Timppa! Kertoisikko mulle.....

Siitä jäniksestä!

Meillä olis vielä yks pakkasessa, en mä osaa siitä mitään laittaa että syötävää tulis :eek:
On uus tuttavuus mulle- eka kokeilu oli melko jännittävä- suorastaan. Jonkun riistaohjeen sille katselin mutta ei siitä syötävää tullut :$

Niin että miten teidän huushollissa valmistetaan jänöpaisti?

Mä teen usein niin, että pilkon siitä kaikki irtisaatava liha kuutioksi ja paistan pannulla. Sit pataan ja mukaan sipulia ja muutama maustepippuri, suolaa ja aimo annos punkkua. Sit koko komeus uuniin muhimaan pariksi tunniksi tai niin pitkään että liha on varmasti mureaa.
Loraus kermaa ei ole pahitteeksi loppumetreillä. NAM =)

aamuaree - yks mun kaveri liottaa lihoja piimassa, tulee kuulemma mureaa lihaa (en ole viel kokeillu), viime kesana mun isa laitto janiksen lihaa muiden lihojen kans uunissa mausteineen ilman liutuksia ja oli ihan pehmeaa lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Hirvet ja sorsat mä jo handlaan B) ja kyyhkyset! Mutta tuo jänis.... :$ tosin mulla on vähän vielä liikaa tunnetta mukana siinä kohtaa....
sie ny melekonen mamma oot, pravoo :D mä kuskaan kaikki saalit melkein anopin työ ja se tekee niistä sapuskat ja kuskaa takas meille :D

Jos laittaa karjalanpaistin tapaan sianlihan kanssa niin hyvää tulee. Tänään laitoin sillein että ekana ruskistin jäniksen palat ja porkkanat ja laitoin riistaliemen kanssa uunipataan. Sitten ruskistin jauhoja voissa ja kippasin sekaan. Ja lopuksi pariksi tunniksi uuniin. Samalla repsptillä tulee vielä parempaa kun pitää lihoja punaviinimarinaadissa muutaman päivän.

Kiitoksia Timppa! Kirjoitan ylös.

Noissa 'valmiissa' resepteissä tahtoo olla se vika että ei takuuvarmasti tiedä onko hyvää vai ei. Mieluummin teen jonkun 'tavallisen' kokin ohjeilla.

Laitaksää siihen marinointiin muuta kuin punkkua?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kiitoksia Timppa! Kirjoitan ylös.

Noissa 'valmiissa' resepteissä tahtoo olla se vika että ei takuuvarmasti tiedä onko hyvää vai ei. Mieluummin teen jonkun 'tavallisen' kokin ohjeilla.

Laitaksää siihen marinointiin muuta kuin punkkua?
Odotas...

Yhteistyössä