Tiputteluvuoto ja kierron laskeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekaisin

Vieras
Tämmöinen vaiva tullut sit viime synnytyksen jälkeen (reilu vuosi sitten). Eli tiputtelu alkaa n. 2-3pvä ennen kunnon vuotoa. Lasketaanko nuo tiputtelutkin jo kiertoon vai ei? Pikkuhousunsuojalla pärjää mut niitä menee muutama päivän aikana eli pöksyihin asti tulee sellaista ruskeaa, vanhaa verta :X
Vai onko kp 1 sit se päivä kun tulee jo verta? Tai siis se et tavaraa tulee jo enemmän et tarvii sidettä?

Ootko käynyt lääkärissä jos sulla on n. vuos sitte YHTÄKKIÄ alkanut moinen tiputteluvuoto? En tiedä, mulla itel on aina ollut sillain että alkaa aamulla ihan pieni vuoto ja kärjistyy sitten saman päivän aikana jolloin on se kp1. Mut kannattaa käydä juttelee tosta tiputtelu vuodosta lääkärissä jos se on yhtäkkiä vuos sitten alkanut eikä ennen noin ole ollut. Onko papaa otettu millon?

Haluisin kanssa tietää, sama juttu, pahimmillaan just viime kuussa tuli pelkkää tuhrua 5pv, yleensä vain 2-3pv. Tähän asti olen kyllä laskeskellut sen kunnon vuodon alun mukaan. Mutta tässä kuussakin, olen 100% varma että ovuloin 2vk sitten ma tai ti, nyt su tuli hiukkasen rusehtavaa vuotoa, eilen ja tänään jotain ihan pientä ja lähinnä pyyhkiessä. Eikö se kuitenkin ole aina vakio että ovulaatiosta 14pv tasan alkaa kuukautiset?? Ihmettelen missä se kunnon vuoto viipyilee nyt.
Anteeksi ap, sekaannuin ketjuusi..

Täällä sama vaiva ollu puolisen vuotta. Eli ruskeaa tiputteluvuotoa 2-5 päivää ennen kuukautisia.
Minullakin tämä vaiva ilmeni vasta synnytyksen jälkeen,ennen ei moista ollut.
Lasken itse punaisesta vuodosta kuukautiset alkaneeksi.

Samaan ketjuun vaan ihmettelee :)
Eiks ovulaatiosta menkkoihin ole 11-16päivää riippuen ihmisestä?

Niin siis sekavasti kirjoitin ton alun. Vuosi synnytyksestä. Sen jälkeen ollut 4 menkat jotka kaikki alkanut tolla 2-3:n päivän tiputtelulla. Kesto sit siitä ekasta oikeesta vuodotsa 34-38 päivää :( Eli pitkä kierto mulla. Niin on aina ollut mut toi tiputtelu juttu on uutta.
Pitäisi varmaan varata gynelle aikaa. Papa otettu silloin jälkitarkastuksen yhteydessä eli alle 1v sitten.

Joo, kyllä mun mielestä kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa :) Ja saa sitte itelle selvyyden asiaan!
Sulla ap. ei oo synnytyksestä kauheen pitkä aika ja jos vasta 4 menkat tulleet niin voi olla et menee aikaa et normalisoituu :) Mulla alkaa menkat tasan 14 päivää ovulaatiosta ja ovulaatio onkin niin kipee että yhen päivän saa makaa sohvalla eikä oikeen jalkaakaan saa liikutettuu, oon siis tosi kipee aina YHTENÄ päivänä ja siitä 14 päivää ja alkaa menkat.

Sinuna kävisin gynekologilla puhumassa tiputtelusta.

Mutta asiaan: lapsettomuuteen erikoistunut gynekologini sanoi ensimmäiseksi kiertopäiväksi laskettavan sen päivän kun on kunnon runsasta vuotoa (siis lähes runsain vuotopäivä).

Yhteistyössä