Tietääkö kukaan tapauksesta Nadia ja Zana Muhsen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mua kanssa jäi mietityttämään nadjan kohtalo ja kirjan lukemisen jälkeen kun tapaus jäi auki, niin siinä koki kyllä aikamoista turhautumista.

kirjan perusteella vaikutti siltä että nadja todellakin haluaa englantiin ja lähtisikin heti jos saisi lapset mukaansa. esteeksihän nousi nadjan aviomiehen isä, joka ei suostunut jotain lappusta pojalleen allekirjoittamaan (jos mies lähtisi myös, niin nadja saisi lapset englantiin), ettei nadja pääse lähtemään. naisen sanalla ei ole missään tilanteessa mitään arvoa.
jossain sanottiin, että nadia olisi ollut englannissa jo kolmisen vuotta miehensä ja lapsien kanssa, mutta en kyllä uskalla luottaa siihen sivustoon varmasti. haluaisin luottaa että nadialla kaikki hyvin, mutta mutta mutta. pitää vielä selailla. kysellä. ja niin.

onko kukaan lukenut Jean Sassonin "haamukirjoittamia" kirjoja? en keksinyt parempaa termiä kuin tuon haamun...

niissä on prinsessa Sultana -nimellä esiintyvä saudinainen, joka on kertonut elämänsä jean sassonille saadakseen oikeutta naisille ainakin kyseisessä maassa. kannattaa lukea. kolmekohan niitä kaikkiaan oli.

Tutkiskeltuani googlen antamia materiaaleja pitkään ja hartaasti, tulin samaan lopputulokseen kuin "jhgjf", eli siis Nadia, lapset ja aviomies asuvat Englannissa ja ovat lomailleetkin jo Yemenissä. Ilmeisesti Nadia haluaisi jopa muuttaa takaisin Yemeniin. Virallista tiedotetta Nadia tai hänen äitinsä/siskonsa ei ole antanut Englantiin paluusta, mahdollisesti haluavat pysyä poissa julkisuudesta?Andrew Crofts (myyty-kirjan kirjoittaja) mainitsee blogissaan "sold at auction" Nadian palanneen Englantiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ensimmäinen oli kai se MYYTY! Jossa isä myi 14 ja 15v tyttärensä Jemeniin vaimoiksi ja orjiksi.

Seuraavassa osassa vuosia myöhemmin toinen vapautettu tytär kirjoittaa kirjan heidän elämästään Jemenissä, auttaakseen vapauttamaan vielä sinne orjaksi jääneen siskonsa joka ilmeisesti on vieläkin siellä pienessä kylässä vankina ellei ole kuollut lukuisiin synnytyksiinsä (viime tietojen mukaan lapsia oli 6 nyt varmaan jo 10 ):(

mikä sen seuraavan osan nimi on?

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Tutkiskeltuani googlen antamia materiaaleja pitkään ja hartaasti, tulin samaan lopputulokseen kuin "jhgjf", eli siis Nadia, lapset ja aviomies asuvat Englannissa ja ovat lomailleetkin jo Yemenissä. Ilmeisesti Nadia haluaisi jopa muuttaa takaisin Yemeniin. Virallista tiedotetta Nadia tai hänen äitinsä/siskonsa ei ole antanut Englantiin paluusta, mahdollisesti haluavat pysyä poissa julkisuudesta?Andrew Crofts (myyty-kirjan kirjoittaja) mainitsee blogissaan "sold at auction" Nadian palanneen Englantiin.

Mistä "minä vain" päädyit tuollaiseen lopputulokseen? Voitko laittaa vaikka linkin tietolähteeseesi.
Toivottavasti asia todella olisi noin...

Mulla on se kirja ja kyllä siinä sen käsityksen saa että nadia jäi lasten takia sinne,oisi kyllä päässyt pois niinku siskonsakkin.mun mielestä nadia teki oikein ku ei jättäny lapsiaan.

Täällä lukee näin:

"Nadia did not escape till many years later, when all their children were grown up."

http://andrewcrofts.blogspot.com/2008/10/sold-at-auction.html

eli Nadia pakeni vasta vuosia myöhemmin (kuin Zana), kun kaikki heidän lapsensa olivat aikuistuneita/aikuisia. On kirjoitettu vuonna 2008. Toisaalta monet muut väittävät että Nadia olisi yhä Jemenissä.

Nadiahan olisi saanut koska tahansa lähteä Jemenistä mutta ei ilman lapsia, joten siksi hän jäi Jemeniin. Zana jätti Marcus-poikansa (syntynyt 1986) Jemeniin kun hän lähti sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja FN:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:

Mistä "minä vain" päädyit tuollaiseen lopputulokseen? Voitko laittaa vaikka linkin tietolähteeseesi.
Toivottavasti asia todella olisi noin...

Siis mistä tuo tieto että Nadia perheineen asuu Englannissa, ja on jo lomaillutkin Jemenissä? Luin toki tuon Sold at auction-blogikirjoituksen, joka vähäsanaisesti mainitsi Nadian nykyisestä vapaudesta.

nadia ei osaisi edes elää toisenlaises maailmas kun oli teini jäädessään jemeniin.sitäpaitsi,semmosta se on kun kun kaksi eri kulttuuria edustavaa saa lapsia.muthana halus lasten kasvavan näin

Onko kenelläkään tietoa että minkä nimisiä kirjoja tästä tapauksesta on kirjoitettu? Siis kaikki kirjat. Entä muita vastaavia tapauksia ja niistä kirjoja. olen lukenut prinsessa sultanasta ja lastani ette saa... Kiitti tiedoista jo etukäteen..:))))

Kirjoja:

Andrew Crofts ja Zana Muhsen: Myyty
Andrew Crofts ja Zana Muhsen: Lupaus vapaudesta
Miriam Ali: Lasteni tähden

Muita samanlaisesta aihepiiristä

Pakistanilaistytön elämää Hollannissa
Hameeda Lakho: Näkymättömät kalterit: elämä kahden kulttuurin välissä
Hameeda Lakho: Särkynyt kehä: äidin kohtaaminen

Ruotsalaisnainen ulkomaalaisen miehen vainon kohteena
Liza Marklund: Uhatut
Liza Marklund: Turvapaikka
Maria Eriksson: Mian salaisuus (tästä en pitänyt yhtään, todella huono)

Saudi-Arabiasta adoptoitu nainen lähtee synnyinmaahansa etsimään äitiään
Shirley Palmer: Huntujen maa

Aman: Somalitytön tarina, kirja somalitytön elämästä

Waris Dirie: Aavikon kukka, somalialaisen huippumallin tarina

Sabine Kuegler: Viidakkolapsi ja Paluu viidakkoon, saksalaisperheen elämää Länsi-Papuassa

Piti vielä kirjoittaa että Nadialla on ryhmä Facebookissa: Nadia Muhsen; there's still hope

Ryhmää pitää Jana Wein (on osallistunut Lasteni tähden-kirjan kirjoittamiseen ja tuntee perheen) ja kun tuon Janan lisää ystäväkseen niin pääsee lukemaan hänen sivuiltaan jotain uutta tietoa. En ole itse Facebookissa niin en pääse katsomaan. Joku voisi käydä tuon katsomassa ja kirjoittaa mitä siellä on, kuulemma uusia kuviakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Piti vielä kirjoittaa että Nadialla on ryhmä Facebookissa: Nadia Muhsen; there's still hope

Ryhmää pitää Jana Wein (on osallistunut Lasteni tähden-kirjan kirjoittamiseen ja tuntee perheen) ja kun tuon Janan lisää ystäväkseen niin pääsee lukemaan hänen sivuiltaan jotain uutta tietoa. En ole itse Facebookissa niin en pääse katsomaan. Joku voisi käydä tuon katsomassa ja kirjoittaa mitä siellä on, kuulemma uusia kuviakin.

mä en kyl löytäny...

Nadia todellakin palasi Englantiin 2003. Hänen perheelleen ei kerrottu että hän oli tulossa, mutta oitakin kanavia myöten perhe sai kuitenkin vihiä Nadian paluusta. Ensimmäisenä päivänä Englannissa Nadia sai tavata perhettään vain isänsä Muthanan (mikä sika!) "valvonnassa". Nadia ilmoitti ettei tiedotusvälineille saa antaa vihiäkään hänen paluustaan, tai hän palaa takaisin Jemeniin. Nadia haluaa olla yhä naimisissa miehensä kanssa, vaikka on Englannissa ja hänen lapsensa ovat jo aikuisia.

Ensimmäiset 3 vuotta menivät Nadian hampaita korjattaessa ja häntä kotoutettaessa. Sittemmin hänen elämänsä on asettunut uomiinsa.

Zana voi hyvin ja myös hänen Marcus-poikansa tuli Englantiin Nadian ja hänen lastensa ja miehensä matkassa.

Nadian ja Zanan äiti Miriam kärsii keuhkolaajentumasta ja voi huonosti. Hänellä ei ole enää voimia tiedotusvälineiden kanssa toimimiseen - siksikin Nadian paluu salattiin.

Vain koska eräät tahot ovat yhä olleet tukemassa Nadian paluu-hanketta rahallisesti, päätti Jana Wain (joka kirjoitti tarinasta yhdessä Miriam Alin kanssa) kertoa Nadian palanneen Englantiin, jotteivät ihmiset enää lahjoittaisi rahaa ja aikaansa Nadian paluun hyväksi.

Lähde Jana Wainin ranskankielinen kotisivu.

(Oma lisäys: Jemenissä on silti satoja ja kenties tuhansiakin sinne kaapattuja lapsia. Hekin kaipaisivat mahdollisuutta palata kotimaihinsa!)

Yhteistyössä