tietääkö joku kivaa maatilamajoituspaikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ritu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ritu

Vieras
Haluisin lähteä perheeni kanssa lomalle johkin päin suomea, paikalla ei niin väliä, mutta mielellään etelä- tai keskisuomessa...Oulun seudusta etelämpään. Perheeseen kuuluu kaksi lasta 2 ja 4 ja ovat kovin kiinnostuneita kaiken maailman eläimistä. Löytyykö siis mistään päin sellasta ihanaa maalaismiljöötä, maatilamajoitusta ihan perinteisellä maatilalla (ei siis mitään mökkikylää) jossa eläimiä ja ehkä muutakin aktiviteettia. Ja sapuskat kuuluis hintaan.
Oon ite ollut joskus lapsena vastaavassa paikassa vanhempieni kanssa, tosin tästä jo yli 15 vuotta, mutta en muista yhtään missä tuo paikka oli tai mitään nimeä tms.
Jos jollain ois tietoa jostain vastaavasta niin otan kiitollisena vinkit vastaan.

Oon mä googlettanukin, mut jotenkin ei oo löytyny ihan sellasta... ei niistä oikeen osaa sanoo pelkän sivujen perusteella et millasia ne oikeesti on. Siks täälä nyt kyselen jos jollain ois KOKEMUSTA!

ite olin joskus teininä syyslomat kavereiden kans Alastarolla Kanniston kotieläintilalla, me ainakin viihdyttiin tosi hyvin ja siellä touhuttiin ihan omia juttuja eli karsinoihin yms. saa (tai sai ainakin sillon) mennä ihan omine lupinen ja tilan eläimiä hoitaa ja ulkoiluttaa jne. munia kerätä mitä nyt siellä maatilalla yleensä tehdään.

Kanniston kotieläintila Alastarolla, aivan ihana paikka!! Ala-asteikäisenä vietin siellä viikon kesässä, se oli kesän kohokohta! Paljon erilaisia eläimiä, mukava isäntäpariskunta, paljon "perinteistä maalaiselämää", esim. traktoriajelua, vuohien lypsyä, kilien syöttelyä, savusauna jne... Majoitustilat siistit, tosin suihkut ja wc:t yhteiskäytössä. Hyvää ruokaa, lisäksi hyvinvarustettu kioski yms.. Suosittelen lämpimästi!:)

Alkuperäinen kirjoittaja murmeli:
ite olin joskus teininä syyslomat kavereiden kans Alastarolla Kanniston kotieläintilalla, me ainakin viihdyttiin tosi hyvin ja siellä touhuttiin ihan omia juttuja eli karsinoihin yms. saa (tai sai ainakin sillon) mennä ihan omine lupinen ja tilan eläimiä hoitaa ja ulkoiluttaa jne. munia kerätä mitä nyt siellä maatilalla yleensä tehdään.

siellä oli siis ihan järjestettyäkin toimintaa jonkun verran mut meitä se ei kiinnostanu. Ruoka oli hyvää ja majoitus tosi mieluisa. Alue muutenki tosi viehättävä, ihana iso metsä tilan takana jne.

Alkuperäinen kirjoittaja gemma:
Kanniston kotieläintila Alastarolla, aivan ihana paikka!! Ala-asteikäisenä vietin siellä viikon kesässä, se oli kesän kohokohta! Paljon erilaisia eläimiä, mukava isäntäpariskunta, paljon "perinteistä maalaiselämää", esim. traktoriajelua, vuohien lypsyä, kilien syöttelyä, savusauna jne... Majoitustilat siistit, tosin suihkut ja wc:t yhteiskäytössä. Hyvää ruokaa, lisäksi hyvinvarustettu kioski yms.. Suosittelen lämpimästi!:)

hehe... :D kappas, ja viel samalla minuutilla. :D

Yhteistyössä