TILIN PERUSTAMISESTA:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
1. Maksaako uuden tilin perustaminen?
2. Tarvitseeko sinne olla pohjasummaa, vai voiko perustaa tilin ja siirtää sinne pikkuhiljaa rahaa?
3. Jos tili on yhteinen, voiko käyttöoikeudet laittaa vain toiselle, vai mitä mahdollisuuksia tuohon oli (toinen tilin haltija, mutta molemmilla käyttöoikeudet tms.?)
4. Voiko luottotietohäiriöinen perustaa uuden tilin?

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
Miksi luottohäiriöinen ei saa tiliä? Nordeassa voi verkkopankissa avata uusia tilejä jos siis on jo asiakas.

Muistelen kuulleeni, että ihmisellä on oikeus saada tili päivittäisten raha-asioiden hoitoon, vaikka olisikin luottohäiriöitä. Mutta pankki voi sen verran valita asiakkaitaan, että jos ihmisellä on jo jossain pankissa tili, voi pankki sanoa, että kiitos ei, teillä on jo tili, me emme ota teitä asiakkaaksi.

Mieheni kanssa olemme siis aikeissa avata yhteistä säästötiliä, mutta hällä luottotiedoissa merkintä. :( Eli taitaa olla viisain, että minä käyn perustamassa tilin omiin nimiini?

Jos laitatte yhteisen tilin, niin on mahdollista avata tai-tili, jolloin kumpi tahansa voi käyttää tiliä vapaasti. Mies voi esiemrkiksi nostaa kaikki rahat ja lähteä reissuun, jos sille päälle sattuu. Minulla ja miehelläni on tällainen tai-tili.
Meillä on myös toinen tili, joka on mieheni nimissä, mutta minulla on siihen täysi käyttöoikeus. Voin käyttää tiliä kuin omaani ja voin nostaa vaikka kaikki rahat, jos haluan.

Yhteistyössä