Tietääkö joku pankin suoravelotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Tilanne on siis se, että minulla on vanhaa opintolainaa, jota pankki veloittaa suoravelotuksena kerran kuussa.

No, totesin tässä, että nyt onkin tulossa sellainen ikävä tilanne, että tässä kuussa minulla ei ole tarpeeksi rahaa tilillä tuona veloituspäivänä, mutta saan kyllä palkan heti viikon päästä sen jälkeen.

Että mahtaisko joku tietää, että ottaako pankki automaattisesti nuo rahat tililtä (kyseessä siis saman pankin laina) kun sinne rahaa tulee vai pitääkö se maksu sitten itse hoitaa

Mulla oli pankki ottanut omansa oikeana päivänä ja tili meni miinukselle, siitä meni sitten vielä tilinylitysmaksukin. Seuraavana päivänä oli tarvittavat rahat tilillä.

Nordeassa oli sillä tavalla, että kaks päivää eräpäivän jälkeen kone yritti vielä ottaa sitä summaa tililtä automaattisesti.
Mutta sit joutu ihan itse aktiivisesti maksamaan sen, jos aikaa meni enemmin kuin tuo 2 vrk.

Sit tarvitaan kyllä viitenumero, minkä pystyy kaivamaan jotenkin vanhoista pohjista verkkopankistakin, mutta jotain ovelia numerovirityksiä siinä piti tehdä kyllä. :)

Karhulaskussa tietty on viite, mutta jos saa maksettua ennen karhua.

Yhteistyössä