Tiukkapipoilua. Älkää vaivautuko.

Mut hei eiks vaan olis ihqfantsuu jos vielä vappu, juhannus, joulu, uusivuosi ja loppiainenkin päälle vois olla virallisia kerjuupäiviä =) Kakaroille vaan teeman mukainen vaatetus (tai äidin viitseliäisyyden puuttuessa pelkkä iloisin värein karisteltu ämpäri kouraan) ja oville häiriköimään. Pääsiäinenhän on jo hallussa ja halloveenit. Ja kunnon sanktiot kaikille niille kuspäille (joihin ap lukeutuu) jotka ei muiden pikkupilteille namua anna. Uutenavuotena vois varastaa tinat kesken parhaan "tinailun". Jouluna ne vois vaikka polttaa kuusen. Juhannuksena saunan. Vappuna kaataa simat maahan ja loppiaisena syödä ne viimeiset kinkunrippeet joista juuri piti keitellä rokka.
 
"vieras"
Mä rakastan pääsiäisen karkinkeruuta, meillä ei käy ketään joten mulle jää paljon syötävää <3

Mut halloweenina ei tipu mitään, jollei ilmoitella etukäteen.
Pääsiäinen olis ihan okei, jos virpojia olisi vähän vähemmän. Mutta sitten kun oven takana käy 20-30 virpojaa niin eihän niille kaikille mitään kindermunia raaski ostaa. Mun mielestä olisi järkevää jos virpomassa käytäisiin vain tutuissa perheissä, eikä pitkin kylää.

Sama koskee tota keppostelua. Jos esim. kummilapset tulisi keppostelemaan ja mulle etukäteen vinkataan että ovat tulossa niin voisi jotain halloweennameja ostaa. Mutta en kyllä kaikille asuinalueen lapsille ala karkkeja tarjoamaan.

Eniten harmittaa tosiaan se että ovella käy ihan tuntematonta jengiä, ja paljon. Täytyy huomenna ruuvata ovikello irti.
 
"vieras"
no pukekaa lapset ja laittakaa ovelta ovelle(naapurit). Ei sitä koskaan tiedä että jotkut muu innostus kanssa? Ei huono idea! On kai niillä joku keski kaapista antaa. Entäs jos ei oo?
 

Yhteistyössä