Tiesitkö tämän vauvauinnista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .k.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

.k.

Vieras
Norjalais-brittiläisen tutkimuksen mukaan vauvauinti parantaa lapsen tasapainoa ja tarttumiskykyä. Vauvauinnin vaikutukset näkyvät jopa vuosien jälkeen.

Tutkimuksessa tarkasteltiin 5-vuotiaita lapsia, jotka olivat harrastaneet vauvauintia viikoittain 2-3 kuukauden iässä. Tätä ryhmää verrattiin sellaisiin ikätovereihin, joilla ei ollut kokemusta vauvauinnista.

Norwegian University of Science and Technology -yliopiston professorin Hermundur Sigmundsson mukaan tutkimustulokset ovat hätkähdyttäviä.

- Näimme selvästi, että vauvauimarit olivat parhaimpia tasapainoon ja tarttumiskykyyn liittyvissä harjoituksissa, Sigmundsson toteaa brittiläisessä Daily Mail -lehdessä.

- On ihmeellistä, että näin nuorten lasten harrastuksilla on vaikutusta myöhempään elämään.

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010050311584660_rb.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeestaan tiesin ja se on ikään kuin testattu. Meillä on erittäin ketterät ja motorisesti lahjakkaat lapset. Liekö vauvauinnin ansiosta.

Lisään vielä, että me uidaan yhä. Vanhin on 9-v. Noissa ryhmissä käytiin kaikenkaikkiaan 6 vuotta.

Esikoinen on uinut 5kk iästä alkaen ja pienestä virheasennosta huolimatta superketterä ja motorisesti hyvin lahjakas. Nuorempi ei ole uinut (korvakierteen takia) ja ikätasollaan on todella kehittynyt motorisesti. Ihan neuvolan sanomaa. Joten oliskos geeneistä kiinni myös, tosin nää ei sit ole ainakaan mun geenejä saanu :D

Mulla on 2v4kk tyttö joka on ketterä ja motorisesti lahjakas. Hirveessäkin vauhdissa hallitsee itsensä ihan täysin ja kykenee kiertämään esteet tai meneen yli tai ali. Ja siis tätä ollaan puistossa vertailtu kyllä muiden samanikäisten kanssa. Ui myös hienosti kellukkeiden kanssa itse.

Vauvauinnissa oltiin, nyt taaperouinnissa ja kyllä mä luulen että sillä on vaikutusta tohon.

Mut sit taas toisaalta, meillä ei puhuta ku muutamia sanoja/lauseita et puhe on jääny täysin jalkojen alle.

Alkuperäinen kirjoittaja oleellista:
Onko tarttumiskyky joku tärkeäkin ominaisuus, kysyn minä:D

Hyvän tasapainon ja tarttumiskyvyn omaavista ihmisistä tulee varmaan professoreita, lääkäreitä, lakimiehiä ym. hyvinansaitsevia huippuammattilaisia.

juujuu, eikun harrastamaan vaan kaikki vauvasta lähtien, jotain 3-4 monipuolista harrastusta olisi hyvä vauvalle keksiä jotta pääsee mahdollisimman monipuolisesti kehittymään..

Meidän keskimmäinen lähti juoksemaan 10 kuukauden iässä. Siis lähti suoraan juoksemaan. Alkoi puhua kahden sanan lauseita heti täytettyään 1 vuotta. TÄllä hetkellä ikää 1,5 vuotta ja on motorisesti erittäin lahjakas (joo on vertailtu jokaiseen samanikäiseen joka tunnetaan) ja puhuu 6 sanan lauseita. Eikä ole eläissään käynyt vauvauinnissa. :)

Meidän keskimmäinen lähti juoksemaan 10 kuukauden iässä. Siis lähti suoraan juoksemaan. Alkoi puhua kahden sanan lauseita heti täytettyään 1 vuotta. TÄllä hetkellä ikää 1,5 vuotta ja on motorisesti erittäin lahjakas (joo on vertailtu jokaiseen samanikäiseen joka tunnetaan) ja puhuu 6 sanan lauseita. Eikä ole eläissään käynyt vauvauinnissa. :)

Niin, niin, mutta ajattelepa minkälainen teidän mussukkanne olisi, jos olisi käynyt vauvauinnissa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sipi:

Niin, niin, mutta ajattelepa minkälainen teidän mussukkanne olisi, jos olisi käynyt vauvauinnissa!!!

joo,mut en mä raaskisikaan tuota vielä sinne yliopistoon laittaa joten hyvä ettei oo käynyt. :)

juujuu, eikun harrastamaan vaan kaikki vauvasta lähtien, jotain 3-4 monipuolista harrastusta olisi hyvä vauvalle keksiä jotta pääsee mahdollisimman monipuolisesti kehittymään..

Meidän poika aloittaa pian vauvauinnin syystä, että me veneilemme. Toivon että poika ei joutuisi paniikkiin, jos putoaaveteen. Veikkaan että paniikki on suurin syy hukkumisiin, ei niinkään uimataidon puute.

Alkuperäinen kirjoittaja sipi:

Meidän poika aloittaa pian vauvauinnin syystä, että me veneilemme. Toivon että poika ei joutuisi paniikkiin, jos putoaaveteen. Veikkaan että paniikki on suurin syy hukkumisiin, ei niinkään uimataidon puute.

Ole hyvä vain. :) Mut mie en oikeesti ymmärrä miksi VAUVAT ei saa olla vauvoja vaan niille pitää keksiä kaikenlaista kehittävää jo pienestä pitäen? En sano sipi tätä nyt sulle henk. koht vaan niille jotka oikeesti raahaa vauvaansa 6x viikossa johonkin harrastukseen ja nimenomaan siinä tarkoituksessa että vauva "saisi kaikki mahdollisuudet kehittyä kaikilla mahdollisilla osa-alueilla".

En sano sipi tätä nyt sulle henk. koht vaan niille jotka oikeesti raahaa vauvaansa 6x viikossa johonkin harrastukseen ja nimenomaan siinä tarkoituksessa että vauva "saisi kaikki mahdollisuudet kehittyä kaikilla mahdollisilla osa-alueilla".

Eiköhän se ole niitä äitejä ja isejä varten lähinnä, että voisivat tuntea tehneensä parhaansa lapsensa eteen:)

Minä olen katsellut hämmentyneenä ns. kehittäviä leluja. Pienille vauvoille on olemassa ihan hirveän levottoman näköisiä rämpylöitä, jotka kehittävät muka sitä sun tätä taitoa. Sain lahjaksi yhden lelukaaren, joka minun piti poistaa käytöstä saman tien, kun 3 kk ikäinen poikani kiihtyi joka kerta niin paljon sen kanssa pelatessaan, että itkua pukkasi jo parin minuutin jälkeen:D

http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=2002&e=product&pid=46128&ncat=thumbnail&pcat=bgetn

Yhteistyössä