Tilin avaus lapselle + Electron visa ilman toisen huoltajan suostumusta

Hei! Mieheni alaikäiset lapset asuvat meillä ja kuukausirahan antamisen helpottamiseksi ajattelimme avata heille omat tilit Electron Visoineen, jotta rahan kulutuksen seuraaminen ja käyttö olisi helpompaa. Lasten vanhemmilla on yhteishuoltajuus ja olen nyt ymmärtänyt, että riippuu pankista, pystyykö tilin avaamaan ilman toisen huoltajan suostumusta. Missään nimessä emme halua, että äidillä on käyttöoikeutta näihin tileihin, hän tyhjentäisi ne alta aikayksikön omiin tarpeisiinsa. Sitäpaitsi toisella lapsella oli oma tili ennen meille muuttoa (äiti on sen hänelle joskus avannut, ilman isän suostumusta, eli mahdollista on ainakin aiemmin ollut), ja sieltä tuli tiliote tietenkin meille tänne uuteen osoitteeseen. Nollilla oli tili, sieltä näkyi miten viimeiset rahat äiti oli itselleen nostanut. Onko teillä kokemuksia tällaisesta asiasta, vai pitääkö vaan ottaa rinnakkaiskortit isän tilille, käyttörajoituksineen. Sen nyt luulisi onnistuvan ilman muiden suostumusta. Kiitos etukäteen vastauksistanne.

Saathan ainakin siten, että avaat tilin omalle nimellesi ja annat käyttöoikeuden sekä hommaat rinnakkaiskortin lapselle? Näin pääsette kiertämään ainakin toisen huoltajan suostumuksen sekä sen, ettäkö hän voisi jollain lailla tiliä käyttää?

ja aina pitää olla ex-ukon suostumus.se kyrsii tosi paljon koska kaikki paperit pitää aina lähettää hälle ja kysyä lupa.ei onnistu tuo toisen yhteishuoltajuuden "kiertäminen#jos ei kerro ,niin kyseessähän on petos..mua ärsyttää kun ei voi vaihtaa yksinhuoltajuudeks sitä ,5 kertaa käyny poikaa katsomassa ja poika 14 v.sekin mua pelottaa että se käyttää jannen tiliä,sillähän on siihen käyttöoikeus...on vaan luotettava siihen ettei käytä.se on otettava vaan isän tilille rinnakkaiskortit mutta jos sää laitat jonku käyttörajoituksen ,se tarkoittaa että sit isäkään ei voi enemmällä käyttää.harmillista tollanen.oisko mahdollista että suosiolla äiti antais yksinhuollon isälle?meillä ei suostu se ukko...

pankin verkkopankissa avasin tilin esikoiselleni juuri tuolla kortilla.
Yhteishuoltajuus isän kanssa,mutta en mitään papereita tähän häneltä tarvinnut.
Isä ei edes tiedä tilistä...luonnollisesti hänelle ulee tuossa käyttöoikeus tiliin.
Soitin sampoon ja sieltä sanottiin,että voin konttorissa itse käymällä poistaa isän käyttöoikeuden jos haluan.
Ihan tuoretta tietoa.

paikallis op:ssa riitti kyllä ihan mun allekirj kun 11v lle hommasin kortin me ollaan kyllä ihan yhes oleva perhe mutta ei isän allekirj miteskää kaipailtu? Toki isälläkin on käyttöoikeus koska lapsi on alaik.sitä en toki osannu kysyäkään että voisko isän (toisen huolt) käyttöoik estää...

Yhteistyössä