Tietääkö joku Älvsbytaloista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raksa-Raili:
No, meillä oli lapset mukana tontilla joskus, kun tätä k-raudan-p.askaa rakennettiin :) Oli vähän niinkuin perheen yhteinen projekti...

Eivät tietenkään silloin, kun tehtiin hommia, joissa oli vaaroja tms. Jos nyt perhettä ja vapaa-aikaa olisin ajatellut, oltaisi ostettu rivari :)

Toukokuussa tehtiin pohjat, kesäkuussa tuli paketti ja uudeksi vuodeksi muutettiin :)

K-raudan muunneltu 133 m2 (porrastettu 5h+k) paketti maksoi vesikattoon laitettuna n.45 000 e vuonna 2005. Siitä sitten jatkettiin. Oma tontti 1500 m2, autokatos ja talli sekä talo yhteensä 200 000 euroa.
Sorry että sanoin paska,mä vaan tarkoitin että liika rahaa menee jos rakentaa pieni talo k-raudasta :ashamed: :ashamed: ,mun pitäis vähentä mun sanan varasto vähän

Me haaveillaan Älväristä. Just sen takia, ku ei haluta tuhlata vuotta elämästä raksalle. Tai yli vuotta... Jopa kahta. Siinä kärsii suhde, lapset ja mun hermoilla sitä ei tehdä. En voi ottaa moista asennetta, että nyt syntyy koti ja me jaksetaan tää hel.vetti vetää loppuun. Pah.

Haluan valmiin helposti ja edullisesti. Ja se pistää kyllä Älvärin äänellä. On täysin turha vedota siihen, että itse rakennettu on paras ja vain sillä on tunnearvoa! Menetetty aika on mulle hiton kallista ja arvokasta, ku lapset on pieniä. Nyt olen läheltä seurannut kahden perheen unelman tekemistä ja täytyy sanoa, että siinä kärsii ensisijaisesti lapset. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me haaveillaan Älväristä. Just sen takia, ku ei haluta tuhlata vuotta elämästä raksalle. Tai yli vuotta... Jopa kahta. Siinä kärsii suhde, lapset ja mun hermoilla sitä ei tehdä. En voi ottaa moista asennetta, että nyt syntyy koti ja me jaksetaan tää hel.vetti vetää loppuun. Pah.

Haluan valmiin helposti ja edullisesti. Ja se pistää kyllä Älvärin äänellä. On täysin turha vedota siihen, että itse rakennettu on paras ja vain sillä on tunnearvoa! Menetetty aika on mulle hiton kallista ja arvokasta, ku lapset on pieniä. Nyt olen läheltä seurannut kahden perheen unelman tekemistä ja täytyy sanoa, että siinä kärsii ensisijaisesti lapset. Piste.

Niin ku jokainen tekee just niinku haluaa =) Meillä parisuhde on päinvastoin vahvistunu koska ei olla otettu tästä stressiä tai otettu liian vakavasti.
Ja mun ei tosiaan ollu tarkotus väittää etteikö valmispaketin ottajilla olis kodilla tunnearvoa.
Ihmisii on nii erilaisii, ei kaikille sovi rakentaminen eikä kaikki halua sitä valmispakettia.

en mäkään mene itse ikinä rakentamaan,enkä halua tuhlata vain taloon,halua hyvää, edullista,uutta ja tiilava hyvässä paikassa,jos mä olisin miljonaari,sitten tottakai mulla olisi huvin vuoksi joku iso,ihana,kivitalo meren rannalla

Mekin melkein päädyttiin Älvariin, mutta ei sitten uskallettu, mulla ei olis hermo kestänyt jos olis joutunut niiden kanssa alkamaan jostain tappelemaan. Kaveri kyllä on asunut tyytyväisena omassaan jo kohta kymmenen vuotta. Me päädyttiin Muurametaloihin, josta talona ei ole mitään valittamista, mutta edustajan puolelta asiakaspalvelu onkin sitten aivan syvältä.

http://groups.msn.com/rd9ve1chj0jr6iof084t25qv70/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=11666&LastModified=4675652724603856689

No mieheni rakentaa/pystyttää näitä älväreitä ja on useasti sanonut että itse ei sellaista huolisi.
Halvat rakennusmater. matala katto, tuntuu että seinät kaatuu päälle.

Ei mul muuta......

Se on aika erikoista, että samat ihmiset, jotka haukkuvat Älvareita, saattavat ostaa 50-luvulla tehdyn rintamamiestalon ja maksaa siitä uuden Älvarin verran. Oli se Älvari kuinka paska tahansa, niin aivan varmasti 2000-luvun talotekniikka on parempaa kuin pula-ajan tölleissä. Juu, juu, kulttuuriarvoista ja vanhan talon tunnelmasta en lähde väittelemään, sanon vaan, että joskus on näillä Älvarin mollaajilla todellisuudentaju sumentunut.

Terve..
Älvärillä menee kovaa mutta kaikki takuuasiat on kuulemma hankalia..
heidän systeeminsä on nopea ja hyvä.. Mutta itse en menisi rahojani siihen laittamaan Kaikki materiaalit on epävarman oloisia kannattaa käydä katsomassa kuin pystytetään..siinä näkee sisäjutut..
Tulee mieleen parakki trakentaminen. hm..jakaa mieliä..

Helppohan älväri on ja edullinenkin, ellei tee muutoksia. Toinen melko edullinen on helmitalo. Heillä taitaa olla jokin raja, mihin asti lähtevät pirkanmaalta rakentamaan.
Molemmat peruskoteja.
Aika monissa moitteissa ei olla otettu huomioon pohjan tekoa ja siinä tulleita mahdollisia virheitä. Meinaan, jos maa on pehmeää ja heppoinen pohjatyö, niin varmasti notkuu raoille. Maan kaivuu ja hiekan paksuus + se, onko tiivistetty sitä...
Helmessä tekevät pohjatyötkin, mutta se on maavarainen ratkaisu lattialämmöllä.

Mahtaako olla yhtään talovalmistajaa, jolla ei olisi tullut moitteita? Tuskin.

Näitä sivuja tulee välillä katsottua kaiken varalta. Jos sitten vielä tarvii, tietää mistä hankkii.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos älvärille:
Ja kun laittaa muutaman kymppitonnin lisää niin saa oikean kunnon talon.

muutama kymppitonni eli 60000 tai enemmän sit saat joku paska k-raudasta!Älvärissä on tosi hyvät rakennus materiaalit,ei tarvi uskoa kaikki mitä sanotaan,vain tutustukaa itse sen talon kanssa.Meijän älsbytalon pomo kenen kanssa me puhuttiin Älväristä,elää itse Älvärissä

kai ny kun saa halvalla

Tässä tätä taattua Älvsbytalojen laatua! Halpa ei ole aina hyvä! Ja todella monella on ollut ongelmia näiden talojen kanssa eikä kai ole mikään ihme kun laatua on silkkaa sontaa.

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fmedlem.spray.se%2Ftyr%2Fimages%2Ftyrfel%2Findex.htm&h=87ad83a96ab9427e71279c2125e9c2dc

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tässä tätä taattua Älvsbytalojen laatua! Halpa ei ole aina hyvä! Ja todella monella on ollut ongelmia näiden talojen kanssa eikä kai ole mikään ihme kun laatua on silkkaa sontaa.

Hups, linkkasin väärän linkin eli tässä oikea

http://medlem.spray.se/tyr/images/tyrfel/index.htm

Eikä tarvi ku googlata niin löytyy tietoa näiden talojen ns. "laadusta". Eipä tunnu muilla talovalmistajilla olevan näin paljon susia ja ongelmia laadun kanssa!

älväri tulee kalliiksi jos haluaa normaalit lattiat ja seinät ja tarpeeksi pistokkeita jne.jne.jne.jne. sellaista mitä muissa paketeissa on ihan normaalisti, ilman pyytämistä ja lisähintaa

Eikö Savannallakin ole Älväri vielä työnalla ja jossain ketsjussa kertoi, että taloon mennyt jo siinä vaiheessa yli 200 000e...

Siis vieläkin työn alla :o ? Eikös sen pitänyt olla viikossa valmis talo?

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos älvärille:
Ja kun laittaa muutaman kymppitonnin lisää niin saa oikean kunnon talon.

muutama kymppitonni eli 60000 tai enemmän sit saat joku paska k-raudasta!Älvärissä on tosi hyvät rakennus materiaalit,ei tarvi uskoa kaikki mitä sanotaan,vain tutustukaa itse sen talon kanssa.Meijän älsbytalon pomo kenen kanssa me puhuttiin Älväristä,elää itse Älvärissä

hän hyvin koulutettu, yhdyssanat osaava akateemikko :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Strippaava Savanna:
Eikö Savannallakin ole Älväri vielä työnalla ja jossain ketsjussa kertoi, että taloon mennyt jo siinä vaiheessa yli 200 000e...

asumme jo vuos täällä, jopa yli =) meni 230 000

Mitä tapahtui 160 000 euron budjetille??

Se on perusmalli.
Ehkä he ovat halunneet muutoksia.
Tontti, perustukset yms. maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Alkuperäinen kirjoittaja Strippaava Savanna:

asumme jo vuos täällä, jopa yli =) meni 230 000

Mitä tapahtui 160 000 euron budjetille??

Se on perusmalli.
Ehkä he ovat halunneet muutoksia.
Tontti, perustukset yms. maksaa.

No, siinä se ainakin nähtiin, että kaikkea muuta kuin halvaksi tuli.

Yhteistyössä