Tiskikoneen tabletit loppu, mies lorautti äsken käsitiskiainetta lokeroon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28265823]Mun on pakko kysyä, että miten sä kestät noin saatanan typerää miestä? :o[/QUOTE]

Muuten se on mahtava mies ja upea isä lapsille, mutta kieltämättä väsyttää kun sen aina pitää kaikkeen keksiä joku hieno niksi, se ei hyväksy sitä jos joku homma ei etene...äsken se ehdotti jopa pyykinpesuainetta tuonne tiskikoneeseen. :snotty:

Kysyin mieheltä että kuinka paljon se sitä ainetta lorotti sinne huuhtelukirkastelokeroon. Vastaus oli "vaikka kuinka paljon", ajatteli varmaan että kun se on laimeampaa kuin konetiskiaine niin hänen mielestä sitä tarvitaan ja PALJON. :headwall:
Laitoin pelkän esihuuhteluohjelman nyt päälle, tsekkaan kohta uudestaan tilannetta.
Juu, hyvää pitkäperjantaita! :D
Jos se on siellä huuhtelukirkastelokerossa, niin sitä vaahtoa tulee kyllä sitten pesussa toisensa jälkeen, sehän täytetään vaan aika ajoin ja se annostelee sitä kirkastetta vähän kerrallaan jokaisella käyttökerralla. Parasta lorottaa vettä sinne kirkastelokeroon kunnolla kerta toisensa jälkeen, että saat sen sieltä pois. Pesuainelokerosta se sentään olisi tullut kerralla ulos.

Käytän aina koneessa fairya. Ei meillä ole ongelmia ollut ja puhdasta on. Vaihdoin aikoinaan kun edellinen kone hajosi ja pesi haalealla. Fairylla tuli silti puhdasta. Sen jälkeen lopetin tablettien käytön. ajattelen myös että fairy on "puhtaampaa" kun sillä voi käsinkin pestä. Nykyisessä koneessa on fairy pyörinyt jo melkein 10 v. Kyllä se kone niin tiivis on ettei yli tule!
Ja on puhdasta.

Kyllä tiedän että näin ei saisi tehdä mutta en tajua miksi koko palsta luulee että keittiö räjähtää kun näin tekee...

Juu kohta vaahtoaa ja se vaahtoaa aika pienestäkin määrästä. On tullut kokeiltua myös kun konetiskiaine on ollut lopussa, mut sitä fairya ei tosissaan saa laittaa kun sellanen pikku tippa, herneen kokoinen pläntti, jotta ei vaahtoa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28267866:
saitte juuri lottovoiton, jumalaton määrä vaahtoa ja astiat ei tuu edes puhtaaksi

Olen eri mieltä. Meillä pestääan aina fairyllä. Ei vaahtoa ja jumalattomanpuhdasta. Tuoksuukin paremmalta koko kone!!

[QUOTE="Jep";28267850]Käytän aina koneessa fairya. Ei meillä ole ongelmia ollut ja puhdasta on. Vaihdoin aikoinaan kun edellinen kone hajosi ja pesi haalealla. Fairylla tuli silti puhdasta. Sen jälkeen lopetin tablettien käytön. ajattelen myös että fairy on "puhtaampaa" kun sillä voi käsinkin pestä. Nykyisessä koneessa on fairy pyörinyt jo melkein 10 v. Kyllä se kone niin tiivis on ettei yli tule!
Ja on puhdasta.

Kyllä tiedän että näin ei saisi tehdä mutta en tajua miksi koko palsta luulee että keittiö räjähtää kun näin tekee...[/QUOTE]

No se riippuu ihan siitä, kuinka paljon sitä fairya lorauttaa...jos lokerikon täyteen, niin tajuaahan sen tyhmäkin että se vaahtoaa todella reilusti. Pieni tippa, niin sillä kyllä pystyy pesemään.

[QUOTE="vieras";28267874]No se riippuu ihan siitä, kuinka paljon sitä fairya lorauttaa...jos lokerikon täyteen, niin tajuaahan sen tyhmäkin että se vaahtoaa todella reilusti. Pieni tippa, niin sillä kyllä pystyy pesemään.[/QUOTE]

Laitan noin ruokalusikallisen. Jos koneen avaa kesken on vaahtoa kyllä yllin kllin, mutta ei se kone vuoda joten ei tule yli. Ja kun kone on valmis ei vaahtoa ole.

[QUOTE="Vieras";28267883]Ei kelleen tullut mieleen, että ne tiskit voi pestä ihan vanhanaikaisestikin käsin harjalla ja sillä Fairyllä?

Ikävää hommaa, myönnän, mutta edes hätävarana?[/QUOTE]

Mietin äsken kanssa että onko ihmiset tosiaan NÄIN pihalla nykyään? :D Huh.. T: En ole koskaan omistanut astianpesukonetta ja ajattelin selvitä hengissä tästä eteenpäinkin ilman sellaista :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28267925:
uskokoon ken haluaa

Tämä ei ole uskonasia. Mutta voin sanoa, että mies on asiasta myös sitä mieltä että kone vähintääm räjähtää tai jotain mutta ei jaksa enää riehua kun ei sitä räjähdystä ole tullut. :D.

Mutta siis totta on että näin meillä. Sen olen netistä bongannut että jotkut koneet voi hajota joten en tiedä uskaltaisinko toisella koneella... Mutta sen kyllä haluaisin uskoa, että kaikki koneet on tiiviitä eli ettei pursua yli? Ei tiskikoneen kuulu vuotaa!

[QUOTE="Jep";28267877]Laitan noin ruokalusikallisen. Jos koneen avaa kesken on vaahtoa kyllä yllin kllin, mutta ei se kone vuoda joten ei tule yli. Ja kun kone on valmis ei vaahtoa ole.[/QUOTE]

Sori, mut mä en usko tota, oon itse laittanu joskus teelusikallistakin vähäisemmän määrän ja siitäkin oli jo kone täynnä vaahtoa. Sellanen herneen kokoinen läntti on ollut just sopiva, mutta sekin vain kerran hätävarana.

[QUOTE="vieras";28267958]Sori, mut mä en usko tota, oon itse laittanu joskus teelusikallistakin vähäisemmän määrän ja siitäkin oli jo kone täynnä vaahtoa. Sellanen herneen kokoinen läntti on ollut just sopiva, mutta sekin vain kerran hätävarana.[/QUOTE]

Varmasti on kone täynnä mutta sehän on tiivis, mistä se tulisi yli? Näin minä teen ja tuossa koneessa toimii.

Voin tässä kertoa että sängystä kirjoittelen ja mies tuossa on vieressä ja ihmettelee että mitä salaisuuksia on kun käännän pois koko ajan. En voi tätä ketjua hälle näyttää kun alkais taas kauhea paasaus fairysta! Mä oonaatellut että mies on seko, muttailmeisesti moni onkin samaa mieltä enkä sitä voi miehelle myöntää.. :laugh:

vesivahinko, kun koneeseen meni vahingossa tiskivaahtoinen astia. Vaahto sekoitti koneen vedenpäästöanturin ja kone lykkäs koko ajan lisää vettä ja vesi valui luukun välistä lattioille. Meni lattia pilalle, ei kivaa.

tiiviste on sitä pyörivää vettä pitävä, eli ei pidä enää yhtään jos veden pinta nousee luukun korkeudelle. Se vesi saa olla vain sen pohjan tasolla. Älkää siis oikeesti uskoko noita fairy juttuja, voi tulla iso lasku!

[QUOTE="Jep";28267870]Olen eri mieltä. Meillä pestääan aina fairyllä. Ei vaahtoa ja jumalattomanpuhdasta. Tuoksuukin paremmalta koko kone!![/QUOTE]

No mahtaa olla puhtaat astiat. Kyllähän ne konepesuaineissa on ne myrkyt just siksi, ettei siellä tule sitä mekaanista harjaustakaan, joten ei samat liemet riitä.
Justhan tota oli juttua, että konepesu ei muutenkaan kykene edes norovirusta tappamaan.

[QUOTE="haha";28265046]juu, miehen isällä oli joskus ollut eteiseen asti vaahtoa kun oli tullut puita pilkkomasta noin tehtyään. :D et kai säkin nyt tehnyt samaa virhettä?[/QUOTE]

Ei se ole pilkkonut puita.

Mä kuvittelin ensin että aloitus on läppä koska luulin kaikkien tietävän miten tossa käy... :D Mutta joo, jos on pakko saada jotain astioita suht puhtaaksi ilman konetiskiainetta niin ilman pesuainetta sitten pyörimään. Tai käsin tiskaamaan. Muttei Fairyä :D Ja kun joku kertoi pesevänsä aina Fairyllä konetiskejä niin ei kannata, vaikkei se vaahto tulisi ulos niin se voi tukkia putket ja sitten on kiva vesivahinko.

Yhteistyössä