"tinnittäjiä" paikalla

  • Viestiketjun aloittaja liinutiinu
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko muita tuosta vaivasta kärsiviä jotka haluaisivat vaihtaa kokemuksia? Itsellä suht tuore juttu joten vertaistuki ois huippujuttu.
Hei,

Vanha viestiketju, mutta itsellä sama korvavaiva tällä hetkellä, löytyisikö vielä muita samasta vaivasta kärsiviä. Miten teillä muilla alkanut kyseinen vaiva, ja onko vaiva mennyt kenties ohi jonkin ajan kuluttua?
 
9MM
Hei,

Vanha viestiketju, mutta itsellä sama korvavaiva tällä hetkellä, löytyisikö vielä muita samasta vaivasta kärsiviä. Miten teillä muilla alkanut kyseinen vaiva, ja onko vaiva mennyt kenties ohi jonkin ajan kuluttua?
Juu mulla on ollu enskeväänä vietän 7 vuotis päivää tinnini kanssa. Mulla alkoi kun kerran otin kuulokkeet päästä ni soi vaan piiiiiiiip sillon se oli tuskaisaa aluksi. Suihku ja veden lorottaminen peitti hyvin joten laitoin ennen nukkumaan menoa läppärin lähelle josta kuului veden lorinaa kautta tai sadetta aluksi viikkoi soi kovaa mut hiljentyi onneksi ja nykyään on vain kohinaa jota ei aina edes huomaa päivällä. Kuulun tinni ryhmään faces sieltä saa paljon apui silloin aikoinaan oli tosi hyvä jutella muiden tinnittäjien kanssa nyt en ole käynnyt siellä pitkiin aikoihin. Innostuin jopa kehittelemään teorioita et jonkun korvan piuhan päälle on laskeutunut karva joka saa sen äänen soimaan ja etsin paljon tietoutta neurologiasta kirjastoista ja tutkin aivoja 😂 mut nyt en ole katsonut ei vielläkään aivoista taida saada niin tarkkaa kuvaa et näkis kaikki pienetkin suonet ja muut mitä aivot pitää sisällään. Mitäs stressaako tai masentaako sua tinni? Kannattaa vaan koittaa keskittyä muihin juttuihin. Tiedän ei oo helppoa varsinkaan alussa ku mäkin koko ajan kuuntelin maate mennessä sitä tinniä ja ahdistuin lisää kannattaa viedä ajatusta siitä asiasta pois ja miettiä muita juttui. Ite en enään voi kuunella kuulokkeilla musaa koska tinni muuttuu rajuksi leikissään. Mä alussa jopa heitin komediaa tinnista mut mukana se on ku perä pukama. Mut kaipaan sitä ku kuulokkeet korvilla liikkeellä antoi hauskoi mietteitä ja hienoi maailmoi 🥲
 
Hei,

Vanha viestiketju, mutta itsellä sama korvavaiva tällä hetkellä, löytyisikö vielä muita samasta vaivasta kärsiviä. Miten teillä muilla alkanut kyseinen vaiva, ja onko vaiva mennyt kenties ohi jonkin ajan kuluttua?
Se alkoi vähintään 15 vuotta sitten kun oli kaveri joka soitti päivittäin ja puhui pitkään niin käytin Nokian langallista sankaa, siinä oli kaiutin tapin päässä, joka meni korvakäytävän sisään. Vaikka ääni oli hiljaisimmalla niin se kuului turhan kovaa, vaikka pystyin hiukan etäännyttämään tärykalvosta. Silloin ei ollut kaiutinta kännyssä, nykyisin käytän sitä.

Kun vaiva ilmeni niin aluksi se tuli ja meni, mutta ehkä joidenkin viikkojen jälkeen se jäikin pysyväksi. Olen oppinut elämään sen kanssa eli nytkään en edes muistanut että minulla on sellainen. Nyt se kyllä kuuluu aika kovaa 🤣🤣

Taitaa olla pysyvä ongelma?
 
vierailija
Se alkoi vähintään 15 vuotta sitten kun oli kaveri joka soitti päivittäin ja puhui pitkään niin käytin Nokian langallista sankaa, siinä oli kaiutin tapin päässä, joka meni korvakäytävän sisään. Vaikka ääni oli hiljaisimmalla niin se kuului turhan kovaa, vaikka pystyin hiukan etäännyttämään tärykalvosta. Silloin ei ollut kaiutinta kännyssä, nykyisin käytän sitä.

Kun vaiva ilmeni niin aluksi se tuli ja meni, mutta ehkä joidenkin viikkojen jälkeen se jäikin pysyväksi. Olen oppinut elämään sen kanssa eli nytkään en edes muistanut että minulla on sellainen. Nyt se kyllä kuuluu aika kovaa

Taitaa olla pysyvä ongelma?
Kuolema poistaa ongelman.
 
vierailija
Paras (ainoa?) tapa ehkäistä tinnitusta on suojata kuuloa. Itse nukun ihan muista syistä korvatulpat päässä, mutta joskus olen miettinyt, että saavatko korvatkin tavallaan lepoa yön aikana. Oma tinnitukseni on onneksi ajoittaista. Silloin kyllä kun korvissa vinkuu, sen huomaa helpommin kun on tulpat päässä.
 

Yhteistyössä