Tissillenukutetun nukuttaminen sänkyyn?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievain"

Vieras
Eli vauva 5kk nukahtanu tähän mennessä tissille tai tissin jälkeen syliin/viereen.

Nyt haluaisin alkaa opettamaan sitä nukahtamaan omaan sänkyynsä.

En tarvitse mielipiteitä kuinka se olisi pitänyt opettaa alusta alkaen tai kuinka sen pitäisi edelleen saada nukahtaa tissi suussa.

Vauvan siis yritin äskenkin syöttää ja sen jälkeen laskea sänkyynsä mutta alkaa huutaa välittömästi ja suuttuu silittelystä ja tassutuksesta. Tuttia ei syö eikä ainakaan tähän asti ole tajunnut uniriepua tai pehmoa. Tyyntyy yleensä heti sylissä mutta joskus haluaa myös takaisin tissille.

"Ei varmaan ole apua, kun omani irrotan tissiltä ennen kuin nukahtaa ja lasken sänkyyn ja tutti suuhun. Nukahtaa sinne sit itsekseen."

Noin mä siis tein esikoisen kanssa... erona vaan et se söi tuttia ja sil oli joku nukahtamisherkkyyskausi 2kuisena... nyt oon vähän myöhässä.

[QUOTE="mievain";28788700]Eli vauva 5kk nukahtanu tähän mennessä tissille tai tissin jälkeen syliin/viereen.

Nyt haluaisin alkaa opettamaan sitä nukahtamaan omaan sänkyynsä.

En tarvitse mielipiteitä kuinka se olisi pitänyt opettaa alusta alkaen tai kuinka sen pitäisi edelleen saada nukahtaa tissi suussa.

Vauvan siis yritin äskenkin syöttää ja sen jälkeen laskea sänkyynsä mutta alkaa huutaa välittömästi ja suuttuu silittelystä ja tassutuksesta. Tuttia ei syö eikä ainakaan tähän asti ole tajunnut uniriepua tai pehmoa. Tyyntyy yleensä heti sylissä mutta joskus haluaa myös takaisin tissille.[/QUOTE]

Itse tassuttelin erittäin temperamenttista vauvaa sitkeästi ja tottui siihen. Tein päätöksen että nyt loppuu tissille nukahtaminen ja järjestelmällisesti vaan tassuttelin. Kaksi ekaa yötä saattoi itkeä parikin tuntia, mutta sitten helpotti. Nostin vauvan siis välillä syliin ja hyssuttelin muutenkin välillä sylissä. Seuraavinakin öinä heräili mutta nukahti huomattavasti nopeammin. Vauva oli 10kk vanha.

Täällä sama ongelma ja vauva jo 9kk. Ei syö tuttia eikä ole koskaan huolinut tuttipulloa. Tassuttelusta hirmustuu ja isä ei kelpaa ollenkaan. Kauheesti en voi huudattaa, koska herkkäuninen esikoinen herää ja sitten ei nuku uudestaan. 2-3 tunnein välein imetän yöllä ja päivällä.

En osaa sua neuvoa, kun kaipaisin neuvoja (ja hermoja lisää) itsekin.

Kokeile sinnikkäästi tuota uniriepua, kyllä vauva siihen alkaa pikkuhiljaa kiintymään. Itse nukutin ja nukutan vauvan, joka nyt 1v, aina viereen ja nostan siitä sitten omaan sänkyyn. Olen myös imettänyt vuoden verran, viikon ollut ilman tissiä. Ei meilläkään tuon ikäisenä ilman itkua sänkyyn jääty jos ei siis täydessä unessa sinne siirtänyt. Vasta nyt antaa silittää ja rauhoittuukin itsestään pinnasänkyyn. Vauvalla tutti ja uniriepu.

Meillä oli sama ongelma. Huomasin meidän silloin 7kk vauvaan toimivimmaksi ratkaisuksi sen, että heijaan sylissä sängyn vieressä minuutin tai pari, että alkaa selvästi unettaa (ilman tissiä siis). Sitten lapsi omaan sänkyyn ja peitellään.

Viikon verran kesti pientä huutoa, mutta ei sellaista raivokarjuntaa, mitä tassuttelu aiheutti. Lapsi siis suuttui ihan silminnähtävästi siitä, että olin vieressä enkä ottanut syliin. Parissa päivässä oppi nukahtamaan itsekseen. Kävin katsomassa aina parin minuutin välein, kippasin muksun nukkuma-asentoon, silitin leuan alta ja toivotin hyvää yötä. Meillä myös herkkäuninen esikoinen ja laitoin pienemmän nukkumaan puoli tuntia aiemmin, jotta pahin huutomyrsky ehti laantua. Tsemppiä!

Yhteistyössä