tissit ja niiden ulkonäkö! ja imetätkö/imetitkö vai pulloruokittu lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pilli"

Vieras
eli siis kysymys kuuluu niin, että onko raskaus jo muuttanu teidän tissejänne?
ite oon nuori äiti jolla melkein kaksvuotias lapsi, imettäny en oo enää puoleen vuoteen ja tissit on niiiiiiiin rumat! oon pienikokoinen ja tissit kasvo
ihan hulluna jo raskausaikana, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen tissit on vaan pienentyny ja pienentyny ja nykyään mulla on kaks semmosta tyhjää nahkapussukkaa, joita ei sivuprofiilista ees nää. koko on 65D.
pilasko imetys mun tissit? vai tekikö jo raskaus sen? mitä tapahtuu ihmisten tisseille jotka ei imetä, vaan alusta asti lapsi on pulloruokittu? palautuuko niitten tissit "terhakkaiksi"? :D

vihhaan mun tissejä, mutta onneksi mies tykkää edelleenki niistä:)

Sanotaan, että jojo-laihduttaminen rupsahduttaa ihmisen tehokkaasti. Imetyshän on melkoista jojoilua. Joillain kudokset on semmosia että ne palautuu. Toisilla taas ei. Raskausarpiakin tulee joillekin ja toisille ei. Eli yksilöllistä se palautuminen on. Jos tissit pääsee rupsahtamaan, niin ei ne siitä enää palaudu terhakkaiksi ilman kirurgin veistä.

Imetän toista lasta. Ekaa imetin vuoden ja kun lopetin imetyksen odotin toista lastani ja olin jo toisella raskauskolmanneksella. Aion jatkaa imetystä vielä noin 3kk. Jännityksellä odotan miltä rintani näyttävät puolen vuoden päästä kahden miltei peräkkäisen imetyksen jälkeen.

Kuppikoko ennen raskauksia 75C tai 80C ja olin tosi tyytyväinen rintoihini. Rinnat ovat selvästi muuttuneet imetysten myötä. Roikkuvat vähän, mutta eivät mielestäni pahasti. Saa nähdä millaiset patalaput niistä vielä tulee... :D

Toiset ei edes imetä kun pelkää tissien rupsahtamista. Mutta ei ne pilalle siitä mene! Ne on tarkoitettu imettämiseen! Ei kengän pohjatkaan mee pilalle kävelemisestä. Se on luonnollista.

Minäkii ostin imetysliivit jotka ei sitten mahtunutkaan kun rinnat täyttyi maidosta ja kasvoi, mutta nyt ne on liian isot puoli (vuotta imetyksen loppumisesta).

Sitten kun (jos) seuraava lapsi tulee, niin sitten rinnat on taas terhakkaat ja täydelliset - vähän aikaa :D

se maidonnousu ne tissit pilaa jos pilaa, ja se käy aina kaikille, siis se et maito nousee.
ite en oo imettänyt yhtäkään lastani mut maidonnousun myötä tissit muuttui c-kupista h kuppiin.. ja nyt ne on semmoset b kupin tyhjät riisipussukat :D

Mä oon odottanut ja imettänyt viisi lasta ja tissit oli sen näköiset että itku tuli.
Nyt ne on oikein nätit kirurgin käsittelyn jälkeen, joskin toisessa on kamala haava joka ei ota parantuakseen ja olen jonossa uuteen leikkaukseen...

mulla keskimmäinen muksu kysyi, että miks mun tissit on väärässä kohdassa.. Oon imettänyt 3 lasta, kaikkia yli vuoden. Eihän nuo enää yhtä terhakat ole, mutta yhtä isot on, tosin siis väärässä kohdassa. Kunnon alusvaatteilla ne saa kohdilleen. Mutta mua nuo ei häiritse yhtään, eikä mun miestäkään, joka ei malta pitää näppejään niistä erossa :D Ne muistuttaa, että niillä on joskus ollut jotain hyötykäyttökin...

se maidonnousu ne tissit pilaa jos pilaa, ja se käy aina kaikille, siis se et maito nousee.
ite en oo imettänyt yhtäkään lastani mut maidonnousun myötä tissit muuttui c-kupista h kuppiin.. ja nyt ne on semmoset b kupin tyhjät riisipussukat :D

äin nimenomaan, eli se ettei imetä lastaan ei todellakaan auta, vaan se että on ollut raskaana riittää "pilaamaan" rinnat. Eikä edes tarvitse synnyttää, se maidon nousu ja rintojen valmistautuminen imetykseen ynnä turvotus alkaa jo hyvin varhain, minulla riitti 8 viikkoa raskautta ensimmäiseen muutokseen. Minulla on kaksi kaveria jotka eivät ole voineet imettää. Toiselle annettiin estolääkitys vahvan sydänlääkityksen vuoksi ja toisella taas ei maito yksinkertaisesti noussut (oli tehty ihan enemmänkin tutkimuksia ja tosiaan pisaraakaan ei saanut eritettyä). Molemmat ovat sanoneet, että heilläkin rinnat ovat muuttuneet ja ihan vain raskaanaolo riitti siihen.

Minusta tuntuu että rintani ovat nykyään paremman näköiset kuin ennen ensimmäistä raskautta. Tai juuri tällä hetkellä ne ovat kyllä rohtuneet ja läikikkään pullistelevine verisuonineen, sillä imetän parin kuukauden ikäistä vauvaani eikä maidontulo ole vieläkään tasaantunut. Ensimmäisen lapsen imetyksen jälkeen kuppukokoni oli reilun yhden koon verran pienempi kuin ennen raskautta ja joo rinnat olivat kyllä tyhjemmät, mutta minulla oli jo ennestään hieman riippuvat rinnat, koska olivat melkoisen raskaat, vaikka vain koko c olivatkin, ja imetyksen päätyttyä kun rinnat olivat tyhjemmän ne olivat jopa terhakammat kuin ennen. Erityisesti kuitenkin liivien ostaminen helpotti huimasti. Ennen jouduin etsimään liivejä erikoisliikkeistä juuri tuon rintojen raskauden vuoksi, mutta imetyksen jälkeen saatoin käyttää ihan mitä vain liivejä kunhan oikeaa kokoa olivat.

Imettämisen jälkeen tissit olivat tyhjät pussit. Hyvä kun A kokoa sai käyttää.. nyt olen hieronut joka päivä ja käyttänyt rintaseerumia.. Rinnat ovat reilua B ja ei uskoisi samoiksi rinnoiksi, olen todella tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja äh...;25079695:
mulla keskimmäinen muksu kysyi, että miks mun tissit on väärässä kohdassa.. Oon imettänyt 3 lasta, kaikkia yli vuoden. Eihän nuo enää yhtä terhakat ole, mutta yhtä isot on, tosin siis väärässä kohdassa. Kunnon alusvaatteilla ne saa kohdilleen. Mutta mua nuo ei häiritse yhtään, eikä mun miestäkään, joka ei malta pitää näppejään niistä erossa :D Ne muistuttaa, että niillä on joskus ollut jotain hyötykäyttökin...

Siis millälailla väärässä paikassa? Ei kai rintojen paikka voi kuitenkaan muuttua?

tuo 65D ei oikeesti oo iso koko, kun rinnanympärys on noin pieni.
mutta ihanaa että muillaki on samanlaisia ongelmia..:D
mää oon pariin otteeseen heittany miehelle että mitä jos kävisin parannuttaan tissejäni kirurgin veitsen alla, mutta mies lähinnä suuttuu, ei kuulemma taho muuttaa mun tissejä mitenkään.
en mää mitään isoja silikoneja haluais, vaan pienet ja sievät ja symmetriset ja vähä vähemmän roikkuvat:D

Itselleni ei mielestäni tullut juurikaan muutoksia. Minulla on yksi lapsi ja imetys ei onnistunut, maito ei juurikaan noussut. Raskausaikana rinnat olivat kyllä tavallista kookkaammat, ihan selkeästi. Mutta palautuivat kyllä ennalleen. Onneksi, sillä olen isorintainen, se vielä puuttuisi että olisivat käyneet roikkumaan....

Mulla oli ennen raskautta/imetystä E-kuppi, imetysliivit oli H-kupin ja imetyksen jälkeen koko on pyörinyt siinä Fn tienoilla. Imetyksen jälkeen tissit muuttuivat pitkiksi kuin näläkävuosi, ei ne terhakat olleet ennenkään kokonsa vuoksi mutta imetys vei kyllä viimeisenkin ryhdin. Joku ihmetteli että eikö D-kuppi oo iso, että kuin voi olla tyhjät pussukat. No mulla on ainaki tyhjät pussukat mutta niin pirun pitkät, yäksis. Eikä ne tosta enää muuksi muutu kun imetyksenkin lopetin jo pari vuotta sitten. Menisin heti kirurgille jos ois varaa.

Minulla kaks lasta. Ennen rintojeni koko oli 80D, imetysaikana just ja just mahtuivat E-kuppiin, yhdet F-koon liivitkin oli. Olivat mahtavat, isot ja pystyt, kauniit! Nyt viimeisimmän imetyksen lopetuksesta yli vuosi aikaa ja koko on 75C, nahkaa, nahkaa ja nahkaa, sulostutettuna pienillä rypyillä jotka eivät onneksi seistessä näy, mutta auta armias kun kyljellään makaa ja nahkapussit lepäävät littanoina, muistuttaa pannukakkua, ryppyistä sellaista. Hyi vittu. Vihaan näitä minun rintoja vaikka muuten oon kroppaan tyytyväinen. Ei voi pitää avokauluksista paitaa, ei ilkeä kumarrella bikinit päällä kun roikkuvat pitkinä. Ei ole vielä varaa mennä korjauttamaan, mutta taatusti menen kun tilin saldo antaa myöten.

Mulla oli semmoiset kiinteät A/B-tissit ennen raskautta. Raskauden aikana kasvoivat ja imettäessä rutkasti lisää. Edelleen imetän, mutta tyhjinä ollessa ne on aikalaisen roikkuvat nahkapussit. Koko varmaan tällä hetkellä C, ainakin nää rintsikat on ceet ja on sopivat.

Itse tietyllä tavalla arvostan näitä nahkapussukoita (sekä tuota pullataikina-nahkaista mahaani), koska se on seurausta siitä että musta tuli äiti elämäni rakkaimmalle ihmiselle. Lisäksi nyt koen näyttäväni enemmän aikuiselta naiselta kuin nuorelta tytöltä :)

Ja oon 23v.

Minäkin olen kuullut, että ei se imetys juurikaan vaikuta siihen rintojen "rupsahtamiseen", vaan nimenomaan raskausaika ja sen aiheuttamat keholliset muutokset. Rinnat kuulemma myöskin vähän palautuvat ajan kuluessa imetyksen jälkeisestä tyhjentynyt ilmapallo -efektistä. Ja muutoksethan on aina yksilöllisiä.

Imetin tyttöäni vähän päälle vuoden ikäiseksi. Imetyksen loppumisesta on nyt reilut puoli vuotta. Rinnat ovat selvästi pienemmän kuin aiemmin, ennen raskautta, mutta ovat mielestäni jo vähän palautuneet nahkasäkkimäisestä olemuksestaan. Ihan tyytyväinen olen rintoihini, vaikka eivät ne enää mitkään terhakat tisut olekaan. :laugh:

[QUOTE="vieras";25079640]Jos koko on 65D, niin miten ihmeessä ne on tyhjät nahkapussukat? Eikös D ole aika iso koko?[/QUOTE]

65 on aika pieni ympärys esim 75 tai 80 verrattuna joten ei d:kään kovin iso kuppikoko tuolla ympäryksellä ole.

Ap:lle lohdutus että mullakin oli tyhjän oloset läpyskät vaikka en kauaa imettänytkään. Lapsi on pian 3 ja kropan palautuminen oli/on hidasta koska arpia tuli paljon. Mutta rinnat ovat vähän paremmat kuin viime vuonna. Ehkä peli ei ole vielä ihan kokonaan menetetty.

Mun puolitoistavuotias tyttö osotti eilen sormella mun paljaita rintoja ja tokaisi iloisena, että "banaani"! Siitä voi varmasti päätellä, minkälaiset rinnat tällä neljä lasta pulloruokinneella äidillä on. :D

Taalla kylla laakari/neuvola sanoo suoraan etta imetys ns. pilaa rinnat eli sen jalkeen roikkuu aika suurella todennakoisyydella.

Minusta on hyva ettei puhuta mitaan soopaa etta raskaus ne rinnat pilaa, kylla itsekin huomasin etta se imetys se "pilaaja" on kun rinta on koko ajan taynna maitoa ja sitten viela vauva venyttaa sita.

Yhteistyössä