Tilasin verkkokaupasta - laki?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Tilasin siis tuotteen netistä. Tilauksen lopuksi ilmoitettiin, että jos tilausvahvistuksen saa kahen tunnin kuluessa ja jos ei niin pyytivät ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse. No, vahvistusta ei kuulu ja laitan seuraavana päivänä viestiä sinne. Nämä vastaavat, että eivät ole saaneet kyseistä tilausta, että laita uusi menemään. No, tilaan uudestaan - ei vieläkään mitään. Uutta viestiä asiakaspalveluun. Sitten saan tilausvahvistuksen, ja jonkun ajan päästä tulee ilmoitus, että tilaus on laitettu postiin.

Pari päivää tämän jälkeen tulee toinen tilausvahvistus - laitoin viestiä, että olen laittanut kaksi tilausta heidän pyynnöstään samasta tuotteesta, että en tarvitse kuin yhden tuotteen, joka on jo postitettu. He vastaavat, että yksi tuote on vain tulossa, että toista tilausta he eivät ole saaneet. Kuitenkin, tänään tuli vahvistus, että tuote on laitettu postiin.. en laittanut viestiä uudestaan takaisin.

Jos ei oteta huomioon moraalia tai omatuntoja yms. Mikä on lain kanta tähän asiaan: jos saan toisenkin tuotteen - onko minulla velvollisuus maksaa tai palauttaa tuotetta? Tilasin sen kahdesti heidän pyynnöstään, koska eivät saaneet ensimmäistä eivätkä ole asiakaspalvelun kautta myöntäneet saaneensa tilausta. Miten on?

(En löytänyt googlen kautta mitään..)
 
:D en ole aikeissa varastaa, vaan palauttaa jos tulee toinenkin paketti. Siis ihan yleisesti lain kannalta pitääkö palauttaa paketti, vaikka se on tilattu kahdesti, mutta kerran kaupan henkilökunta on rekisteröinyt sen. Ompa vaikea selittää. Tilasin siis periaatteessa kahdesti yhden paketin, josta toista tilausta ei ole henkilökunta huomioinut, mutta kuitenkin heidän tietokoneensa laittoi molemmat vahvistuksen minulle.

Pointtina ei ollut, että aion varastaa varastaa mahdollisesti tulevan toisen paketin. :o Vaan ihan yleisellä tasolla kysyä asiasta. Itselläni ei riitä omatunto varastamiseen. Typerää kysyä täällä mitään, kun heti leimataan varkaaksi etc.. :/

Asia ei ole minulle hankala ja laskulla tilasin.
 
Tietysti pitää palauttaa, koska tavara ei ole sinun ellet maksa sitä. Sama on, jos pankkitilillesi tulee sinulle kuulumattomia rahoja. Et saa käyttää niitä, vaan ne pitää palauttaa.
 
Mihin sä tässä lakia tarvit? Mikä kohta mulla jäää ymmärtämättä?? Siis jos sulle tulee kaksi tavaraa ja kaksi laskua niin totta kai sä saat pitää molemmat jos haluat. Jos et halua toista niin sitten et hae sitä. Jos haet molemmat ja jätät toisen laskun maksamatta, se menee perintään, aikanaan menetät luottotiedot jne.
 
Ap varmaan tarkoittaa, että hän nyt kun palauttaa sen paketin, niin meneekö kaupan tietoihin, että hän on palauttanut sen oman pakettinsa, kerran kaupalla ei ole tietoa, että olisi kahta pakettia laitettu tulemaan.

Näinkö?
 
Ap varmaan tarkoittaa, että hän nyt kun palauttaa sen paketin, niin meneekö kaupan tietoihin, että hän on palauttanut sen oman pakettinsa, kerran kaupalla ei ole tietoa, että olisi kahta pakettia laitettu tulemaan.

Näinkö?
Mitään takeita ei kuitenkaan ole siitä, ettei molemmat toimitukset näkyisi järjestelmässä. Eli saattaisi sieltä silti alkaa tulla maksumuistutuksia, jos jättäisi palauttamatta. Ehkä asiakaspalvelija ei osannut katsoa sitä oikein. Mulla kävi talvella Kelan kanssa niin, ettei puhelinpalvelussa osattu katsoa päätöksiä. Sieltä väitettiin, että on vain yksi päätös. Toista ei löytynyt millään, vaikka kyselin sen perään ja annoin siitä tiedot. Kumpikin päätös oli samasta aiheesta ja kumpikin päätös oli aivan oikein järjestelmässä. Kelan toinen virkailija oli aivan ihmeissään, kun joutui selvittämään täysin selvää asiaa.
 

Yhteistyössä