tiheys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imetyksen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imetyksen

Vieras
oman maidon riittävyyden kanssa ongelmia ja imetyksen yleensäkin... päivällä imetin vaavia ja tuntui syövän hyvin(?), mutta puolen tunnin päästä mahdoton itku ja ilm. nälkä oli. no annoin 30ml korviketta ja nukahti pian sen jälkeen. olisiko kuitenkin kannattanut tarjota rintaa vaikka ed. imetyksen lopettamisesta vasta puoli tuntia? ei kai siinä ajassa kerkeä muodostua lisää maitoa tarpeeksi..? mitä mieltä olette? tarkoituksena päästä kokonaan korvikkeesta eroon. lisämaitoa annettu jo laitoksella, mutta olen saanut määrät jo huimasti pienemmiksi. nyt on annettu n. kerran pari pvässä ja n. 20-30ml kerralla. antakaahan kokeneemmat vinkkejä!!!!! välillä on aika epätoivoinen olo....

jos haluat päästä korvikkeesta eroon, tarjoa vain niin usein rintaa kun vauva haluaa, maitoahan erittyy jo imetyksen aikanakin jonkun verran. Ja maitoa tulee illallakin vaikka tuntuis että ihan nahkapussit on jäljellä, tosin heruminen ja virtaus saattaa olla hitaampaa jolloin vauvaa voi hermostuttaa mutta maito toisaalta rasvaisempaa. Just se että jos vauva haluaa useammin maitoa, se tilaa sillä tavalla sitä lisää, eli jonkun ajan kuluttua (kun on vaan jaksanu tarjota usein rintaa) alkaa maitoa tulla enemmän. Mä tein näin ja hyvin pärjäsin, ajatuksella just että sitten vasta annan korviketta jos tällä ""uudella syöttökerralla"" ei tule tyytyväiseksi.

Tsemppiä. Maito yleensä riittää. Mutta ei aina, sanottiin imetystukilistoilla mitä tahansa.

Mutta koeta niin että anna aina tissiä, maitoa tulee yleensä vaikka olisikin lyhyt syöttöväli. Etenkin alussa sinulla on maitoa paaaljon ja vauva ei syö tisuja yhdellä syötöllä tyhjäksi.

Katsele tilannetta. Eli tisuta aina ensin ja jos näyttää ettei vauva tule tisuttelusta kylläiseksi, niin sitten vasta korviketta.

Itseltä loppui maitontulo päivässä, ilmeisesti stressin takia, kun vauva oli 5vk.

Ja TODELLA uskomattoman tärkeää on että syöt, juot säännöllisesti ja kunnolla ja lepäät paljon ;) (helpommin neuvottu, kun tehty) Mutta vähänkin ""laihdutat"" maidontulo tyssää. Ainakin itse huomasin jos olin syönyt tai juonut huonommin, niin se vaikutti maitotalouteen.

Yhteistyössä