Tilillä 17 900euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lyhennä lainaa. Toki hiukan voit jättää johonkin haluamaasi vaikkapa matkaan. Itse mieheni kanssa olen maksellut ahkerasti lainoja pois aina, kun on ollut ylimääräistä. Nyt onkin mukava, kun lainoja ei enää ole ja rahaa jää joka kuukausi säästöön reilusti. Matkallekin voisi lähteä milloin vain haluaisi.

Toisinkin voit tehdä. Voit käyttää rahat nyt mukavaan elämään ja jatkaa pakertamista lainan kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan. Jos tämä vaihtoehto tuntuu paremmalle, niin siitä vaan.

osta jotain mitä olet aina halunnut(siis jos et ole sitä jo saanut)itse keksisin sille vaikka ja mitä käytöä, ehkä lyhentäisin vähän lainaa,mutta kork. 10 000. ja loput törsäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Miksi tuosta menee perintöveroa mutta minulta ei mennyt kun nostin 10 000e perintöä?
Tuo 10 000e oli ollut tilillä tosin jo yli 10vuotta.

Tarkoitatko siis 10 000 MARKKAA vai EUROA, kun jo yli 10 vuoden takaisesta puhut? 10 000 MARKASTA ei mennyt veroa, mutta jos euroja sama määrä, niin menee. Ellet ole vielä maksanut, niin jälkiverot voivat olla aikas ruhtinaalliset.

Alkuperäinen kirjoittaja verokarhu:
Miksi tuosta menee perintöveroa mutta minulta ei mennyt kun nostin 10 000e perintöä?
Tuo 10 000e oli ollut tilillä tosin jo yli 10vuotta.

Tarkoitatko siis 10 000 MARKKAA vai EUROA, kun jo yli 10 vuoden takaisesta puhut? 10 000 MARKASTA ei mennyt veroa, mutta jos euroja sama määrä, niin menee. Ellet ole vielä maksanut, niin jälkiverot voivat olla aikas ruhtinaalliset.

10 000eurosta, siis markkoja oli n.55 000, mutta kun nostin rahat niin euroina oli 10 000e ja ei mennyt minkäänlaista jälkiveroa, enkä ole sitä maksanutkaan.

Mä tekisin jotain kivaa, tai hankkisin jotain ekstraa jota ei ehkä muuten saa. Vaikka tuo onkin iso raha, ei se ison lainan lyhennyksessä oikein kovin tuntuis. sen sijaan ois tosiaan kiva hemmotella jotenkin itseään ja perhettään.

Ei kait noin pienestä summasta edes enään tarvitse maksaa perintöveroa.

Perintöveroa maksetaan 20 000 euron tai sitä suuremmasta perintöosuudesta jos perinnönjättäjä on kuollut 1.1.2008 tai sen jälkeen.

Mutta taas jos ennen tuota, niin perintöveroa pitää maksaa yli 3 400e summasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma19:

Perintöveroa maksetaan 20 000 euron tai sitä suuremmasta perintöosuudesta jos perinnönjättäjä on kuollut 1.1.2008 tai sen jälkeen.

taitaa riippua myös siitä miten läheltä perit.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

Kyllä, riippuu siittäkin, sukulaissuhteen ja omaisuuden arvon perustteella.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

Ihan lähisukulaiseltakin peritystä, yli 3400 ? summasta menee vero. Vero% vaan vaihtelee sen mukaan, mikä on sukulaisuuden aste. Tämä siis, jos on ennen 1.1.2008 peritty. Eli jos 10 vuotta aikaa, niin aikas kova vero menee sit...

Alkuperäinen kirjoittaja perijätär:
Eli jos 10 vuotta aikaa, niin aikas kova vero menee sit...

No..öö..Miksiköhän minulta ei ole sitten mennyt mitään?
Rahat on ollut yli 10vuotta mun _omalla_ tililläni ja olisin voinut käyttää ne missä vaiheessa elämääni olisin tahtonut, mutta olen antanut summan nousta korkoa tilillä ja nyt kun oli elämän tilanne sellainen niin nostin ne 1,5vuotta sitten koska tarvitsin.

Alkuperäinen kirjoittaja perijätär:
Eli jos 10 vuotta aikaa, niin aikas kova vero menee sit...

No..öö..Miksiköhän minulta ei ole sitten mennyt mitään?
Rahat on ollut yli 10vuotta mun _omalla_ tililläni ja olisin voinut käyttää ne missä vaiheessa elämääni olisin tahtonut, mutta olen antanut summan nousta korkoa tilillä ja nyt kun oli elämän tilanne sellainen niin nostin ne 1,5vuotta sitten koska tarvitsin.

Markka-aikaan se raja taisi mennä 15 000 mk:ssa. ja kymmenen vuotta sitten elettiin vielä markka-aikaa. Nykyään se raha tosiaan muuttui siihen 20 000 euroon, ainakin rintaperillisten kohdalla, muista en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Markka-aikaan se raja taisi mennä 15 000 mk:ssa. ja kymmenen vuotta sitten elettiin vielä markka-aikaa. Nykyään se raha tosiaan muuttui siihen 20 000 euroon, ainakin rintaperillisten kohdalla, muista en tiedä.

No joo, ihan tiedossa on että 10 vuotta sitten elettiin markka aikaa ja kuten jo tuossa kirjoitinkin niin silloin markkoja oli n. 55 000e jotka ovat euroissa n. 10 000e vai mitä? =)

Mutta juu, otin tästä aamulla selvää soittelemalla virastoihin ja asia selvisi, eikä minulta sitä mene..Koska se oli ns.rahoitusyhtiöltä saatu raha, ei suoraan perintönä..En jaksa alkaa selittelemään, mutta selvispä sekin ;)