Tilan muutoskohteet - kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto-ostoksilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunto-ostoksilla

Vieras
Asunnonvaihto on nyt edessä ja mietin yhtä peruskuntoista kolmiota 75m2. Se pitäis pistää kokonaan uusiksi koko asunto, keittiö, kylppäri, lattiat, seinät. Hirvittää ja ideoita on niin paljon, etten enää osaa valita mitä valitsisin.

Onko kellään tietoa/kokemuksia tuollaisesta Tilan muutoskohde -tyyppisestä teettämisestä? Budjetti olis 15 000e.

 
Siis ajattelitko ihan tehdä kylppäri- ja keittiöremontin, ja uusia kaikki kalusteet ja kaikki? Jotenkin epäilyttää, että toi 15000? ei riitä, meillä meni sen verran pelkkään kylpyhuoneeseen joka uusittiin katosta lattiaan..
 
Ainakin joissa noissa ohjelmissa on, että mukaan lähtijä maksaa materiaalit, ohjelma työn. Silloin tuo budjetti vois just ja just riittää. Mutta useinmiten nuo ovat jo olemassa olevista kodeista, olisivatkohan kiinnostuneita täysin tyhjästä tilasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Siis ajattelitko ihan tehdä kylppäri- ja keittiöremontin, ja uusia kaikki kalusteet ja kaikki? Jotenkin epäilyttää, että toi 15000? ei riitä, meillä meni sen verran pelkkään kylpyhuoneeseen joka uusittiin katosta lattiaan..

Aina voi maksaa, jos haluaa. Edelliseen asuntoon maksoin kylpyhuone + sauna + vessa remontin töineen alle 5000e. :D Saan rakennusfirman alennuksilla. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin joissa noissa ohjelmissa on, että mukaan lähtijä maksaa materiaalit, ohjelma työn. Silloin tuo budjetti vois just ja just riittää. Mutta useinmiten nuo ovat jo olemassa olevista kodeista, olisivatkohan kiinnostuneita täysin tyhjästä tilasta.

Tämän varaan laskinkin. Kaiken "materiaalin" saan itse hyvillä alennuksilla, mutta työ maksaa ja sen valvominen on ammattilaisen homma. Siis asunto on olemassa, mutta kaipaa totaaliremontin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos ohjelmaan menet, ota huomioon, että omat ideasi eivät välttämättä pääse käytöön jos suunnitelija tekee muutoksen.

Ideoita on niin, etten enää osaa valita, mitä linjaa alkaisin noudattaa. :D Vaalea ja valoisa ois toiveissa.
 
Niin jos työstä ei aio maksaa, niin sit saa tietty paljon halvemmalla.
Mä sain kans hyvät alennukset materiaaleista, mutta en halunnut mitään kakkoslaatua, vaan valitsin sellaset materiaalit mistä tykkäsin, ja jotka oli laadukkaita, ja maksoin vähän enemmän.
Mutta kuten sanottu, niihin ohjelmiin ei ihan vaan kävellä mukaan :D.
 
harvon ne ottaa mitään koko asunnon remppakohdetta, ellei se ole joku hieno vanha,persoonallinen talo tai sitten joku pikkuyksiö.

mistä sä muuten niitä alennuksia saat? nää ohjelmat kun yleensä käyttää vaan niitä omia juttujaan joten voi olla ettei sun alennuksia hyväksytä...
 

Yhteistyössä