tietääkö kukaan kuinka iso riski oikeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faktaa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

faktaa vailla

Vieras
on saada veritulppa e-pillereissä? onko se yhtä suuri minipillereissä tai ehkäisyrenkaassa?

kun ei näistä tunnu oikein löytyvän mitään tietoa...

lääkärikin vaan sanoi että on "tosi pieni riski ja se on vaan alussa kun aloittaa pillerit"....

kiinnostaa muaki tietää!!
kun mulla tulee helposti pohjesärkyä jos esim seison tai kävelen paljon, ja lisäksi hb on 150 paikkeilla, niin oon aatellu että tohinko alottaa pillereitä.. söin niitä joskus teininä ja silloinkin jalat oli kovin sellaset "levottomat"

riski on aika suuri jos suvussa on esiintynyt veritulppia.

Oma siskoni sai Yasmin pillereistä veritulpan jalkaan joka levisi keuhkojen alueelle. Oli sairaalassa pitkään mutta toipui. Sisko oli syömässä toista levyä. Eli yleensä nämä tulee heti alussa, ei vuoden/kahden jälkeen, useimmiten jo ennen kolmatta levyä.

meillä ei kyllä mun tietääkseni ole kellään ollut laskimotulppaa.. Vaarillani oli 56-vuotiaana valtimopuolella jotain tukosta mutta luulisin että kyseessä oli sepelvaltimotauti kait...

Ehkäisypillereistä veritulppa kymmenille naisille vuosittain

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillereistä+veritulppa+kymmenille+naisille+vuosittain/1135241576902

Aika riskiä lääkäriltä antaa ymmärtää jotain totuuden vastaista.. Kaksi ihmistä jotka tunnen saivat veritulpan (ainoaksi syyksi osasivat lääkärit määrittää e-pillerit, ei sukurasitetta eivätkä edes tupakoineet jonka sanotaan joissain yhteyksissä lisäävän riskiä pillerien kanssa) toinen lähes 10v käytön jälkeen ja toinen 2-3v käytön jälkeen.

Yhteistyössä