tilanteessa, ei enää jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Jos miehen/naisen perheenjäsen loukkaa vaimoa/aviomiestä, miten mielestäsi tilanne hoidetaan?

Esim. Jussi vie vaimonsa Tainan perheenjäsenilleen kylään. Kylässä Jussin sisar loukkaa Tainaa käytöksellään vähättelemällä tätä ja skippaamalla ohi hänen puheensa kuin ei kuulisikaan häntä. Jussi ei miehenä sitä huomaa ja Taina on vähän häkeltynyt tilanteesta ja jatkaa itse kuitenkin normaalikäytöksen tasolla.

Tainaa jää kuitenkin tilanne häiritsemään kyläilyn jälkeen ja kertoo siitä miehelleen Jussille. Jussikin kummastelee ja sanoo, ettei se varmaan mitään tarkoittanut. Taina kuitenkin kertoo tilanteen tarkasti ja Jussikin huomaa, että tilanne ei kyllä ollut normaali ja että olipa ikävää, hänestäkin olisi ollut. Asiasta ei kuitenkaan jutella sen kummemmin.

Jussi jättää tilanteen sille tasolle, eikä sano asiasta enää mitään, vaan jatkaa eloa ihan normaalisti. Taina miettii omaa käyttäytymistään, eikä löydä merkkejä, joilla olisi itse toista kohdellut huonosti ja antaa asian olla sukulaisen suhteen sekä päättää katsoa minkälainen tilanne on seuraavalla kerralla.

Tulisiko Jussin kysyä sisareltaan käytöstään oma aloitteisesti? Olisiko se kohteliasta vaimoa kohtaan? Voiko vaimo odottaa mieheltään sellaisen huomioon ottamista? Vai tulisiko Tainan kysyä asiasta Jussin sisarelta, Jussin siihen puuttumatta? Vai jätetäänkö tilanne käymättä läpi, vaikka se häiritsisi kuinka, ottamalla asia esille, jos tilanne toistuu?

Jos miehellä on vähänkään munaa niin hän kysyy siskoltaan, että mitäs vittua? En ole naimisissa tai seurustele tällä hetkellä, mutta olen aina seisonut naiseni rinnalla ja puolustanut häntä tällaisissa tilanteissa. Aivan sama minulle onko kyseessä tuntematon ihminen tai perheenjäsen.

Mielestäni Tainan kannattaa asettua tilanteen yläpuolelle ja olla lähtemättä mihinkään eipäs juupas juttuun kypsymättömän (sivistymättömän) ihmisen kanssa. Kun Taina aamulla herää ja menee peilin eteen, hän kehuu heti peilikuvalleen kuinka fiksu ja vahva nainen hän on. Ikäänkuin haistattaa pitkät koko asialla. Paras lääke hyökkäykseen on olla huomaamatta koko asiaa sillä se syö todella vastustajaa. Tsemppiä!

Jos miehen/naisen perheenjäsen loukkaa vaimoa/aviomiestä, miten mielestäsi tilanne hoidetaan?

Esim. Jussi vie vaimonsa Tainan perheenjäsenilleen kylään. Kylässä Jussin sisar loukkaa Tainaa käytöksellään vähättelemällä tätä ja skippaamalla ohi hänen puheensa kuin ei kuulisikaan häntä. Jussi ei miehenä sitä huomaa ja Taina on vähän häkeltynyt tilanteesta ja jatkaa itse kuitenkin normaalikäytöksen tasolla.

Tainaa jää kuitenkin tilanne häiritsemään kyläilyn jälkeen ja kertoo siitä miehelleen Jussille. Jussikin kummastelee ja sanoo, ettei se varmaan mitään tarkoittanut. Taina kuitenkin kertoo tilanteen tarkasti ja Jussikin huomaa, että tilanne ei kyllä ollut normaali ja että olipa ikävää, hänestäkin olisi ollut. Asiasta ei kuitenkaan jutella sen kummemmin.

Jussi jättää tilanteen sille tasolle, eikä sano asiasta enää mitään, vaan jatkaa eloa ihan normaalisti. Taina miettii omaa käyttäytymistään, eikä löydä merkkejä, joilla olisi itse toista kohdellut huonosti ja antaa asian olla sukulaisen suhteen sekä päättää katsoa minkälainen tilanne on seuraavalla kerralla.

Tulisiko Jussin kysyä sisareltaan käytöstään oma aloitteisesti? Olisiko se kohteliasta vaimoa kohtaan? Voiko vaimo odottaa mieheltään sellaisen huomioon ottamista? Vai tulisiko Tainan kysyä asiasta Jussin sisarelta, Jussin siihen puuttumatta? Vai jätetäänkö tilanne käymättä läpi, vaikka se häiritsisi kuinka, ottamalla asia esille, jos tilanne toistuu?

Vittu, mitä paskanjauhantaa ja "must tuntuu"-psykologiaa. Jussi ja kälyn mies menevät porukalla saunaan ja nauravat paskaisesti akkojen jutuille, hakkaavat toisiaan veljellisesti hartioihin: "Sä oot kyllä hyvä jätkä..." , juovat puokkiin pullon kossua - ja asia on sillä selvä.

Viimeksi muokattu:
Vittu, mitä paskanjauhantaa ja "must tuntuu"-psykologiaa. Jussi ja kälyn mies menevät porukalla saunaan ja nauravat paskaisesti akkojen jutuille, hakkaavat toisiaan veljellisesti hartioihin: "Sä oot kyllä hyvä jätkä..." , juovat puokkiin pullon kossua - ja asia on sillä selvä.

Jaa, miksi haaskaat aikaasi ja Nobel-tason aivojasi vastaamalla tähän viestiin.

Ota se viimeinen keppanapullo sieltä jääkaapista ja painu takaisin sohvalle piereskelemään ja katsomaan se jääkiekkomatsi loppuun.

Viimeksi muokattu:

Eli viestistäsi on luettavissa mies, jolla ei ole munaa ja joka ei uskalla. Hän siis valitsee helpoimman tien pakenemalla tilannetta toisen munattoman miehen luo saunomaan. =P

Sinunlaista ei kukaan itseään arvostava nainen halua.

Viimeksi muokattu:
Ensinnä, en tiedä mikä on perusluonteeltaan tämä miehen sisko. Käyttäytyykö hän kaikkia kohtaan samalla tavalla tai kaikkia uusia tuttavuuksia kohtaan samalla tavalla.

Aikuisten maailmassa antaisin kyllä aikuisten hoitaa keskinäiset välinsä. Keskustele miehen siskon kanssa kahden, jos tunnet sen tarpeelliseksi.

Jaa, miksi haaskaat aikaasi ja Nobel-tason aivojasi vastaamalla tähän viestiin.

Ota se viimeinen keppanapullo sieltä jääkaapista ja painu takaisin sohvalle piereskelemään ja katsomaan se jääkiekkomatsi loppuun.

Voi kiitos, sain hyvät naurut tästä :)))

Meillä oli ihan samanlaista heti alusta alkaen, miehen sisko dissasi ja ignoreerasi jatkuvasti. Nyt on sitten välit poikki kokonaan kun mies avasi suunsa ja puhui asiat halki.
Oli siinä muutakin outoa käytöstä siskon suunnalta.

Vaatii vaan mieheltä tosiaankin MUNAA SANOA!

Viimeksi muokattu:
Jussin siko ei tykkää Tainasta, eikä ole pakkokaan tykätä. Sisko on kuitenkin aina sisko ja muija on muija. Jussilla ei ole mitään kumpaakaan vastaan, eikä häntä ole aiheellista vetää mukaan kenenkään sanomisiin. Jokainen vastaa itse sanomisistaan, jos on aikuinen nimittäin.
Tainan ei kannattaisi märehtiä koko asiaa, eiä ainakaan juputtaa siitä Jussille viimeistä piirtoa myöten. Sehän On Jussille siskon haukkumista ja varmasti vähentää Tainan pointseja jos ei tule Jussin suvun kanssa toimeen.
Suosittelen Tainalle omista asioista huolehtimista itse, vaikka sitten sanomista Jussin siskolle suoraan, mutta samantien kun siihen on aihetta eikä viikkojen mietiskelyn jälkeen. Näinhän ihmiset normaalisti toimii, pitävät itse puoliansa, jos kokevat tulleensa epäoikeudenmukaisesti kohdelluiksi.

Kun se Jussihan ei ole mikään sellainen, johon jollakulla on omistusoikeus ja se omistaja sitten määrää kenen puolella Jussi on missäkin tilanteessa ja mitä sen pitää kenellekin sanoa. Ellei se sitten ole täysi tossu koko mies. Silloin sille voi kyllä sanella mitä sen pitää ajatella ja miten toimia.

Minä en jaksaisi vetää mitään draamaa tuollaisesta tapahtumasta. Sukuaan ei voi valita ja vielä vähemmän miehensä sukua. Aina olen ollut asiallinen kaikkia osapuolia kohtaan, mutta pitämäänhän ei voi ketään pakottaa. Itse olen ottanut sen linjan, että jos selkeästi ärsytän jotakuta, niin olen sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä mahdollisimman vähän, mutta en esimerkiksi jätä osallistumatta vaikkapa miehen suvun juhliin kuten häihin, syntymäpäiville jne.

On mahdollista, että sisko on mustasukkainen jollakin tavoin veljestään tai onnesta, jota hän kokee. Esimerkiksi jos omassa suhteessa menee huonosti, jotkut ovat todella kateellisia ja katkeria, jos näkevät kukoistavaa rakkautta ympärillään. Silloin on turha lähteä kaivelemaan ja tonkimaan sontaa, vaan jättää tilanne rauhoittumaan. Kun on tavannut tätä siskon perhettä esim. 4-5 kertaa, niin kyllä siinä vaiheessa jo tietää, että onko jatkossa parempi vain laittaa mies itse vierailemaan siskonsa luona tai vain piipahtaa pikavisiiteillä, jolloin tilanteet on nopeasti ohi.

Jos sisko pahentaa käytöstään, niin sitten voi mies puuttua peliin ja ottaa vaikka siskon puhutteluun, että hiertääkö jokin hänen käytöstään. Usein me naiset etsimme piilomerkityksiä yms, joita mies ei huomaa ollenkaan

Yhteistyössä