TIETÄÄKÖ JOKU?!! (Oikeudenkäynnin jälkeen, todistajana olo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjelp

Vieras
Onko ihan normaalia, että sen jälkeen kun on ollut oikeudessa todistajana, niin senkin jälkeen vielä soitellaan perään jostain asiapapereista, vaikka kyseiset paperit saa postissa hieman oikeudenkäynnin jälkeen. (Eli missä näkyy sit myös tuomio ym.)
Ja nuo soitot koskee siis sitä, että pitäisi käydä itse hakemassa niitä ko. papereita. Ja kun niitä ei käy hakemassa, joku tulee tuomaan ne kotiin asti sitten?? Tähän aikaan??

Toivottavasti joku tietäis. :(
Kun meidän ovella kävi tuollainen mies, ja kysyi miestäni.
Sitten kun tuo mies lähti, kysyin omaltani, että mitä sillä oli asiaa.
"No niitä oikeudenkäynnistä jotain asiakirjoja, jota en ollu käyny hakemassa vaikka ne soitti", mies vastasi muttei näyttänyt papereita mulle vaikka pyysin.

En vielä voi mennä edes penkomaan noita papereita, kun mies kotona...

Siis äskenkö? Ei kun kyllä ne virka-aikana hoidetaan, ja jos ei hae, niin eiköhän ne tule postissa. Mun mielestä näin. Joku muu on käyny tuomassa sun miehelle jotain muuta, luulisin.

No mun äiti on ollut kahdesti todistajana, eikä hän kyllä ainakaan ole mitään ko asiasta sen oikeudessakäynnin jälkeen kuullut. En edes ymmärrä miksi todistajan pitäis jotain asiakirjoja saada, jos ei ole asianomainen.
Ei äiti ainakaan saanut edes tietää sitten myöhemmin määrättyä tuomiota, kun oli "vain" todistaja. En sitten tiedä oisko kysymällä saanut tietää, mutta...

Tutulle kyllä tuli ihan todistamisen jälkeen papru,jossa pyydettiin uudelleen käymään poliililaitoksella jne. Eikä posti tätä paperia tuonut... ei edes kirjekuoressa ollut.

Olikin jotain velka-asioita, pääsin nyt käsiksi siihen paperiin. Tuntuu, että kuolen tähän paikkaan, että murrun, eikä mua saa enää ehjäksi. Miehellä joku reilun tonnin saatava, tuo lappu siis haaste.
En saa tuosta kyyneliltäni selkoa, että joutuuko oikeudenkäyntiin? Käräjäoikeudesta tuotiin siis haaste, jossa pyydetään toimittamaan kirjallinen vastaus heille.
Mitä tämä tarkoittaa?! Mies vain valehtelee, ilmeisesti häpeää kertoa totuutta, valehtelee valehtelemistaan. En siis saa häneltä vastausta!!! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Hjelp:
Onko ihan normaalia, että sen jälkeen kun on ollut oikeudessa todistajana, niin senkin jälkeen vielä soitellaan perään jostain asiapapereista, vaikka kyseiset paperit saa postissa hieman oikeudenkäynnin jälkeen. (Eli missä näkyy sit myös tuomio ym.)
Ja nuo soitot koskee siis sitä, että pitäisi käydä itse hakemassa niitä ko. papereita. Ja kun niitä ei käy hakemassa, joku tulee tuomaan ne kotiin asti sitten?? Tähän aikaan??

Siis täh mitä asiapapereita todistajat saa muutakuin ne että saa korvaukset siitä?

Eikä tuomiota käsittääkseni todistajille kerrota vaan asianomaisille?

Olikin jotain velka-asioita, pääsin nyt käsiksi siihen paperiin. Tuntuu, että kuolen tähän paikkaan, että murrun, eikä mua saa enää ehjäksi. Miehellä joku reilun tonnin saatava, tuo lappu siis haaste.
En saa tuosta kyyneliltäni selkoa, että joutuuko oikeudenkäyntiin? Käräjäoikeudesta tuotiin siis haaste, jossa pyydetään toimittamaan kirjallinen vastaus heille.
Mitä tämä tarkoittaa?! Mies vain valehtelee, ilmeisesti häpeää kertoa totuutta, valehtelee valehtelemistaan. En siis saa häneltä vastausta!!! :'(
Joku perii oikeusteitse saataviaan, ei siinä sen kummempaa. Miehellesihän tuo haaste on, joten ei siitä sulle tule oikeudenkäyntiä eikä muutakaan.

Siis miehesi sai haasteen tulla tiettynä aikana kärjäoikeuteen, koska hänellä on velkasaatavia jonnekkin tai jollekin ja sinä olet todistajana siellä????

Kait teillä lakimies on?? Hommaa semmoinen. Soita maanantaina kunnan oikeusaputoimistoon ja kerro, minkä kirjeen olet saanut.

Jos haaste koskee vain ja ainoastaan miestäsi, se on hänen asiansa ei sinun.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

Siis täh mitä asiapapereita todistajat saa muutakuin ne että saa korvaukset siitä?

Mies sai todistajana olonsa jälkeen käräjäoikeudelta koko homman tiivistettynä, siis luki myös syytetylle annettu tuomio.
Mutta tämä nyt ei koskenutkaan tätä, kuten mies väitti. :( :(

"No niitä oikeudenkäynnistä jotain asiakirjoja, jota en ollu käyny hakemassa vaikka ne soitti", mies vastasi muttei näyttänyt papereita mulle vaikka pyysin.

No musta tuntuu et oli se jota haastettiin johki mut ei todistajana!

Siis koskee vain ja ainoastaan miestäni!
Mutta joutuuko siis oikeuteen? Eikö tuossa tilanteessa voi sopia enää mitenkään muuten, kuin että joutuu menemään oikeuteen? Mitä sieltä voi saada tuomioksi???
Mä en tiedä miten tästä voi jatkaa eteenpäin, siis noin taloudellisesti; miehellä vakityöpaikka, mutta ei kai se mihinkään auta. Miten käy meidän asuntohaaveidemme ja kaiken muun?!

Mies sai todistajana olonsa jälkeen käräjäoikeudelta koko homman tiivistettynä, siis luki myös syytetylle annettu tuomio.
Mutta tämä nyt ei koskenutkaan tätä, kuten mies väitti. :( :(

En kyllä oikeen usko tuota.

Mutta joutuuko siis oikeuteen? Eikö tuossa tilanteessa voi sopia enää mitenkään muuten, kuin että joutuu menemään oikeuteen? Mitä sieltä voi saada tuomioksi???
Mä en tiedä miten tästä voi jatkaa eteenpäin, siis noin taloudellisesti; miehellä vakityöpaikka, mutta ei kai se mihinkään auta. Miten käy meidän asuntohaaveidemme ja kaiken muun?!

No on varmaan viisainta maksaa se tonnin velka, vähästä asunto on kiinni jos e on tonnista kiinni, paljoko se asunto maksaa? Vähintään 100 000.

No musta tuntuu et oli se jota haastettiin johki mut ei todistajana!

Niin olikin, se selvisi kun pääsin katsomaan tuota paperia, joka miehelle tuotiin. Eli on ollut aiemmin eräässä oikeudenkäynnissä todistajana, ja käytti sitä syyksi tuohon "oudon miehen" vierailuun. Eli kyse ei ollutkaan siitä vanhasta todistajana olosta, vaan siitä, että hälle tuotiin joku haaste velka-asioihin liittyen.

Eiköhän se soivittelu ole vielä mahdollista, jos mieheltäsi pyydettiin vastausta asiaan. Tuomiosta en osaa sanoa mitään, koska ei ole tapauksesta sen enempää tietoa. Jos mitän rikosta ei ole siinä velkahommelissa tapahtunut, niin mitään tuomiotakaan ei tule. Velka vaan menee ulosottoon, jos miehesi ei suostu sitä muuten maksamaan. Tonnin takia ei kannata luottotietojaan menettää.

Yhteistyössä