Tihuttelua alkuraskaudesta, suuri huoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Huomasin tänä aamuna niukkaa tiputtelua rv 11+5, itsellä ikää 32. Aiemmin tälläista ei ole ollut tässä raskaudessa eikä esikoisen kanssa kymmenisen vuotta sitten, joten säikähdin aikalailla. Ensimmäinen ultra minulla olisi tullut sovittuna viikon päähän mutta pääsin tänään päivystyksessä tutkittavaksi. Kävi ilmi, että sikiöitä onkin yllättäen kaksi (pääperämitta molemmilla vastasi rv 12+0) ja olivat hyvinvoivia, mitään eriskummallista ei siis ollut havaittavissa rusehtavaa vuotoa lukuunottamatta. Lääkärin havainnonin mukaan vuoto oli niukkaa, eikä kummempaa syytä selvinnyt. Vatsa- tai selkäkipuja ei ole, tai supistuksia, toki tutkimuksen jälkeen on tavallaan "ronkittu tunne" alavatsassa kun vielä töpötteli sillä laitteella saadakseen toista sikiä liikkumaan parempaan asentoon, ei siis mitään isompia tuntemuksia. Nyt sitten vain kehotettiin olla oleskelemaan normaalisti, jos sitten vuoto yltyy kuukautismaiseksi tms, niin sitten pitää hakeutua uudelleen hoitoon, muutoin lääkäriin sitten viikon päästä kun on se sovittu ultra. Vuoto on siis lähinnä sellaista, että kun käyn pissalla ja pyyhin jää paperiin punertava tai rusehtava tahra.

Ristiriitaisin tuntein tässä ollaan: kaksoisraskaus oli yllätys mutta toki iloinen uutinen, kuten sekin että ainakin nyt siellä oltiin kunnossa, mutta tuo vuoto huolettaa silti, joten mieluusti kuulisin muiden kokemuksia? Kiitollisena otan vastaan sekä kaksosraskauden kokeneiden, että yhden lapsen raskauden konkarien kokemuksia ja näkemyksiä. Yksilöitähän tässä ollaan, joten tietysti kunkin tilanne on omansa, mutta silti etenkin tsemppaavat tarinat tulisi tarpeeseen niin jaksaa sinnitellä viikon päähän kun seuraavan kerran saa kuulla miten pikku kaveri jakselee

Kiitos jo etukäteen!

Minun hyvä ystäväni sai kaksoset rv 38+? Muistan kuinka hän vuosi ajoittain napakastikin aina vk 16 asti. Surimme jo etukäteen ennen ultria että ehkä molemmat raskaudet ovat keskeytyneet. Mutta eipä vain, nyt molemmat ovat terhakkaita 7v:)

Onnea kaksoisraskaudesta! :)

Minulla tuli vastaavaa vuotoa alkuraskaudessa "yksöisraskaudesta", ja nyt tuo on 3,5v hyvinvoiva tyttönen. Sen jälkeenkin vielä sain lapsen, mutta siitä raskaudesta ei ollut vuotoja.

Minulla on ollut kahdessa raskaudessa (toinen kaksosraskaus ja toinen yhden odotus) pientä vuotoa alkuviikoilla. Juurikin tuollaista, että pyyhkiessä on jäänyt paperiin, mutta ei juuri muuta. Molemmat raskaudet etenivät onnellisesti loppuun asti.
Onnea tuplista ja tsemppiä odotukseen!

Mulla oli tokassa raskaudessa melko kovaa vuotoa yhtenä iltana. Soitin jo sairaalaan, mutta sanoivat, etteivät tee mitään - jos menee kesken, niin menee. Viikkoja oli takana vajaa 12.

Huolestutti raskauden loppuun asti, mutta ei tullutkaan ongelmia. Normi-poika tuli, nyt jo yli 20v.

Mulla oli ekassa raskaudessa ihan kunnon menkat olevinaan. Raskaus ehti huomaamatta toiselle kuulle, ennen kun huomasin mitään. No mulla oli jonkun aikaa ollut jo aamupahoinvointiakin, muutamana aamuna, ennen kun kävin ostamassa r-testin. :eek:

Yhteistyössä