K
Kysymys
Vieras
Miksi tuosta menee perintöveroa mutta minulta ei mennyt kun nostin 10 000e perintöä?
Tuo 10 000e oli ollut tilillä tosin jo yli 10vuotta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Miksi tuosta menee perintöveroa mutta minulta ei mennyt kun nostin 10 000e perintöä?
Alkuperäinen kirjoittaja minä:enpä itse sanoisi apua jos olisin tuossa tilanteessa. Minä lyhentäisin lainaa ehkä 10 000e ja sitten tekisin jotain KIVAA! Matkustelua tms.
Alkuperäinen kirjoittaja verokarhu:Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Miksi tuosta menee perintöveroa mutta minulta ei mennyt kun nostin 10 000e perintöä?
Tarkoitatko siis 10 000 MARKKAA vai EUROA, kun jo yli 10 vuoden takaisesta puhut? 10 000 MARKASTA ei mennyt veroa, mutta jos euroja sama määrä, niin menee. Ellet ole vielä maksanut, niin jälkiverot voivat olla aikas ruhtinaalliset.
Alkuperäinen kirjoittaja mamma19:Ei kait noin pienestä summasta edes enään tarvitse maksaa perintöveroa.
Perintöveroa maksetaan 20 000 euron tai sitä suuremmasta perintöosuudesta jos perinnönjättäjä on kuollut 1.1.2008 tai sen jälkeen.
Mutta taas jos ennen tuota, niin perintöveroa pitää maksaa yli 3 400e summasta.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja mamma19:Ei kait noin pienestä summasta edes enään tarvitse maksaa perintöveroa.
Perintöveroa maksetaan 20 000 euron tai sitä suuremmasta perintöosuudesta jos perinnönjättäjä on kuollut 1.1.2008 tai sen jälkeen.
taitaa riippua myös siitä miten läheltä perit.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja mamma19:Ei kait noin pienestä summasta edes enään tarvitse maksaa perintöveroa.
taitaa riippua myös siitä miten läheltä perit.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:enpä itse sanoisi apua jos olisin tuossa tilanteessa. Minä lyhentäisin lainaa ehkä 10 000e ja sitten tekisin jotain KIVAA! Matkustelua tms.
Alkuperäinen kirjoittaja perijätär:Eli jos 10 vuotta aikaa, niin aikas kova vero menee sit...
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:Alkuperäinen kirjoittaja perijätär:Eli jos 10 vuotta aikaa, niin aikas kova vero menee sit...
No..öö..Miksiköhän minulta ei ole sitten mennyt mitään?
Rahat on ollut yli 10vuotta mun _omalla_ tililläni ja olisin voinut käyttää ne missä vaiheessa elämääni olisin tahtonut, mutta olen antanut summan nousta korkoa tilillä ja nyt kun oli elämän tilanne sellainen niin nostin ne 1,5vuotta sitten koska tarvitsin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Markka-aikaan se raja taisi mennä 15 000 mk:ssa. ja kymmenen vuotta sitten elettiin vielä markka-aikaa. Nykyään se raha tosiaan muuttui siihen 20 000 euroon, ainakin rintaperillisten kohdalla, muista en tiedä.