tietokenesta... apua/ neuvoja vailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
eli oon moittinu kun kone on hidastunut. Ja "hurisee" omia aikojaan, siis sillälailla kun sillä tehtäis jotain suureempaa vaikka kukaan ei tee mitään :(
Eilen "ajoin" avastin ja se löysi 1 troijalaisen ja 13 jotain haittaohjelmia. No kone hidastelee vieläkin. Tänään kun "ajoin" niin ei löytänyt mitään. Mut voiko siitä huolimatta olla jokin virus tms. vielä jossain piilossa? Miten löydän sen?

laita netti kiinni kun ajat virusohjelmaa,ota koneelle sbybot ja ccleaner.ehdottoman tärkeää on että netti on koko virusohjelman ajan kiinni ja katsot ettei koneelle ole tullut pesäkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
...kun tungen tähän ketjuun, mutta minulla f-securen virustorjunta, niin pitääkö konetta tarkistaa jotenkin virusten varalta vai tarkistaako itse itsensä???

jos sulla ei ole automaatisesti laitettu se et ajaa esim 2 kertaa viikossa läpi ittensä(sie on ne säädöt kannattaa kattoa läpi),ja myös kannattaa ite noin ainakin kerran viikkoon ajattaa se läpi.ja ottaa juuri tuo ccleaner koneelle mikä tyhjentää yllättävän paljon paskaa koneelta hidastamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lakana:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
...kun tungen tähän ketjuun, mutta minulla f-securen virustorjunta, niin pitääkö konetta tarkistaa jotenkin virusten varalta vai tarkistaako itse itsensä???

jos sulla ei ole automaatisesti laitettu se et ajaa esim 2 kertaa viikossa läpi ittensä(sie on ne säädöt kannattaa kattoa läpi),ja myös kannattaa ite noin ainakin kerran viikkoon ajattaa se läpi.ja ottaa juuri tuo ccleaner koneelle mikä tyhjentää yllättävän paljon paskaa koneelta hidastamasta.

mistä tuon ccleaner:n saa?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
ja jos jotakin löytyy niin puhdistaako ne koneen automaattisesti? ...oon niin tumpelo näiden kanssa...

sä asennat sen koneelle,sitten siihen tulee se aja cleaner lukeen.painat sitä,se raksuttaa sen läpi ja tulee jotain lukeen et poistaa koneelta pysyvästi tiedostoja niin hyväksyt sen vain ja se on sillä selvä,se ei poista mitään elintärkeitä ainoastaan "kakkaa" ja evästeet yms missä olet käynyt.
ja jos laitat sen ruksin siihen että älä näytä toista kertaa tai jotain niin se ei enää kysy vaan kun laitat sen pyöriin niin poistaa automaattisesti.ja kannattaa kerran päivään sillä aina ottaa kone "puhtaaks"

En kun avast:illa on viruskaranteeni, ja jos sieltä meinaa poisaa jotain kysyy vain et poitetaan karateenista? Millä saan saastuneen pois kokonaan koneelta?
Latasin tuon spybot:in, löysi 34 kohdetta.

Yhteistyössä