Tiesitkö, että pk:ssa tarjotaan paljon eineksiä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse syön pk:ssa ja ruoka on ihan kohtuullista. Osa työkavereista kuljettaa omat eväät joka päivä. Musta on kyllä vähintään kyseenalaista, että henkilökunta ei suostu syömään samaa kuin mitä lapsille tarjotaan. Meille ruoka tulee keskuskeittiöstä ja välillä tosiaan joutuu arvuuttelemaan, että tarjotaanko lihaa, kalaa vai kanaa.... Maku on aina sama :/ Mutta syön kuitenkin!
No kyllä minäkin miettisin viittinkö tuollaisesta edes sitä verottajan vaatimaa maksaa.
 
Hmh
Politiikassahan nuo päätetään.
Itse en osaisi ikinä tehdä niin monipuolista ruokaa kuin laitoskeittiöistä saa. Liikaa kyllä on eineksiä ja puolivalmisteita, tosin niin on kalliissa ravintoloissakin.
 
Tyhjästä on paha nyhjästä. Kyllä varmaan ruoan laatu paranisi jos kunnalta/kaupungilta tulisi rahaa työntekijöiden palkkaamiseen. Mutta mistäs sitä rahaa otetaan?
Lapsilisän kuntalisästä?
Vanhuspalveluista?
Terveydenhuollosta?
Tosin kunnat/kaupungit myöskin heittävät sitä rahaa vaikka mihin humpuukiin, mutta vaalithan on tapa jolla voidaan vaikuttaa.
Meidän mukulat syö koulussa sitä mitä tarjotaan kun ei ole vaihtoehtoja. Toki voi olla nälässä jos siltä tuntuu. Ja hyvin nuo tuntuu kasvavan.
 
Mama the strange
Tosi surullista.

Onneksi oma lapseni on pph.lla, joka tekee kaikki ruuat alusta lähtien itse. Kiisselit keitetään oikeista marjoista, leipoo leipää ja karjalanpiirakoita. Ja lapsille maistuu.
 
"Joo"
Joo, vankilassa saattaa olla ruokabudjetti 3 kertaa se mitä tarhassa, mutta vankilassa myös syödään päivän kaikki ateriat, tarhassa ei. Ja ehkä tarhaikäisen ja aikuisen syömä ruokamääräkin on hieman eri.
 
"Niin"
Kuinkas monessa työpaikkaruokalassa sitten kaikki tehdään alusta alkaen itse, ei eineksiä? Tai koulussa, vanhainkodissa, sairaalassa? Yleensä missään laitosruokalassa? Lentokoneessakin olen syönyt niitä einespullia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä myös;22994587:
Täällä toinen!

Joka päivä teen salaatit ja raasteet itse, tarjoan kalaa (muutakin kuin aina sitä seitiä tai yögh kalapuikkoja), kunnon lihapullia, broileria kunnon fileistä eikä mistää suikaleshitistä....

Ja lapsille maistuu!
Hienoa! Olisipa meidänkin lasten pph tehnyt noin. Nakkeja oli aivan liian usein, eri muodoissa, ja kolme neljästä lapsesta alle kolmevuotias, joiden kohdalla nitriittejä on erityisesti rajoitettava. Eihän tämä edes tiennyt lisäaineista.
 
Huom harmaana
[QUOTE="mmm";22994509]Aattelitko päiväkodin keittäjien pyörittävän palleroille lihapullat aamutuimaan ja vielä vaikka ruskistavan pannulla? Haloo. Suurtalousruoka on suurtalousruokaa.[/QUOTE]

Minun tätini teki itse lihapullat, oli koulun keittäjä. Tosin pienessä maalaiskoulussa :)

Nykyään tuntuu olevan enemmän ongelma se, että lapset eivät kelpuuta kuin einespullat. Tästä on ikäviä esimerkkejä kaveripiirissä. On kuulemma "liikaa lihaa" pullissa. Ja se on surullista se.
 
miettikää tarkasti
Sehän on itsestäänselvyys että päiväkodit on pikkurahalla toimiva lasten säilytyspaikka kun resurssit on viety.

Kuinka tuo voi vieläkin yllättää vanhemmat? Ehkä kannattaisi ottaa selville päiväkodin arjesta kaikin mahdollisin tavoin, ennen kuin edes harkitsee lapsen sellaiseen laittamista.
 

Yhteistyössä