Tietääkö kukaan? Vauvan (4kk) ruokailusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1. vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1. vauva

Vieras
Eli meillä poika nyt viikon päälle 4kk. Soseita on saanut jo kolme viikkoa. Maitoa meni ennen soseita yli litra (!) päivässä.
Nykyään syö päivän aikana perunaa, kasvissosetta, hedelmäsosetta ja jonkun verran maitoa. Maidon määrä vaihtelee.

Minusta tuntuu hurjalta, miten vähän maitoa menee nykyään entiseen verrattuna ja mietin kokoajan, että mikä maito määrä on tämän ikäiselle "pakollinen" saada?

Paljon maitoa olis saatava menemään vuorokaudessa? Vai onko sellaista sääntöä olemassakaan?

Poika syö hirmuisella ruokahalulla, mutta kun saa maitopullon niin ei juo siitä kuin pienen osan...
Jos en anna jollain ruualla sosetta, niin saan menemään maitoa pari dl.
Jätänkö siis jonkun soseruuan väliin ja annan vain maitoa ?
Eka lapsi siis meillä, kuten varmaan tekstistäkin huomaa... :/

Niin, ja soseisiin kyllä lisään maitoa ja öisin juo kerran, mut tietääkö joku jonkun määrän, kuinka paljon vähintään tuon ikäisen kuuluu saada maitoa?

meille sanottiin (tyttö 8kk) että maitoa pitäs mennä ainakin 6ooml eli kyllä teillä varmaan vielä enemmän, mutta ainakin tuo. Meillä juo iltamaitona hyvin, nukkumaan mennessä ja sitten päikkäreille mennessä.

Mulla on jääkaapin ovessa neuvolasta saatu lappu, jossa lukee, että 4-5kk ikäisen vauvan tulisi saada maitoa 700-1200ml/vrk. 6kk 700-1000ml, 7-8kk 600-800ml. Tiedä sitten kuinka orjallissti niitä pitää noudattaa, me ollaan menty ehkä vähän alakanttiin, ikää pojalla nyt 8kk =).

Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Mulla on jääkaapin ovessa neuvolasta saatu lappu, jossa lukee, että 4-5kk ikäisen vauvan tulisi saada maitoa 700-1200ml/vrk. 6kk 700-1000ml, 7-8kk 600-800ml. Tiedä sitten kuinka orjallissti niitä pitää noudattaa, me ollaan menty ehkä vähän alakanttiin, ikää pojalla nyt 8kk =).

just samaisen ohjeen sain neuvolasta

Voi ei... ei meillä mene kyllä nykyisin tota 700 ml päivässä! Ennen meni yli litra, pojan ollessa siis reilu 2kk ja sanoivat neuvolassa että hieman yli kolman kk saan alottaa soseet jos tota vauhtia juo maitoa! Mutta enhän minä tajunnut kysyä että kuinka paljon sitä maitoa kuitenkin pitää mennä!

Kiitos vastauksista! Meillä jätetään huomenna kyllä yksi soseruoka väliin ja korvataan se maidolla!

Yhteistyössä