tietäiskö kukaan tähän vastausta??!!

kristallilapsi04

Aktiivinen jäsen
12.03.2006
2 440
0
36
elikkä siis jos auto menee lunastukseen siitä syystä että kolarin jälkeen ei kannata peltejä oikoo vaan halvemmalla pääsee kun vakuutus yhtiö maksaa auton ns.pois vaikka autolla voi ajaa ihan normaalisiti.

eli siis se on lunastettu mut auto jää silti haltialle.. niin saako sillä autolla ajaa ihan normisti..

meil kun ei nyt oo autoa ja appi sano että voidaan ajella sil autol mihin rekka törmäs kylkeen kusikin puoli vähän rutussa ei siis vaikuta auton koriin (kait) niin pitääkö tälle autolle tehdä jotain ennen kun lähtee ajaa??

Sama kai se vakuutusyhtiölle jääkö auto omistajan vaivoiksi. Se kai riippuu siitä, minkä arvoinen autonraato on. Mutta joka tapauksessa katsastettava on jo oman turvallisuudenkin takia.

Eipä varmaan kannata liikenteeseen lähteä ennekuin olette tarkistuttaneet rungon kunnon!! Ja sen voi tehdä vain ammattilainen. Järkikin sanoo että jos rekka tullut kylkeen,on tullut muutakin vahinkoa kuin päällepäin näkyvät peltivauriot. Pelti kupruilee ja menettää muotonsa juuri siitä syystä että runko on vioittunut.
Ihmettelen myös miten auto on vielä teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Eipä varmaan kannata liikenteeseen lähteä ennekuin olette tarkistuttaneet rungon kunnon!! Ja sen voi tehdä vain ammattilainen. Järkikin sanoo että jos rekka tullut kylkeen,on tullut muutakin vahinkoa kuin päällepäin näkyvät peltivauriot. Pelti kupruilee ja menettää muotonsa juuri siitä syystä että runko on vioittunut.
Ihmettelen myös miten auto on vielä teillä?

Kyllä se pelti voi rutistua ilman runkovaurioitakin. riippuu siitä kuinka lujaa tuo rekka on kylkeen tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
no sitä mieltä mäkin olen mutta ukko ja appi eivät.. ja joo samaa ihmettelen minä että miks auto jäi apillle eikä vakuutusyhtiölle. yhtiö makso 1500? siitä ja sielä se pihalla on..

Vakuutuskorvauksenhan voi ottaa joko korvauksena tai rahana.. Jos appi ottikin sen rahana? Ei siis olisikaan virallisesti lunastettu se auto.

no sitä mieltä mäkin olen mutta ukko ja appi eivät.. ja joo samaa ihmettelen minä että miks auto jäi apillle eikä vakuutusyhtiölle. yhtiö makso 1500? siitä ja sielä se pihalla on..
Mies (ammatiltaan katsastusmies) lupasi kertoa sulle, kunhan se on katsonut matsin loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijumetsän Lilja:
Mies (ammatiltaan katsastusmies) lupasi kertoa sulle, kunhan se on katsonut matsin loppuun.

kiitos.. :D mä kun en suostu istuu siihen autoo ennen kun oon 100 varma että se on laillinen auto :D

Tapaus kuulostaa niin oudolta, että tuli ensimmäisenä mieleen että onko nyt kyseessä ns. kertakorvaus eikä suinkaan lunastus. Vakuutusyhtiön korvaustapauksissa voi siis valita kertakorvauksen jolloin saa rahaa korjausta varten tai vaihtoehtoisesti vakuutusyhtiö korjauttaa auton.

Jos auto lunastetaan, yleensä vakuutusyhtiö huolehtii omansa pois eikä jätä niitä lojumaan.

Jos auto tosiaan on lunastettu, on auton omistajana nyt vakuutusyhtiö. Näin ainakin tilanteen näkisin. Tässä tapauksessa auton käytöstä pitäisi neuvotella auton omistajan eli sen vakuutusyhtiön kanssa.

No kuitenkin. Auton pitäisi olla tieliikenteessä turvallinen. Peltien ja etenkin ovien pitäisi lujuudeltaan vastata alkuperäistä lujuutta. Jos tuossa kolarissa on esim. ovet painuneet kasaan, eivät ne toimi suunnitellulla tavalla jos sattuu tulemaan toinen kolari. Tieliikenteessä kaikki tapaukset kun ovat mahdollisia.

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, että minkälainen auto oli jos lunastushinta oli 1500?

toyota corolla 1990-1995 en muista vuosi lukuu.. no jos se on toi korvaus raha sit ollu minkä ne on saanu niin saako sil sit vaan ajella vai?? anoppi ja appi ukko vaan puhuivat että vakuutusyhtiö lunastaa sen mut joo en tiiä.. kiitos kuitenkin :ashamed: :ashamed:

ja siis kuskin ovi ja takaovien väliin on rekan keulan kulma tullu ja siinä sellanen painauma..

appi oli käyny kysellee jo autokorjaamolta mut ovia on vaikee saada?? ja ovat kalliimmat kun itse autokin??

Hinta sopisi myös lunastushinnaksikin. Kannattais varmaan soittaa sinne vakuutusyhtiölle ja kysyä että saako sitä autoa käyttää vai meinaako he hakea sen pois.

Jos tuo oli kuitenkin sellainen kertakorvaustapaus, niin kyllähän auto täytyy korjata, koska auto pitäisi olla kunnossa jos sitä liikenteessä käytetään. Ovet pitäisi olla ehjät ja lisäksi jos tuossa on vääntynyt tai taipunut tuo ovien välissä oleva keskimmäinen pilari, täytyy se oikoa. Myös helmakotelo täytyy oikoa/vaihtaa jos se on rutussa.

Joo mut noita ovia kannattaa myös kysyä autopurkamoilta. Niistä löytyy usein kaikenlaista osaa. Niidenhän ei tarvii olla uudet, riittää että on ehjät. Kannattaa käydä myös tuolla -> www.autopurkaamot.com

Yhteistyössä