Tietääkö kukaan,viettävätkö lestadiolaiset joulua kuten

• Viestiketjun aloittaja voiko asian selvittää vaikeammin?!
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vie vaan:
No ei pidä olla niin nössö et aikuinen pelkää aikuisten reaktioita
etpä sinä ainakaan aikuinen ole. kirjoittelet täällä kuin keskenkasvuinen teini.
Teinitki uskaltaa rohkeammin kysyä..vai onks se niin vaikeaa kysyä että vietättekö te muuten joulua?
Miksi sitä ei saisi sitten täältä kysyä?
No noloa jos tutustunut johonki, eikä silti uskalla keskustella noinki tärkeästä asiasta

vieras
No noloa jos tutustunut johonki, eikä silti uskalla keskustella noinki tärkeästä asiasta
Aika nolo olt itse, kun rupeat hulluna keuhkoomaan pikkuasiasta.[/quote]

Sä oot nolo kun jankutat yleiseen tapaas joka ketjussa; vai kuuluuks toi paatoksellisuus hellareiden juttuihin?

Rukoilijasirkka
Aika nolo olt itse, kun rupeat hulluna keuhkoomaan pikkuasiasta.
Sä oot nolo kun jankutat yleiseen tapaas joka ketjussa; vai kuuluuks toi paatoksellisuus hellareiden juttuihin?[/quote]

Kuuluuko toi epätasapainoisuus sun juttuihin?

vieras
Aika nolo olt itse, kun rupeat hulluna keuhkoomaan pikkuasiasta.
Sä oot nolo kun jankutat yleiseen tapaas joka ketjussa; vai kuuluuks toi paatoksellisuus hellareiden juttuihin?
Kuuluuko toi epätasapainoisuus sun juttuihin?[/quote]

Kuuluuko toi epätasapainoisuus sun juttuihin?

gg
Onko lääkitys loppunut vai kuinka olet noin kireänä? Meneppä ulos vähän liikkumaan jospas se vanne vähän löystyisi.. (pehmee)

Pakana
Kylläpäs täällä on "kilttejä uskovia ja ei uskovia" jos joku on ystävälläninen ja haluaa ottaa asiasta selvää koska haluaa antaa lahjan mutta ei halua loukata millään ketään nii miten ihmeessä täällä saadaan käännettyä että tämä ystävällinen oikea rakastava ihminen on tyhmä.Mullakin on epätietouksia joita haluaisin selvittää mutta en kyllä uskalla täältä kysyä.

15-v
No on tosi asiallista käytöstä täällä taas..jopa mä ymmärrän että ihmistä ei tarvii tyhmäks haukkua jos kysyy tuollasta muilta. Sitähän varten nää palstat on. Ja jotkut lestadiolaiset kyllä saattaa loukkaantua jos kyselee jotain tuollasta, mutta ei suurin osa. :)

vierailijamuu
lestat vietyävät joulua kuten muutkin.
Koristeet, tarjoilut , lahjat yms.
Taloudellinen seikka perheissä saattaa tehdä sen että pöydät ei notku niin runsaansa herkkuja.
Tehdä ruokaa neljälle tai 14 on hiukan eri " pudjetti"

Lahjoissa sama juttu, vähemmän ja halvempaa.

Muutoin perheissä joulutunnelma korkealla.

Oma mummoni oli jehova. Hänelle vietiin joka joulu lahjoja, itse ei antanut. Koristeita oli ja kynttelikkö.

Siskon isän äiti vl ja kyllä siellä joulua on vietetty ihan samalla tavalla kuin ev.lut/ateisti perheessä :) eli kinkut, lahjat, kuusi + joululauluja. Telkkaria ei siellä tosin ole kun meillä kotona se on aattona auki ollut lastenohjelmien takia aamusta iltaan.
Ja mun siskon isällä ei ole kuin 1 sisarus, joten aika tavalliselta näyttää ulkopuolisille :)

Yhteistyössä