Tiputtaako teillä ennen menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Ikää pian 35 ja kierto viime vuosina hiukan lyhentynyt. Säännöllinen on aina ollut. Menkat usein alkaneet hiukan vähitellen niin että eka päivänä vuoti vähäistä. Joskus alkanut selkeemminkin sitten. Nyt alkanut tulla pari päivää ennen menkkoja niin että kerran pyyhkiessä tulee hiukan verta. Sit pari päivää ni menkat vasta. Onko ikä vai hirvee stressi mikä tekee?

Päälle neljäkymppiä on ikää, ja kierto tuntuu lyhentyneen. Ei tiputtele, ihan reippaasti alkaa, kivut hiukan aiemmin ilmoittavat.
Sitten 2.-3. päivinä ei tahdo uskaltaa edes tuplasuojalla lähteä mihinkään, kun saattaa hulahtaa kunnolla.

Minulla kierto on ollut koko iän aika vaihteleva, mutta aina on menkat alkaneet ihan kertaheitolla eikä ole ollut mitään ennakoivia tiputteluja. Ikää +40 v.

Mulla tulee noin viikko ennen kuukautisia ruskeaa tuhruvuotoa, ja olen käynyt asiasta lääkärillä, ja tuollainen tiputtelu on kuulemma aivan normaalia ja hormonivaihteluun kuuluvaa. Syynä muistaakseni keltarauhashormonin määrän väheneminen kierron lopussa. Myös juuri ennen kuukautisten alkua tulee punaista tiputtelua, ja sekin on normaalia.

Ap:n teksti ois voinu olla mun kirjottama..: )
Mulla ikää nyt 40, ja viime vuodet tullut just pari päivää ennen menkkoja vähän verta pyyhkiessä paperiin.
Ennen ei ole tullut, mut sillon ollut tietty ikää vähemmän ja oon sillon syönut pillereitä, nyt siis en syö.
En oo ite ees epäilly, että ois jotain vialla, mut papan aika alkaa olla kohta, joten taian itekki ottaa asian puheeksi gynen kanssa.

Yhteistyössä