vatsalihakset sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jla

Vieras
Kuinkahan pitkään sektion jälkeen pitäisi odotella ennen kuin vatsalihaksia voisi ruveta taas harjoittamaan? Ihan siis sillä perinteisellä istumaannousu-tyylillä?

Selailin nettiä ja löysin kovin vaihtelevia vastauksia, joku sanoi 3kk, toinen 6kk ja joku taas 1 vuosi. Minkälaisia kokemuksia teillä itsellänne on?

Onko se niin että nykyään kun sektiossa viilto tehdään kovin alas, niin vatsalihaksia ei tarvitse leikata poikki?

Terveisin ulapalla oleva äiti jonka sektiosta 4kk aikaa.

Mulle sanottiin, että 3 kk vähintään pitää olla tekemättä vatsalihaksia, mutta en kyllä pystynyt puoleen vuoteen tekemään vaikka esim. tanssitunnilla ja kävelylenkeillä kävinkin jo 2 kk sektiosta. Tosin mulla oli hätäsektio ja viilto pystyyn ja vatsalihakset ilmeisesti leikattiin poikki.

Niin ja kai se on sen 3 kk jälkeen että oman voinnin mukaan - tanssitunnillakin osa liikkeistä jäi aika pitkään tekemättä kun ei tuntunut kropassa hyvältä, mutta halusin kuitenkin vähän edes liikkua.

Mä muistelisin että jossain sanottiin jotain että pitäsi tuntea kun ne on palautuneet toisiinsa kiinni sen verran että kaksi sormea ei mahdu siihen väliin. Mulla ei ollut kyllä sen vertaa yhdessä edes 11 kk sektiosta, jonka jälkeen aloin odottaa toista ja lakkasin miettimästä asiaa..
Silti tein niitä vatsalihaksia vaihtelevalla menestyksellä n. puolen vuoden kuluttua (tosin ei minkäänlaisia tuloksia tullut..).
Kannattaa mun mielestä ihan neuvolasta kysyä. Mä en muista mistä mulla on tuollanen kuva jäänyt ja se voi ollakin ihan puppua.. Jään seurailemaan mielenkiinnolla mitä muut vastaa, jos jollakin olis parempaa tietoa :)

Yhteistyössä