Tietääkö kukaan paljonko "provikkaa" esim. parturi maksaa pankille, kun minä maksan Visa Electronilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Muistaakseni summa on muutaman euroan, oisko ehkä vitosen max...mutta ymmärtääkseni sen joutuu liike maksamaan vain silloin, kun on kyse muutaman euron "ostoksesta". Eli jos käyn parturissa ja maksan 100? hiustenlaitosta niin ei pitäisi mennä kampaajan pussista mitään kuluja. Kai.

Miksi vastaat ensimmäisenä, kun et oikeasti asiasta tiedä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun yritys maksaa tuhansia euroja vuosittain siitä että ihmiset maksavat kortilla. Ihme persaukista jengiä kun ei ole varaa maksaa käteisellä vaan pitää elää velaksi.

Niin se, että maksan Visa Electorinilla tarkoittaa sitä, että tililläni on rahaa. Katsos kun sillä ei voi maksaa jos tili on nollassa tai miinuksella, eli velaksi en elä. Käteinen on hankalaa, kun sitten joka paikka on täynnä pikkurahaa mitä helposti kertyy. Mukavempi maksaa kortilla ja kuljettaa pelkkää korttia mukana.

Mä ainakin maksan ensinäkin laitteen käytöstä ja liittymästä joka kk.
Sen lisäksi tietysti menee luottokunnan osuus olisikohan se 1,75% ostoksen summasta. Kai se pankkikin siitä jotain ottaa ainakin palvelumaksuna.
Pankkikortit on kivoja saat rahasi tilille seuraavana päivänä, eikä kukaan vedä välistä, niinkuin käteisellä ja luottokortilla. Myyjän kannalta myös visa elektron ja debitkortti ovat luottokortteja, koska niistä menee tuo osuus luottokuntaan ja rahat tulee vasta viikon kuluttua omalle tilille.
Käteinenkin on tällaisessa pikku firmassa hyvä maksutapa, koska sitä tulee kuitenkin niin vähän, että menee melkein omiin tuloihin ja yrityksen hankintoihin.

Yhteistyössä