaan raskautuneeni touhutipoista, miehen siemensyöksy ei ollut niin lähellä ja eiköhän nuo lääkiksessä opiskelleen ole mikroskoopin alla katselleet mistä kaikkialta niitä simppoja sitten löytyy.

Yhteistyössä