tilapäinen rahapula/pikavippi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Meillä on sellanen tilanne että viime kuussa oli normaalia pienemmät tulot ja laskuja aivan älyttömästi ja rahaa tulee lisää vasta 2 viikon päästä (eräpäivät ennen sitä). Kannattaisikohan ottaa sellanen pikavippi? Onko kellään niistä kokemuksia? Ei oo oikeen ketään keltä lainata. Veronpalautuksia on myös kivasti tulossa joulukuussa.

Kuules, jos siirrätät niitä laskuja? Älä hyvä ihminen ota pikavippi, niissä on iha kauheet korot. Eli oisitte ens kuussa taas samassa tilanteessa kun se pikavippilasku tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Kuules, jos siirrätät niitä laskuja? Älä hyvä ihminen ota pikavippi, niissä on iha kauheet korot. Eli oisitte ens kuussa taas samassa tilanteessa kun se pikavippilasku tulee...

Mutta joulukuussa tulee normaalia enemmän rahaa kun tulee veronpalautukset ja muutenkin ns. normaalit tulot.

Millään ei jaksais ruveta soittelee joka paikkaan ja siirtää eräpäiviä. Nolottaa jotenkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta joulukuussa tulee normaalia enemmän rahaa kun tulee veronpalautukset ja muutenkin ns. normaalit tulot.

Millään ei jaksais ruveta soittelee joka paikkaan ja siirtää eräpäiviä. Nolottaa jotenkin :(

No on se työläämpää tietty mutta rahallisesti "säästätte" jos viitsit siirtää eräpäivät. Mutta itsehän sen päätät tietty :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei siinä ole mitään noloa. Sä oot asiakas ja huolehdit omista asioista. Parempi se, kuin ottaa pikavippiä.

Eräpäivän siirto ei ole noloa, maksamatta jättäminen on. Mä olen siinä aina samalla kysynyt puehlimessa että kun maksan tällä viitenumerolla niin minkäsuuruisen koron lisään summaan. Ja 99% kaikki on sanoneet ettei mitään, koska asia on sovittu ennen eräpv :) Kaikilla on hyvä mieli ja mähän _olen_ pyytänyt maksaa korkoa heille lisäpäivistä, jonka raha on mulla oikeastaan lainassa.

Kaikkea sitä hävetäänkin. Ei ihme kun porukalla on tavarat ulosotossa, kun ei kehdata asioitaan hoitaa kuntoon. Näin karrikoiden.

Monessa yrityksessä on 800% vuosi korko lyhytaikaiselle vipille... Se on erittäin tyhmää maksaa sitä, jos voit parilla puhelinsoitolla järjestää itsellesi maksuaikaa.

Ei eräpäivien siirtämisessä oo mitään hävettävää. Asiakaspalvelussa iloisesti palvellaan ja siirretään päivää enempiä kyselemättä.

Keskustelu menee tyyliin:
- Hei tässä x, pitäisi siirtää laskun eräpäivää
- Selvä, sopisiko teille 30.12.?
- Kyllä sopii.
- Hyvä, eräpäivä on nyt siirretty.

kaikki vastaukset olivat aika lailla pikavippien-vastaisia. Toki itsekin suosittelisin sitä eräpäivien siirtoa, mutta kokemuksesta tiedän, että oikein käytettynä pikavippikin voi olla suuri apu. Pitää vain tosissaan pitää huolta, ettei joudu ns. pikavippikierteeseen, eli maksetaan edellinen uudella. Itse olin muutama vuosi sitten siinä tilanteessa.

Mutta olemme kyllä rahapulaan pariin otteeseen ottaneet, kun olemme tienneet että seuraavaksi saamme normaalia enemmän rahaa. Itse päätät, mutta jos tiedät että teilel tosian on tulossa extrarahaa niin mikäs siinä..

Yhteistyössä