Tietääkö joku avioehdoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Neuvokaa jos tiedätte. Ollaan miehen kanssa menossa naimisiin, lapsia on 2. Mies on semivarakas ja hyvin toimeentuleva ja vähän sellainen villi "karkuri" välillä. Mä haluan tai siis vaadin jonku ehdon että mies pysyy liitossa eikä tee mitään lähtöaikeita. Siis en halua, että se lähtee omilleen, saaden puolet. Tuloillaan se olis sille niin helppoa ja mulle hankalempaa. :/ Eli sellainen avioehto joka määrää, että kaikki rahat/omaisuus jää lapsien äidille jos tulee ero ja huoltajuus määrätään äidille. Onnistuuko sellainen?

Suosittelen tapauksessa todellakin avioehtoa - ihan miehen kannalta katsottuna. Älä suotta ota selville mitä avioehto tarkoittaa, laita vain nimi alle papereihin, kyllä se siitä.

ei sellaista ehtoa ole että kaikki jää sulle...kyllä sun tapauksessa miehen kannattaa tehdä avioehto että saa pitää omansa. Meillä keskusteltiin aiheesta aikoinaan ja mä en suostunut sellaiseen että miehen omaisuus olisi hänen erotilanteessa...itse olen ollut vuosia kotona lasten kanssa eikä tuloillani juuri juhlita...erotilantessa saisin siin puolet asunnostamme yms. Jos olisin suostunut avioehtoon (silloin jo mieheni teisi että haluan hoitaa lapset kotona) jäisin ihan tyhjän pälle mahdollisen eron sattuessa.