Tietääkö joku askartelija kuinka voisi kovettaa paperia eräänlaista lamppua varten

• Viestiketjun aloittaja lampunhenki
  • Ensimmäinen viesti
lampunhenki
Meidän seinässämme on hölmö alue, joka täytyisi jotenkin peittää. Ajattelimme tehdä siihen lampun siten, että laitamme Led-valot taakse ja päälle jotakin nättiä paperia, jolla peitämme aukon. Paperista pitäisi kuitenkin saada aika kestävä. Kuinkahan paperia voisi kovettaa? Mitä paperia kannattaa käyttää? Itse ajattelimme mulperipaperia.

Kiitän kovasti jos joku fiksumpi osaa neuvoa :)!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juups:
Korjaa se seinä niin ei tarvii mitään kikkakolmosia alkaa viritteleen...
äh, vaikea selittää millainen se on...siinä oli semmoinen levy, mutta emme tykänneet ja revimme pois...se lamppu sopisi aivan ihanasti siihen huoneeseen, asioita voi ratkoa erilaisin tavoin :)

Tiina
Löysin tällasen kun hain itse yhtä toisenlaista paperivalaisin ohjetta;
tollasenkin kyllä vois kokeilla tehdä :)

http://plaza.fi/ellit/juhlat/joulu/jouluvalmistelut/askartele-oma-joulusi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
no sellasella decoupage-lakalla ainakin
sopiikohan se semmoisen isomman paperin kovetukseen? harmi etteivät sinooperissa osanneet sanoa mitään tiettyä ainetta...
Voisiko harkita, että alle laittaisitte vaikka ihan piirtoheitinkalvon, johon mulperipaperia lakalla/liima-vesiseoksella? Muistaa vain sen paloturvallisuuden pitää mielessä..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
no sellasella decoupage-lakalla ainakin
sopiikohan se semmoisen isomman paperin kovetukseen? harmi etteivät sinooperissa osanneet sanoa mitään tiettyä ainetta...
Voisiko harkita, että alle laittaisitte vaikka ihan piirtoheitinkalvon, johon mulperipaperia lakalla/liima-vesiseoksella? Muistaa vain sen paloturvallisuuden pitää mielessä..
Huomasin myöhemmin, että olin saanutkin vastauksia. Tuskin tavoitan enää teitä, jotka vastasitte minulle, mutta voihan sitä aina kokeilla :).

Meidänhän piti alunperin ostaa sellaista muovia joka on tarkoitettu lampunvarjostimiin. Sen muovin päälle olisi voinut liimata sen paperin. Mutta sitten tuli selville sen muovin hinta ja se oli melkoinen, jos ajattelee, että meidän lampusta tulee aika iso kuitenkin. Valoina on led-valot jotka eivät kuumene. Mutta silti tuo oli kyllä ihan hyvä idea tuo piirtoheitinkalvo.

Kiitos kaikista muistakin vinkeistä!

Yhteistyössä