Tietääkö joku, kuinka pian kiireellisen sektion jälkeen saa alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai siinä on sama aika kun normi synntyksessä eli kun vatsalihakset on palautuneet yhteen eikä siinä keskellä enää tunnu rakoa. Kannattaa odottaa jälkitarkastukseen ja kysyä sieltä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai siinä on sama aika kun normi synntyksessä eli kun vatsalihakset on palautuneet yhteen eikä siinä keskellä enää tunnu rakoa. Kannattaa odottaa jälkitarkastukseen ja kysyä sieltä vielä.

Mitä ihmeen rakoa?? En mä tunnustelemalla mitään sellaista tunne, ja ulkoisesti masu näyttää jo aikalailla samaltt kuin ennen raskauttakin, paitsi hieman tuolta alhaalta pömpöttää, ja sitä haluaisinkin pian päästä treenaamaan. :)

jotkut sanoo että on parempi odottaa vuosi sektion jälkeen ennenkuin tosissaan alkaa treenata vatsoja. siinä on leikattu monta kerrosta ihoa ja pätkäisty lihaksia, joten tilanne on TÄYSIN eri kuin alateitse synnyttäneellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nenna:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Ei nyt ihan vielä ! Ite odottaisin kolme kuukautta ainakin.

ok, kiitti! ei sitten auta muu kuin malttaa... :)

Älä tosiaan mun mielen mukaan tee vaan kysy ihmeessä joltain asiantuntijalta. Siitä olen satavarma, että ainakaan nyt vielä et ala punnertaa :D

Mulle tehtiin hätäsektio vuosi sitten ja edelleen tuntuu vatsalihasten välissä pieni rako. Alavatsa pömpöttää ärsyttävästi, vaikka muuten olen jo hoikka ja entisissä mitoissani. Pahoin pelkään, että tuo pömppis on tullut jäädäkseen - joten ei muuta kuin uutta vauvaa yrittämään! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nenna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä ihmeen rakoa?? En mä tunnustelemalla mitään sellaista tunne, ja ulkoisesti masu näyttää jo aikalailla samaltt kuin ennen raskauttakin, paitsi hieman tuolta alhaalta pömpöttää, ja sitä haluaisinkin pian päästä treenaamaan. :)
Odota vähintään jälkitarkastukseen, muuten se maha ei palaudu litteäksi. Vaan lihakset jää venyneeseen asentoon. Mahastasi on leikattu 7kerrosta kudoksia ja lihaksia.

Rako tuntuu kun menet selälleen makaamaan. Sitten alat hitaasti nousta istuma-asentoon, jalat maassa edelleen. Ja kun selkä on noussut 10cm maasta niin kokeile heti navan yläpuolelta onko ihon alla lihakset kiinni toisissaan vai onko siinä 1-5cm rako?

Mulla upposi siihen rakoon 2sormen leveyttä n,3kk synnytyksen jälkeen. Ja nyt 2v synnytyksen jälkeen rako on enää 0,5cm. Puolivuotta olin enenkuin aloin tehdä vatsalihaksia. Enkä sittenkään siis treenannut vaan joskus kokeilin aina tehdä.

Yhteistyössä