Tiukka esinahka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuk

Vieras
Minua askarruttanut pojan esinahka kun niin tiukka ettei pestyä saa,neuvolassa eivät pitäneet minään sanoivat että joskus on leikattu pojilta jos on ollut liian tiukka mutteivat enään, vanhimmalta pojistani näin on tehty heti vauvana ja ihmettelenkin miksei enään? Ala-asteikäisellä kolmannella pojalla myös sama ongelma eivätkä puutu asiaan,poika tuntuu vielä häpeilevän asiaa koska ei voi peseytyä kuin muut.

Onko kenelläkään kokemuksia?

Lääkärissä käytyäni esikoien kanssa saman asian vuoksi meille kerrottiin, että vielä ala-asteellakin pojan esinahka saattaa tosiaan vielä olla ahdas. Asiasta on kuulemma tehty tutkimusta ja jos murrosikään mennessä esinahka ei ole löystynyt, leikataan.
Pienen pojan esinahkaa ei saa vetääkään taaksepäin, saattaa aiheuttaa kiinnikkeitä jotka sitten kiristävät vielä enemmän. Poika lapset kyllä toteuttavat esinahan venyttelyn itse omalla tyylillään. Meille neuvoksi annettiin koska esinahka oli tulehtunut, lämpimät kylvyt ammeessa jolloin samalla voi hieman varovasti vetää esinahkaa taaksepäin. Piti saada tulehdukseen määrätty rasva pois esinahan alta. Nyt hommasta kulunut vuosi ja meidän pojalla ei enää niin kireä esinahka. Itse on venytellyt pippeliään niin, että joskus pahaa tekee. Malttia!