Tississä kipee pahkura, mitä se on?

Imetän nyt kuudetta kuukautta kuopustani. Edellisessä imetyksessä ei tällaista ongelmaa. Mulla on siis toisen tissin nännin vieressä (siis ihan "kylki kyljessä" ) pieni näppyläntapainen, ehkä pienen herneen kokonen patti. Se on todella kipeä. Ensin luulinkin, että kipu, joka alko pari päivää sitten, tuli, kun pienokainen on alkanut puremaan välillä tissiä (omaa kaksi alaetuhammasta), mutta sitten eilen illalla huomasin näppylän. Siinä on keskellä pieni valkoinen piste, muuten punainen/nännin värinen.

Mikähän se on? Pelkään jo imetystä siitä tissistä, koska näppylä jo valmiiksi kipee ja jos vauva vielä purasee siihen, ni |O

Alkuperäinen kirjoittaja aavikkoiita:
Mulla on siis toisen tissin nännin vieressä (siis ihan "kylki kyljessä" ) pieni näppyläntapainen, ehkä pienen herneen kokonen patti. Se on todella kipeä.
Kyseessä voi olla tulehtunut Montgomeryn rauhanen. Käytännössä siis jonkinlainen pieni paise :) (finnin tapainen, siis)

Jos vain saat rauhasen tyhjennettyä ja sitten antiseptisella aineella desinfioitua, se todennäköisesti paranee itsestäänkin. Voit myös ottaa Buranaa tms. ibuprofeenivalmistetta. Jos näppylän puristaminen tms. tuntuu liian pahalta itse tehtäväksi, kannattaa käydä näyttämässä sitä terveyskeskuksessa.

Mulla oli myös samanmoinen tuossa nännissä ja oli helvatan kipeä |O

Aikani sitä puristelin ja se sitten räjähti ja heti sitten helpotti. Oli siis tulehtunut talirauhanen tms. Kannattaa tosiaan räjäyttää ja tyhjentää ja putsata.

Mulla aikaa siis pari viikkoa, eikä ole enää vaivannut :)

Yhteistyössä