Tilastoa kuolleista!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs kyllästynyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me silti harrastetaan riskien minimoimista, liikenteeseen ei lähdetä jos ei ihan pakko silloin kun ulkona on huono keli. Vesien lähettyvillä ollaan erityisen varovaisia, suojaudutaan veneessä liiveillä ja vahditaan uidessa lapsia tarkoin, nyt sikaepidemian aikoihin me emme ehointahoin lähde hankkimaan tautia myöskään ryysiksiin. Jos tästä huolimatta jotain sattuu ja tulee, ei sille sitten mitään voi.

Juuri näin.

Mitä tahansa voi käydä, mutta silloin tietää toimineensa oman parhaan kykynsä mukaan estääkseen tilanteet.

Mun pointti tässä on se, että vaikka tauti on paha niin joku mittasuhde asiaan. Jokainen tekee ne asiat jotka kokee vähentävänsä riskiä sairastua. Ja sitten on mentävä niillä ja katsottava mitä tulee. Eihän siinä muuta voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onpas huonosti esitettyjä tilastoja. Esim. tuo syöpäjuttu, kyllä yksilötasolla se riski on paljon suurempi, kun vertailukohdaksi otetaan koko elinikä. Ap:n aloituksessa lukee:

"Vuonna 2007 syöpään sairastui 5288 suomalaista.
Sinulla on 0,01 todennäköisyys sairastua ja kuolla syöpään."

Promillen kymmenesosa ei kuulosta uskottavalta koko elämän pituisena riskinä. Se olisi voinut olla kirjoitettu: "Sinulla oli 0,01 % todennäköisyys sairastua ja kuolla syöpään vuonna 2007."

Olet varmasti oikeassa. Siitä en lähde kiistelemään. Ongelma nyt kuitenkin on tämä hysteria joka haittaa ihmisten elämänlaatua. Viilaus sikseen. Tuo oli suuntaa-antavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kaikkialla on tunnustettu se, että tämä tauti leviää helposti mutta ei ole tappava. Sitten taas lintuinfluenssa levisi huonosti mutta siihen sairastuneista kuoli yli 60%!! Tämä on hälyttävä asia. Miettikää jos se virus oppimi leviämään yhtä hyvin kuin possu?? Ajatelkaa sitä yhdistelmää?? Ja virukset muuntuvat KOKOAJAN. Siksi todellakin sairastan mieluummin nämä lievät ja kerään oikeaa vastustuskykyä vaarallisia influenssia vastaan, kuin lannistan oman puolistuskyvyn turhilla rokotteilla. Tätä on syytä miettiä hartaasti. Pliis ihmiset alkakaa ajatella itse. Nyt on sen aika.

Mielestäni tilastot ja rokotevastaisuus/-myönteisyys voitaisiin pitää näistä erillään.

Jokainen saa olla ottamatta tai ottaa rokotteen. Mutta tilastoihin katsominen suuren huolen ja media myllytyksen keskellä on tervettä.

Meidän kohdalla lapsi voi menehtyä sikainfluenssaan, autokolariin tai tappaa itsensä.
Mutta se on elämää, kun et tiedä etukäteen. Voit vaan yrittää elää sen mukaan kun parhaimmaksi näet.

No, totta tuokin. Eri asia on tosiaan sitten se, onko viisasta ottaa rokotetta jota ei ole riittävästi tutkittu riittävästi. Sitä ei tiedä mitä se aiheuttaa sikiölle. Aiempiin rokotteisiin verrattuna tässä on reilusti isompi määrä tehosteaineita. Tämä on erittäin huolestuttavaa. Että oliko se nyt kuitenkaan fiksua ottaa rokote näin mitätöntä riskiä vastaan? Eikö siinä juuri ole isompi riski muille ongelmille sitten? Mun mielestä se rokote oli se mitä vastaan olis pitänyt suojatua. Tätä mieltä on myös suuri osa asiantuntijoista.

Mutta toivotaan, ettei tästä aiheudu vuosien päästä piikkiä josain ikävissä tilastoissa. No, se on sitten eri keskustelu se. Tämä tästä.

Edelleen, mä en halua ottaa kantaa tuohon rokotteen ottamiseen/ottamatta jättämiseen. Se on jokaisen oma valinti niillä perusteilla, mitkä kokee parhaimmaksi.

Kukaan vanhempi ei varmasti tee valintoja vahingoittaakseen lastaan (poikkeuksia tietysti löytyy).

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Me silti harrastetaan riskien minimoimista, liikenteeseen ei lähdetä jos ei ihan pakko silloin kun ulkona on huono keli. Vesien lähettyvillä ollaan erityisen varovaisia, suojaudutaan veneessä liiveillä ja vahditaan uidessa lapsia tarkoin, nyt sikaepidemian aikoihin me emme ehointahoin lähde hankkimaan tautia myöskään ryysiksiin. Jos tästä huolimatta jotain sattuu ja tulee, ei sille sitten mitään voi.

Juuri näin.

Mitä tahansa voi käydä, mutta silloin tietää toimineensa oman parhaan kykynsä mukaan estääkseen tilanteet.

Mun pointti tässä on se, että vaikka tauti on paha niin joku mittasuhde asiaan. Jokainen tekee ne asiat jotka kokee vähentävänsä riskiä sairastua. Ja sitten on mentävä niillä ja katsottava mitä tulee. Eihän siinä muuta voi.

Ja lisään, että esim. ystäväni otti 7 kk vanhalle rokotteen. Ja nyt sitten koko ajan kun rokote ei vielä ole voimassa ei välitä rajoittaa mitään kulkemista, käsihygieniaa jne.. Vaikka siihen pystyisi koska ovat molemmat miehen kanssa tällä hetkellä kotona. Eli hyötysuhde saattaa tuolla toiminnalla olla +/- 0. Mutta hän näkee sen parhaaksi tavaksi toimia. Minä näen toisella tavalla, mutta ei mulla ole oikeutta käskeä tekemään toisin.

hysteriaa on joo myönnän mutta siinä kohtaa kun oma lapsi tai puoliso kuolee johonkin ap:n mainitsemista asioista ei tilastot paljon lohduta

enkä minä niitä ylihysteerisesti pelkää siinä kohtaahan voi lopettaa koko elämisen ja lukittautua sinne metsämökkiin järsimään käpyjä mutta toi nyt vaan on mun mielipide asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
hysteriaa on joo myönnän mutta siinä kohtaa kun oma lapsi tai puoliso kuolee johonkin ap:n mainitsemista asioista ei tilastot paljon lohduta

enkä minä niitä ylihysteerisesti pelkää siinä kohtaahan voi lopettaa koko elämisen ja lukittautua sinne metsämökkiin järsimään käpyjä mutta toi nyt vaan on mun mielipide asiaan.

Juu, mutta lähinnä sitä kun täällä on monia jotka on tehnyt tästä hysterian.

Tilastot ei lämmitä kenenkään mieltä, oli kyseessä menetys missä muotoa tahansa. Mutta johonkin mittasuhteisiin asiat voisi laittaa.

Totta, että on paljon todennäköisempää kuolla johonkin muuhun. Nyt muuten taitaa olla 9 kuollutta, ja varmaan tuo sata ainakin menee rikki, kun etelä-suomeenkin kunnolla saapuu epidemia.

kyllä se kuule ihan täällä etelässäkin on kunnolla epidemiana, kuten koko maassa