Tissi kipeänä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Ja koska palsta tietää ja hallitsee melkoisen paljon tietoa, kysynkin Teiltä seuraavaa:

- En imetä- olen imettänyt viimeksi 3 vuotta sitten. EI kai se nyt enää voi tulla, rintatulehdus??
Kuumottaa hiukan, on pirhanan kipeä ja erittää hiukan :x
c035.gif

Tää alko yöllä. Kuumetta ei ole, buranaa kuussatasta on. Minussa siis.
(te vastaatte että lääkäriin, ai nou, mutta.......)

kaverilla oli rintatulehdus, ei ollut koskaan ollut edes raskaana..
joten sinä menet -tiedätkylläminne- varsinkin jos sieltä eritettä tulee! *antaa avustavasti piiskaa*

voit toki koekeilla ensiavuksi kaali tai rahkakäärettä. mutta silti menet -sinne-

Ei rintatulehdukseen tarvita imetystä tai raskauttatai mikään mikä liittyy lapsiin :) Rintatulehdus voi tulla esim kierukan käytöstä tai ihan jostain muusta.
Niin kuin itse jo sanoi, niin lekuriin, mars! Erittäminen ei koskaan hyvä juttu.

Mä ihan oikeesti googlasin ennen palstalle tuloa ja kaikki artikkelit puhu vaan imettämisestä ja maidon erittämisestä.

Jotain tämmöistä mä ounastelinkin, että jollain oli ollut ennen raskauksiakin jo moista vaivaa. Voi itkujen vitku.

No, ei auta, sano Aamuäree ja teekoon tädeille soitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24776244:
No en mä nyt kerkee millään!!!
n025.gif

Ja minnuu pelottaa....................... :(

Aina enemmän pelottaa jos et lekuriin mene, se on selvää.Ja kyllä ehdit jos kipeä ole. Vai haluatko et koko tissi rapsahtaa irti??

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24776244:
No en mä nyt kerkee millään!!!
n025.gif

Ja minnuu pelottaa....................... :(

Hus hus vaan :)
Jos siitä nipsastaan ohutneulanäyte tai ultrataan ja saat ab-kuurin ja sit mammoon myöhemmin, kun parantunut. Joku tiehye siellä kiukkuilee, uso pois. Mutta on tutkittva.
t:eräs kroonisen tuollaisen kärsijä

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24776252:
Mä ihan oikeesti googlasin ennen palstalle tuloa ja kaikki artikkelit puhu vaan imettämisestä ja maidon erittämisestä.

Jotain tämmöistä mä ounastelinkin, että jollain oli ollut ennen raskauksiakin jo moista vaivaa. Voi itkujen vitku.

No, ei auta, sano Aamuäree ja teekoon tädeille soitti.

Olet fiksu ihmmeinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24780174:
Se EI ollut tulehdus.
Mä joudun mammografiaan :(

Jos se on tullut ihan yhtäkkiä, niin ehkä silloin ei ole mitään kauhean vakavaa. Mutta todella hyvä, että tutkivat, niin ei jää mitään jossittelun varaa.

Toivottavasti sait ajan pian mammografiaan.

Niin lääkärikin vakuutteli, että tuskin mitään suurta huolta, mutta että ehdottomasti toki täytyy tarkistaa.

Ja vakio-ohje- syö lisää buranaa :D

Mutta mua kylmää silti, se on tuo mammografia vissiin sellainen eräänlainen naisen elämän suuri testi ja käännekohta jollainlailla.
JA kuulemma aika mielenkiintoinen menetelmä tutkia- ei kiitos enempää itse menetelmästä, parempi vaan etten tiedä mikä siellä lasareetissa odottaa.
Viikon sisällä pitäis kuulemma tulla ajan.

Tieto siitä, että kaikki on hyvin avittaa kyllä kestämään mammografian. Mikään ei voita mielenrauhaa. Ihmettelen aina näitä naisia, jotka esim. lintsaavat näistä joukkokutsuista (ilmaisia). Oli sitten kyseessä papatesti tai mammografia.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mun mielestä mammo on helpoin käydä kierron puolivälissä ja se ei satu vaan about 10 sek nipistää, kiristää rintaa jos on hyvä tutkija. Paljon mukavampi kuin papa.
Mulla se erite tullu ihosta läpi usein...kun ei muualta ole päässyt :( ja ne kerrat ollut aika hiton kipeää...

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä