Tietääkö kukaan, kuinka paljon työttömällä (kelan rahoilla )voi nykyään olla osamaksuja?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ajattelin autokouluun mennä (helpottaisi työnsaantia ja voisi muuttaa pöndemmälle) mutta panostus on iso, 1500 peruspaketti b-kortista (halvempia on mutta ne edellyttää mopokokemusta tms että pärjää) ja se olisi n. 50 kuussa kolmen vuoden ajan (ellei pysty nopeammin lyhentämään). Mietin vaan että kun on se "positiivinen luottorekisteri" niin haittaakohan muiden osamaksujen saantia, mikäli edes hyväksyy noin ison summan ylipäätään vaikka maksut on aina hoidettu kaikista ajallaan vaikka ollut useita velkoja eri tahoille samaan aikaan. On kuitenkin aina jotain pyykkikonetta tms mitä joutuu osareilla ottaa ja olisi kova isku jos ei sais. Eli tietääkö joku millä summilla automaatti hylkää kun yrittää ottaa osamaksua näillä tuloilla? On myös pari sataa velkaa ennestään.
 
vierailija
Vaikea sanoa kun itseltäni menivät luottotiedot elokuussa 2007. Sen jälkeenkin kyllä olen saanut 2 vuokra-asuntoa vuokrattua yksityisiltä jotka eivät ole joutuneet katumaan koska yhtäkään vuokraa en ole jättänyt maksamatta ja muutenkin olen hyvin hiljainen yksinäinen asuja. Myös vielä 2010-luvun alkupuolella onnistuin vippaamaan pikavippiä vaikkei ollut luottotietoja. Se kävi niin että kun soitti virolaisen vippifirman puhelinnumeroon , sai 30 euron hintaisella puhelulla koodin niiden verkkosivuille ja siellä sitten sai annettua omat nimitiedot ja tilinumeron johon ne maksoi 20 euroa aina yhdellä puhelulla. Yhden puhelun hinta oli siis 30 e joka veloitettiin puhelinlaskulla. Oli silloin mulla vielä laskutusliittymä. Kun olin 5 kertaa putkeen sinne soittanut , laittoi Telia hanat kiinni. Ne ei vissiin halunneet ottaa riskiä etten maksaisi laskuani. Maksoin kyllä senkin aikanaan. Mitä tulee tämän päivän tilanteeseen ja ap:n kysymykseen niin annan vain 1 neuvon: kokeile niin asia selviää. Et ainakaan mitään siinä menetä. Mitä muutamilta tutuilta olen kuullut niin kovin nihkeää on luoton saaminen nyt kun tuo urkintarekisteri tuli. Yksi kaveri on ollut vuosia puolipäiväinen maatalouslomittaja ja saa käteen jotain 1000-1500 e/kk niin hän ei puhtaista luottotiedoista huolimatta saanut 2500 e lainaa. Sitä en muista mistä se sitä yritti, kuulemma 2 eri paikasta yhtä köyhin tuloksin. Nyt menee monien ihmisten talous sekaisin ja kulissit romahtaa koska ei saa enää uutta lainaa vaikka kuinka hyvin olisi vanhoja maksellut. Rajat tuloissa ja vanhojen velkojen määrässä on ilmeisesti ihan liian tiukat. Sama kuin Suomessa olisi jo pari miljoonaa luottotiedotonta jos tämä näin kireää on. Suomi tekee konkurssin Orpon idioottihallituksen säästöjen ja säätöjen takia. Työpaikat vähenee koko ajan ja samalla verotulot kun kellään ei enää mahdollisuuksia kuluttaa eikä ostaa mitään. Ei edes velaksi enää. Nyt pitäisi elvyttää eikä "sopeuttaa" kuten ne näitä älyttömiä leikkauksia nimittää.
 
vierailija
Pienimmän tuen omaavalla saattaa olla korkeintaan puhelimen ja nettien maksut, nettiliittymää ei saa kuulemma yhdistää yhdeksi - eli että käyttäisi samaa koneella ja puhelimessa. On ihme jos edes siitä selviää elossa. Ja hankinnat jäävät kokonaan leikkuriin, ellei erikseen ano pienen osarahan vaikka pesukoneeseen. Yksityiset lääkäriasemat vaativat kertamaksua ei saa kahdessa erässä ja ei saa käteisellä maksaa. Miten sitten.
 

Yhteistyössä