Tietääkö täällä kukaan millä perusteella myönnetään osamaksu esim. tv:tä ostaessa? En meinaa saanut edes 39?/kk :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mistäs nyt tv?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mistäs nyt tv?

Vieras
Vanha tv hajosi ja olisin ostanut 399? maksavan tv:n mustasta pörssistä 10kk korottomalla maksuajalla jolloin yhden erän hinnaks olis tullut se 39?. Ite laskin kotona hyvin tarkkaan kaikki tulot ja menot ja totesin, että ton pystyn vielä suht kevyesti maksamaan.

Olen osa-aikatöissä n.10 päivää kuussa. Palkkaa saan siis n.800? + liiton rahat n.450? kk + 1 lapsen elatus ja lapsilisä yhteensä n.260? = 1510?!!!

Mulla ei ole mitään velkaa ollut ikinä aikasemmin mistään eikä mitään luottohäiriömerkintää. Miks en saanut sitä osamaksusitoumusta? Oli tosi noloa kun myyjä soitettuaan varmistuspuhelun tuli sanomaan ettei onnistu :(

Korjaus 800 + 450 vähennetään verot joten ne tekee nettona 1070? (+260) =1322 nettotulot...
Siitä vähennetään vuokra 460?... joten ihan ok:sti jää laskuihin ja elämiseen.

On luottotiedot kunnossa kun joku kysyi. Aina oon tunnollisesti hoitanut laskut ja pitkään mietin kehtaanko lähteä osamaksulla ostamaan kun ikinä en ole aikasemmin mitään laskulle ottanut. Oli kyllä eka ja vika kerta! Niin hävetti lähteä sieltä tyhjin käsin...

Siis liikkeiden "osamaksut" on aina jotain kortteja. Eli esim mastercard. Ja sit taas niihinhän on hirveät ehdot työsuhteiden kestosta jne. Kaveri esim ei aikanaan saanut pankista Visaa, kun ei ehdot täyttynyt, mutta asuntolainan sai samasta pankista...

no äläs nyt, minä en työssäkäyvänä saanu visaa 600e luotolla mutta mutsini sai työttömänä masterin 5000e luotolla, en tiedä kävikö ketään pankinjohtajaa nusaseen vai mikä homma :laugh:

Osta käytettynä jos et ihan uusinta ja kalleinta viritystä halua. Ihmiset vaihtavat uusiin telkkareihin ja vanhoista joutuu maksamaan jätemaksun, joten niitä ihan hyviäkin myydään puoli-ilmaiseksi. Suomi24 torilla saat varmasti muutamalla kympillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis liikkeiden "osamaksut" on aina jotain kortteja. Eli esim mastercard. Ja sit taas niihinhän on hirveät ehdot työsuhteiden kestosta jne. Kaveri esim ei aikanaan saanut pankista Visaa, kun ei ehdot täyttynyt, mutta asuntolainan sai samasta pankista...

Se selittikin jotain tosta kortista...

juurikin näin.
Mä en ite saanu Masteria pankista, josta sain kuitenkin asuntolainan sekä Visan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se selittikin jotain tosta kortista...

Kumma, me kun saatiin asuntolaina, niin visat tuli sieltä kun oli toiseen pankkiin masterit, eikä mulle ole työsuhdekkaan tehty kun elokuuhun asti

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Öhh :o Aika hassu juttu. Itse sain opintotuella 900e television osamaksulla.

Noissa taidetaan huomioida tulojen määrän lisäksi myös velat ja alaikäiset lapset. Ap:lla on elätettävänään lapsi, mitä sulla ei tainnut opintotuella ollessasi olla. :)

Minä en kyllä käytettyä ostaisi, nykyisiin televisioihin verrattuina ovat isokokoisia, painavia ja uudet televisiot eivät kauheasti maksa, 32-tuumaisen saa 400 eurolla.

Opsikelijoillakin on eroa. Jos opiskelet ammattikoulussa, olet velaton ja käyt jopa hieman opiskelujen lomassa töissä niin silti edes 10e/kk luotosta on turha haaveilla. Mutta jos olet perseaukinen velallinen kauppatieteiden opiskelija niin suurikin luotto irtoaa helposti.

Yhteistyössä