Tiukka esinahka... Onko teillä parantunut...

Kun olette liikutelleet nahkaa ja huuhtoneet lämpimällä vedellä? Meillä kohta 3v poika on valittanut pippeliään nyt moneen otteeseen ja moneen kertaan päivässä, käytin häntä lääkärissä niin lääkäri totes että hänellä on tiukka esinahka ja sitä pitäs liikutella muutamaan kertaan päivässä. Käytin pojan pesulla ja liikuttelin nahkaa niin sano että se sattuu, jatkanko vaan liikuttelua vai menenkö uudestaan lääkärille???
 
vieras
Meillä oli kans tosi kiree ja neuvolassa siitä sanoin, täti sano että niitä ei enää kovin mielellään leikattas!?!
Käski vetään aina pseun yhteydessä varovasti taaksepäin ( ei paljon, sillei että ei satu)
Nyt on hieman ehkä löystynyt...tai jotain kuitenkin tapahtunut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
:ashamed: poika on 3v10kk vanha enkä ole vielä ikinä vetäny esinahkaa taakse, pari kertaa olen koittanu mutta ei se todellakaan mee, ajattelin 4v neuvolassa asiasta kysästä.
Meillä kans tuntuu ettei se mene taaksepäin. Näyttää että se on tosi kiree. Meilläkin on kohta 3 v neuvola niin ajattelin ottaa siellä asian uudestaan esille. Ilkeehän se on ja tekee itellä pahaa ku poika kokoajan valittaa että pippeli on kipee...
 
nn
meillä poika 12v ja meille sanottu että ei saa venytellä yhtään jos sattuu, repeää ja tulee kiinnikkeitä jotka sit kiristää enemmän. Kerran sairaalassa vedetty taaksenkun laittoivat katetrin ja poika huusi kuin tapettava sika vaikka oli puudute. Kasvun myötä saattaa korjaantua itsestään kuulemma
 
Joo on nyt valittanut joku viikon verran. Vasta ollaan saatu häneltä vaippa pois ja nyt sen viikon suurinpiirtein on valittanut. Olen miettinyt tässä että olisko se lääkäri vaan katsonut väärin kun oli kuitenkin kandi, jos se vaan on kipee ku vaippa on pois ja housut jalassa niin johan ne saumatkin voi sen verran pippelin päätä ärsyttää ja tekee kipeää pippelin nokkaan. Jos olis tuo tiukka esinahka niin eikö hän olis valittanut sitä jo silloinkin ku vaippa oli???
 
vieras
No mun mies on 37 eikä ole parantunut!!! Itse sanoo että nykyisin on oikeestaan vaan pahentunut ja on itse varaamassa aikaa lääkärille ja leikkaukseen! Alkaa haittaamaan jo normaalia elämää!
Mä joskus ihmettelin, että eikö siitä ole neuvolassa sillon sanottu mitään ja kuulemma katsottu on mutta ovat sanoneet että ei tarvi tehä mitään!
Nahka menee just ja just taakse kun aikansa pyörittää ja varovasti vaan yrittää, mutta taka-asennossa sattuu ihan hirveesti...
 
Meillä 6v on ollut tosi kireä nahka, nyt alkaa jo liikkumaan. Neuvolassa sanottiin että jos ei 6v vieläkään tapahdu mitään, voidaan leikata. Mut ilmeisesti ei nyt sitten tarvitse leikkausta. Kakkosella sama juttu, tosin ikää vasta2,5v.
 
Maarit
Meille sanottiin, että äärimmäisen harvoin tarvii leikata. Löystyy itsestään. Ilmeisesti sillon kun alkaa seisoskelemaan. Jos on tulehduksia niin sillon voidaan joutua leikkaamaan.
 

Yhteistyössä