TIETÄÄKÖ KUKAAN??

• Viestiketjun aloittaja TIINALIISA
  • Ensimmäinen viesti
TIINALIISA
SAAKO FYYSISESTI/HENKISESTI ODOTUKSEEN VÄSYNYT ÄITI NOPEUTUSTA ELI KÄYNNISTYSTÄ SYNNYTYKSEN ALKAMISEKSI???
MINÄ OLEN TODELLA VÄSYNYT..OLEN OLLUT VUODELEVOSSA MUUTAMAN VIIKON (SUPISTUSTEN TAKIA..IHAN SAIRAALASSA) JA NYT OLEN SAANUT OLLA JALKEILLA JA TOUHUTA 5VIIKKOO. NYT 40RV MENOSSA..ON SUPISTELLUT (VÄLILLÄ MELKO KIPEESTIKKIN) JA PAIKAT OLLU KIPEENÄ(LANTION SEUTU,ALAPÄÄ JA VAUVAN LIIKKEET SATTUU) JO 2VIIKON AJAN TÄLLASTA. OLEN OIKEESTI VÄSYNYT TÄHÄN TILANTEESEEN,KUN RASKAUS EI OLE OLLUT HELPPO. JA NYT KUN VAUVA SAISI SYNTYÄ NIIN EI. TIETÄÄKÖ KUKAAN SAAKO KÄYNNISTYSTÄ? OLISI NIIN MUKAVA JO VAUVA SAADA. \|O

Kasvi
ainahan voi yrittää. kannattaa kertoa lääkärille suoraan kaikki vaivat mitään kaunistelematta, niin aion itsekin tehdä kun menen 5.10 kokoarvioon vklla 38. olen tosissani väsynyt ja tahtoisin jo päästä näistä vaivoista, enkä pelkästään itseni takia.

nanna20
joo kannattaa puhua asiasta niin voi auttaa. mä ainaki sanoin lääkärille et en jaksais enää ja sit pian käynnistettiin,en tiä johtuko siitä vai terveydellisistä syistä. mut noi kivut on helposti just sitä et pian syntyy..kävele vaan paljo nii auttaa...

nanna20
joo kannattaa puhua asiasta niin voi auttaa. mä ainaki sanoin lääkärille et en jaksais enää ja sit pian käynnistettiin,en tiä johtuko siitä vai terveydellisistä syistä. mut noi kivut on helposti just sitä et pian syntyy..kävele vaan paljo nii auttaa...

mulle sanottiin sairaalassa ettei mielellään lähdetä käynnistämään ilman hyviä perusteita, esim vauvan suuri koko, synnytys ei käynnisty vaikka vesi mennyt tms. Syyksi sanoivat että käynnistetty synnytys helposti pitkittyy yli 15h ja vauva saattaa kääntyä virhetarjontaan keinotekoisten supistusten vuoksi. Tietysti voi aina kysyä, ja jos todella olet väsynyt niin kannattaakin lääkärin kanssa harkita. mutta vauva voi syntyä koska tahansa, etkö voisi vielä odottaa? Usein luonnollisesti käynnistetty synnytys on kuitenkin helpompi. Itselläni ensimmäinen poika käynnistettiin 41rv ja synnytys kesti 27h, ja poika jouduttiin lopulta imukupilla auttamaan koska oli kääntynyt avautumisvaiheen aikana kasvot alaspäin.Koska synnytys jäi vaivaamaan niin keskustelin siitä synnytyslääkärin kanssa, ja hänen mielestään käynnistys oli syynä tähän pitkittyneeseen synnytykseen ja virhetarjontaan. Voimia sinulle ja toivottavasti saat vauvan pian, käynnistyksellä tai ilman! :hug:

Riippuu varmaan paikkakunnastakin, että käynnistävätkö. Mulle tuli "käynnistyslähete" bumena takasin :\| Vauvan iso koko ja äidin väsymys eivät olleet tarpeeksi hyviä syitä käynnistää :eek: Vauva syntyi ilman käynnistyksiä sitten rv 41+3, painoi 4,5 kg :)

hei!mulla on ollu tosi vaikee raskaus,ja nyt tosi kipeeki viimeset viikot,supistuksia tulee mut ei säännöllisiä,sitäki kipeempiä kyllä.aivan hellänä jokapaikka jo on kivusta...joten,mulla ois la 15.10 ja 11.10 on ultra ja luvattu käynnistää jos ei tuu ennen sitä.oisko paikkakuntakohtastaki...ei mulla oo verenpainetta tai mitään,mut kertakaikkiaan en jaksa enää kun ei voi nukkuakaa yhtää ja pitää jaksaa isompien lasten kaa yksin päivät...kokeile ja kysy!

jeesi
Odotuslehdessä pari numeroa takaperin oli juttua Merja Larivaarasta joka muistaakseni sai kyseisellä perusteella käynnistyksen.
Ei kun tämä lehti kainaloon ja lekurin juttusille, ei se varmaankaan ole vain julkkisetuus.

Mulla synnytys käynnistettiin viikolla 37, koska supistukset oli hiipumassa ihan olemattomiin ja mun ei tarvinnu ku mainita asiasta kätilölle. Olin tosin jo sairaalassa supistusten takia, mutta oon melko varma ettei se tyttö vielä sillon ois syntyny, jos ei ois käynnistetty.

Yhteistyössä