Tiesittekö, että se on heikkoutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en välitä velloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en välitä velloa

Vieras
Nykyään kaikki on ok.
Mitään ei saa arvostella, mitään ei saa pitää vääränä, missään ei tarvi juurikaan olla mitään rajoja.
Kaikki pitää olla hyväksyttävää.
"Se on sen oma asia", sanotaan.

Se, että lähdetään mukaan tällaiseen velliin, hyväksytään kaikki, koska "niin kuuluu tehdä"...
Se, ettei uskalleta ajatella erilailla ja olla eri mieltä...

...se on heikkoutta, tiesitkö sen?

Tämä heikkous selitetään nykyaikaisuudella, fiksuudella, ymmärtäväisyydellä, suvaitsevaisuudella ja milloin milläkin.
Mutta se on silkkaa vellihousu-meininkiä.
Ollaan yksi vellova massa ja nuoleskellaan kilvan toisten takamuksia.
Jos joku erehtyy olemaan eri mieltä ja ottamaan esille vaikkapa moraalin, auta armias...eläviltähän sellainen kivitetään. Tiukkapipohan se on, kivikaudelle jäsähtänyt muumio. Juu.

Ja tämänkin jutun ehkä mielenkiinnolla luette, mutta ette välitä kommentoida, sillä tämä saattoi tehdä kipeää...ja ehkä sitten pistätte nauravan hymiön ja tekstin: murheensa kullakin. Varsinkin sillä räkäisesti nauravalla hymiöllä voi kätevästi lakaista asiat maton alle.

:flower:

mikähän saa sinut kuvittelemaan että juuri sinun moraalisi on se ainut ja oikea? Eipä kaikilla ole kyse siitä että oltaisiin jotenkin "heikkoja vellihousuja" jos hyväksyy joitakin asioita eikä pidä niitä vääränä. Ehkäpä siihen ei vain näe mitään syytä

Ei, nykyäänkään kaikki ei ole ok, ja jokaisen oma asia. Mutta sitä mä en tiedä onko se heikkoutta, tuskin. Se taitaa vaan olla nykypäivän meininkiä, hiukan välinpitämätöntä, valitettavasti. Mutta fanattinen tiukkaipoisuuskaan ei ole hyväksi, joskus pitää osata katsoa asioita myös muulta kuin omalta kantiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ei, nykyäänkään kaikki ei ole ok, ja jokaisen oma asia. Mutta sitä mä en tiedä onko se heikkoutta, tuskin. Se taitaa vaan olla nykypäivän meininkiä, hiukan välinpitämätöntä, valitettavasti. Mutta fanattinen tiukkaipoisuuskaan ei ole hyväksi, joskus pitää osata katsoa asioita myös muulta kuin omalta kantiltaan.

Ymmärrän varmaan, mitä koitat sanoa.
Mutta tämä vellova tunkio ei ole vain hiukan välinpitämätöntä, vaan HYVIN välinpitämätöntä.
Ja heikkouttahan se on, ettei uskalleta poiketa massasta.

Alkuperäinen kirjoittaja en välitä velloa:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Ymmärrän varmaan, mitä koitat sanoa.
Mutta tämä vellova tunkio ei ole vain hiukan välinpitämätöntä, vaan HYVIN välinpitämätöntä.
Ja heikkouttahan se on, ettei uskalleta poiketa massasta.
Mutta, jos ei ole kysymys siitä ettei uskalla poiketa massasta? Jos vaan ei oikeasti välitä, ei vain kiinnostaa muiden asiat?

Tässä tulikin mieleeni, mikä mahtaa olla se raja, missä kuuluisi puuttua toisten asioihin, ja mikä on vain oma asia. Tuokin on hankala määrittää nykyaikana. :/

Väitätkö tosiaan, että tuo pätee jokaiseen nykyaikana. Just joo, tämä on näitä, minä itse olen niin erinomainen ja kaikki muut ovat avuttomia moraalittomia vellihousuja.

Yhteistyössä