Tilastoidaanko päiväkodista karanneita lapsia mihinkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karkulaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karkulaisen äiti

Vieras
Lapseni (melkein 4v) karkasi päiväkodista, ja tuli kotiin, asumme aika lähellä. Minä soitin päiväkotiin saman tien, ja siellä huomasivat vasta soittaessani että lapsi on karannut. Oli ollut arviolta 15minuuttia ilman valvontaa.

Päiväkodissa oli oikea määrä henkilökuntaa ja päiväkodin johtaja järjesti heti kriisikokouksen. Minuun oltiin yhteydessä ja olen kaikin puolin tyytyväinen päivähoidon reagointiin.

Mietityttää vain, että hyvin harvoin näkee tiedotusvälineissä juttua että päiväkodista on karannut lapsi. Omastanikaan ei lehdissä mainittu, mikä ei minua haittaa, mutta mietin että kuinkahan usein tällaista tapahtuu oikeasti, tilastoidaankohan karkaamisia mihinkään?

Miten voit olla tyytyväinen siihen että lapsesi on ollut päiväkodissa "15mnuuttia" ilman valvontaa? Toi aika on sitaateissa koska sehän on vaan arvio,joka perustuu..mihin?? Entä jos lapsi on toisenkin kerran ilman valvontaa eikä tulekaan kotiin vaan lähtee vaikka eri suuntaan ja jää auton alle,oletko sillonkin tyytyväinen jos pk:ssa pidetään krisikokous?? Käsittämätöntä että vanhemman pitää itse ilmottaa päiväkotiin "hei,meiän Petri on karannu teiltä mut kaikki ok,se tuli kotiin.."

Ei tilastoida. On päiväkoteja joista lähes joka kuukausi lähtee joku tai jotkut lapsista karkuun. Eikä niistä välttämättä edes kerrota vanhemmille.
15 minuuttia on loppujen lopuksi todella lyhyt aika.

Yhteistyössä